Relationer iFokus

Relationer

Etikettskilsmässa
Läst 2932 ggr
Velepa
0

deprimerad.

Jag vet inte om de är rätt forum för de här, men min pojkvänn får mej att må så dåligt ibland att ja inte orkar med, hemskt deprimerad. När ja va yngre och mådde dåligt va ja sån som skar mej. Men nu kräks ja.
Jag har fått höra så mycket skit att ja inte kan ta de nå mer..
Vad borde jag göra?

Annette
0

Bryt förhållandet.

[SharpMissy]
0

Det finns inte mycket du kan göra mer än att göra slut och gå vidare med ditt liv.

Pomperipossa
0

Håller med #1!! Inget att fundera på.

Velepa
0

Jag borde göra de, men jag älskar honom så de är svårt..

Cinacarina
0

Du behöver prata med någon!
Det bästa vore en psykolog eller terapeut.

Om det var så att du skar dig när du var yngre så har du ju burit på ångest länge, och kanske inte bara i det här förhållandet!?

Har du berättat för din kille hur du känner dig??
Hur tar han det i så fall?

White_Trash
0

I mitt förra förhållande skar jag mig också (och kräktes). Min nuvarande blev min Räddning men tyvärr fick han stå ut med det i början också då det blev en vana, men han gav mig ett ultimatum - sluta eller stick! Eller han sa: "skär du dig en gång till så är det bara att sticka"! Han menade allvar (han var ju livrädd att något skulle hända) och jag lyckades lägga band på mig själv och dag mår jag betydligt bättre och jag skulle inte kunna leva utan honom! Kärleken övervinner allt, men i ditt fall finns kärleken någon annanstans.

Råd? Stick innan det är försent!!

BranDuir
0

Lämna det förhållandet ….och se till att nästa kille får dig att må bra …..sök aktivt efter nåt annorlunda….så du inte hamnar i samma sits igen!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

[Sajberlena]
0

Exakt VAD är det du älskar hos en person som får dig att må så?

Trazzel
0

Jag säger som Sajberlena, vad är det du älskar hos honom?? Jag vet inte men ibland så söker man nåt tecken på att vara älskad, och då är till och med sånt som får en att må dåligt ett tecken på att man är sedd. Negativ uppmärksamhet är bättre än inget känns det som.

Jag tycker att du ska uppsöka psykolog eller kurator och prata med. De kan hjälpa dig att reda i dina tankar och känslor, som sedan hjälper dig att ta ett beslut. Jag har/är också varit en sån som skär sig. Att prata med nån är viktigt så man kan komma ifrån det, att skära sig och kräkas! Vad skulle du råda en kompis, om denna skulle vara i en liknande situation som dig??

Vi har bara ett liv, du måste ta hand om dig och försöka bli lycklig!! Du är värd så mycket bättre än att vara olycklig och må så dåligt. Hitta en kille som gör dig lycklig och bryr sig om dig!! Men gå till kurator eller psykolog och red upp dina känslor. Jag kan bara prata av egen erfarenhet, det är jobbigt att göra det, men man blir starkare av det!!

Stor kram till dig, önskar dig allt gott

Betty
0

Mitt råd är att du ska gå och prata med någon som kan hjälpa dig att ev sätta ord på dina känslor samt att ni tillsammans hittar en strategi för hur du ska kunna må bra igen. Du måste hitta din inre styrka för att kunna göra valet att stanna eller gå. Förstår att det kan vara svårt att lämna honom i nuläget, men ta en dag i taget och hitta någon som du kan prata med.

Nu är det svårt för mig att veta exakt eftersom jag inte vet på vilket sätt han får dig att må dåligt…

Det verkar som att du har mått dåligt en längre tid som har yttrat sig i självdestruktivitet, och då tycker jag inte att det bästa alternativet är "att hitta en annan kille som gör dig lycklig". Du måste bygga upp en EGEN grund som bara du står på och ingen annan kommer in på. Killar och övrigt är bara en liten bonus i livet.

För om man sedan skulle få motgångar igen så har man ändå sin grund att stå på, annars ramlar man bara ner i det svarta hålet om du förstår vad jag menar.

Om du inte tycker att jag snackar för mycket gojja så får du gärna höra av dig till mig om du vill prata, jag lyssnar så gärna!

Ta hand om dig! Kram

Mizza
0

om du mår dåligt av det så är det inget förhållande som är bra för dig! du ska må bra och känna dig lycklig när du är med någon!

Karmatarerskanise
0

Jag skulle vilja veta vad det är han gör som får dig att må så dåligt?

Velepa
0

Han har blivit så tjurig och negativ på sista tiden. Jag vet inte om de hänt något som gör de. När jag frågar tar han illa vid sej. och han kallar man otrevliga saker hela tiden. De va en kväll när jag va ledsen och ville ha tröst och kröp upp i hans famn, då sa han typ urs, gå härifrån ditt jävla äckel. och den kom en massa elaka ord som jag va. När jag får höra de blir jag så svag att ja inte orkar hålla in tårarna mer, och då går jag in på toan och låser in mej och sitter där och gråter och kräks. Bryter ihop.

Jag har pratat med han om hur jag mår och att de är han som fått mej att må så. Då säjer han bara att han mår oxå dåligt..

Kanske nåt har hänt eftersom han är som han är? Hur ska jag göra för att få ur han någonting?

Karmatarerskanise
0

Verkar som han också mår dåligt, men det spelar ingen roll. Så får han inte bete sig mot dig. Du gör bäst i att lämna honom och ta hand om dig själv tycker jag! Han behöver tydligen tid för att ordna upp sina egna problem också!

Du SKA inte ta dettta från honom, det är ett som är säkert!