Ex
Hej. Mitt ex vill ha mig tillbaka. Grejen är att jag har mått dåligt sen det tog slut. Jag ville inte att vi skulle hålla kontakten för att jag velat ha ett helt avslut för det tror jag har varit lättaste sättet för mig att komma över det hela. Hela tiden har jag ändå haft hoppet uppe om att det ska bli vi. Han har hört av sig ändå och fått mig att tro på att han vill ha mig tillbaka. Han har inte sagt det rätt ut men sagt att han älskar och saknar mig. Vi har setts och sen har jag mått dåligt när jag märkt att det inte blivit något. Hur kan man säga att man älskar och saknar någon ena dagen och sen förbli tyst? Säga att han inte vet varför han sa så osv. Allt detta har gjort att jag inte kunnat gå vidare ordentligt de har alltid funnits nått slags hopp kvar. Han har kommit mitt i natten nån gång och han bor ändå 30 mil bort sen nästa dag har han betett sig konstigt. Jag har säkert låg självkänsla som låtit det va på det här sättet och mått dåligt efteråt då jag ändå trott på det han sagt. Nu menar han på att han alltid velat va med mig och vill ha en chans till. Jag vet inte om jag orkar med en sväng till. Han ringer ofta och har frågat om han kan få bjuda mig på middag. Alltså jag har varit så arg och ledsen flera ggr pga hans beteende.
Nu menar han allvar säger han och vill att det ska bli vi igen. Det har gått 1.5 år sen det tog slut. Saken är den att han legat med andra. Jag vet inte om det är värt att satsa på honom? Han har fått mig att tro flera ggr och nu att han dessutom legat med andra. Jag har inte gjort det. Säg att han nu menar allvar skulle ni vilja ha tillbaka honom? Om jag är hans stora kärlek som han säger och att han alltid älskat mig. Ja känner mig som ett 2 hands val.
Nej!! Gå inte tillbaka, han får dig att må så dåligt redan och ni är inte ens tillsammans!
Det finns antagligen en anledning till varför det tog slut. Vet inte riktigt vad som hänt mellan er men att han håller på såhär, just nu, är ett tecken. Att han inte kan lista ut sitt egna skit ska inte gå ut över dig. Om han dessutom träffar andra så låter det inte alls genuint. Sedan hur han beter sig, är otydlig… Du ska inte behöva vara en dektetiv och förstå vad han menar när han gör en massa motsägelser. Kan han inte stå för sina handlingar, det är hans egna problem!
Det kan ta riktigt lång tid att komma över ett ex. För mig tog det två år. Det bästa rådet jag kan ge dig är att sluta träffa honom överhuvudtaget, bryt kontakten. Blocka honom. Öppna inte dörren när han knackar på.
Det kan kännas som att det var Den rätte. Men tro mig när jag säger att Den rätte ska aldrig få dig att må såhär dåligt, och bete sig på detta viset. Det finns så många underbara människor i världen! Du kan hitta långt bättre.
MEN FRÄMST: Fokusera på dig själv, ta hand om dig själv. Ditt mående kommer först. Du förtjänar att må bra!
- Redigerat 2021-10-02 21:57 av [Tismon]
Du får i slutändan göra som du vill men mitt svar är ta inte tillbaka honom, låter som han leker med dina känslor och han får dig att må dåligt. Det är aldrig lätt med känslor men utifrån det du skrivit så låter det inte som något att satsa på. Håller med ovan att fokusera på dig nu.
Tack för era kloka svar..Det jag känner i detta är att jag vill förstå varför man väljer att göra som han gör. Om man inte menar något hur man vill kan vara som han. Ja menar han har haft 1.5 år på sig men ändå kan han inte släppa mig. Vi bor inte ens i samma stad.. Hur är man funtad. Plus att han legat med andra. Ok om man inte hörts av under dessa 1.5 år men det som stör mig mest av allt är att han kunde gå å ha sex med andra när han fått mig att tro att det var mig han ville ha. Hade vi inte haft kontakt men tagit upp relationen igen hade det känts på ett annat sätt. Ja vet inte hur relationer funkar ärligt talat ibland. Jag tycker det är mycket hit å dit och byta partner hej vilt. Jag är inte sån jag kan inte bara gå å träffa andra hur som helst om jag säger mig älska någon annan. Han hade personliga problem under denna tid men jag tycker inte det är en ursäkt man är ju ändå medveten om hur man behandlar andra människor? Borde han inte skämmas lite? Ja tycker det känns jättekonstigt och även om vi inte var tillsammans och man gör som man vill så känns det typ som en form av otrohet. Som att det var droppen. Hade vi inte hörts och tagit upp kontakten efter 1.5 år så hade det varit annorlunda. Ja bara vill bena ut vad fan detta är för att kunna gå vidare på riktigt. Ja tänker otroligt mycket och är en känslomänniska så att säga en sak och agera så som han är fan slutet
#3: Jag tycker att det inte spelar någon roll varför. Precis som du själv säger så finns det ingen ursäkt.
Om du behöver "closure" så är mina tankar att han själv inte ens verkar veta vad han vill. Om han gör det medvetet för att spela på dina känslor, eller om han befinner sig i en svacka och är förvirrad… Det kan vara vilket som, men det spelar ingen roll. I slutändan var det du som fick ta stryk.
Det finns så mycket ologiskt som människor gör hela tiden, hade man slagit sig ned och försökt förstå sig på varför alla gör som dem gör så hade man nog hunnit bli gammal innan man kommit någon vart.
Jag vet att det kan vara svårt, men försök fokusera energin du har på dig själv istället. Låt dig vara ledsen och gråt ut. Men häng inte kvar i varför och vad som hade kunnat vara, du plågar bara dig själv då. Gör saker du tycker om, köp en tröja, ta ett långt bad… Att göra saker, och särskilt saker man tycker om, hjälper i läkandeprocessen.
#4: Tack. Ja jag tycker är man en vuxen man så borde man ta lite ansvar. Han är 37 år! Jag ska fokusera på mig själv göra det jag tycker är kul:) Det känns ändå som han har förlorat mitt förtroende när han visar på hur han behandlat det här. Han tycker inte han gjort något fel heller och det kan görs mig så kluven. Hittar jag på att han är konstig det blir så tillslut. Som att han får mig att tro att det inte är något konstigt med hur han varit. Han tror typ att det bara är att börja om från noll och jag ska acceptera att han var singel å då gör man som man vill. Helt rätt det gör man men man kan inte förvänta sig att jag skulle vilja börja om med honom utan att det här kommer ligga som en skugga framåt. Han tror typ att nu är nu och nu börjar vi om. Förlåt är det enda han sagt. Är det konstigt att jag tycker han är äcklig som legat med andra samtidigt som han fick mig att tro nått annat? De är min sista fråga. Jag vill bara veta. Känns inte som att jag har koll längre på vad som är ok eller inte att tycka. Så jag kan släppa det här! Ja vill veta om de är fel att få ångest över den känslan att han legat med andra samtidigt som han träffat mig och att han anser att det är "ingenting". Ja kommer ändå gå vidare nu men ja vill bara veta.
#5: Det är inget konstigt eller fel med dina känslor. Det är förståeligt att du känner så när han leker med dina känslor.
#5: Om han är 37 år så gör det bara det ännu värre! Jag trodde faktiskt att han var 20 med tanke på hur han beter sig.
Om han tycker att han inte gjort något fel… Ja det är hans åsikt. Hans åsikt spelar ingen roll. Han kan ha vilka ursäkter som helst men det är du som mår skit utav detta. Om han älskar dig så borde han inte rättfärdiga sitt beteende. När man älskar någon så bryr man sig om att de ska må bra och vad anledningen än är så lyssnar man och accepterar det. Man invaliderar inte hur de känner.
Min åsikt spelar ingen roll heller för den delen. Det enda som borde spela roll är vad du tycker, vad du känner och dina åsikter. Detta gäller dig och ingen annan. Det är aldrig fel att ha känslor, aldrig någonsin. Du borde aldrig ha ångest över att du känner något. Dina känslor är dina och styr dina gränser, de finns för att vägleda dig.
- Redigerat 2021-10-03 13:06 av [Tismon]
Valet är ditt i slutänden, men om det vore jag så hade jag inte tagit tillbaka honom. Inte eftersom du har mått, och mår fortfarande dåligt av hans beteende.
Ja vet att det är jag som måste känna men jag vill ha andras åsikter. Jag känner nånting men behöver veta vad andra hade tyckt. Han vill så gärna försöka igen men jag kan inte bortse från att han haft andra. De tycker han är konstigt. Han skulle skita i om jag legat med andra säger han. Aja.. jag vet inte. Han har älskat mig hela tiden säger han och kan inte släppa mig men nu är det fan försent han har gjort bort sig. De känns som otrohet på ett sätt även fast det inte är så så är det så det känns. Tack för svaren
#9: Alltså det kan ju alltid vara skönt för en själv att höra med andra och stämma av. Ventilera är också väldigt nyttigt. Inget fel att du frågar andra. Ville bara vara tydlig med att vad folk än säger, i forumet, i det verkliga livet eller folk nära dig… Deras åsikter är deras. Jag tycker bara att det är SÅ viktigt att man vet att bara för att människor säger saker så innebär det inte att ens egna känslor är fel. Andra kan komma med viktiga input men så fort någon börjar få dig att ifrågasätta hur du känner - när du inte ens gjort något fel - så är det inte rätt.
Sedan rent objektivt så fungerar människor annorlunda och vad som sårar någon sårar inte andra. Det finns de som inte hade brytt sig om att deras ex legat med andra, när exet var singel vid det tillfället, trots att de var på g. Det är det dessa människor känner och de har säkert andra prioteringar och andra saker som spelar roll för dem. Det innebär inte att du känner fel, precis som att det inte innebär att deras känslor skulle vara fel.
Det jag skulle säga är problemet är att du är denna typ av person som värderar sådant här och han respekterar inte det. Om han vet hur du är så borde han inte ha gjort saker som sårar dig. Det spelar ingen roll om andra hade tolererat det. Det är dig han gjorde det mot och det är dig han säger att han vill vara med.
Det är helt okej att du känner att det är otrohet, du har dina egna gränser av vad som är okej. För dig är detta otrohet. Du ska inte behöva skita i dina egna känslor och förminska ditt egna värde bara för att andra människor fungerar annorlunda. Nu när han får dig att må så dåligt och inte ens verkar förstå varför… Jag tycker du har all rätt i världen att be honom dra åt h*lvete. Att ta hand om sig själv innebär också att stå upp för sig själv :) Du fixar detta!
- Redigerat 2021-10-03 16:33 av [Tismon]
Ja det är skönt att få höra att jag inte är knäpp som resonerar på det här sättet. Jag känner mig dumförklarad av hans sett att se på saken. Vi var inte tillsammans när det hände fine jag fattar också det men samtidigt fick han mig att tro att han mådde dåligt och därav betedde sig konstigt. Så kan det ju vara..men han har ringt och sagt att han älskar mig att han vill bjuda mig på middag osv sen när der väl varit dags har det inte blivit av ändå. Jag har ju typ suttit å väntat. De värsta han sa häromdagen var när jag påpekade att jag har mått dåligt var" det väljer man ju själv".. jag har gått på hans snack flera ggr och det finns säkert en förklaring varför han gjort som han gjort. Han har ju dragit hem andra eller vad han gjort det var droppen. Vi har inte samma syn på det som ni säger.. jag skulle inte kunna göra på det sättet det är väl därför det skaver i mig. Jag tycker han är äcklig som legat runt och sen ringt mig å bölat om att det är mig han vill ha. "Det var på fyllan å bla bla" han känns så jävla omogen vet inte varför jag har fastnat. Man tror typ att det är den rätta av någon konstigt anledning . Blir arg på mig själv för att jag varit så dum. Om jag trodde det fanns en chans så finns det inte det längre. I min värld kan man inte säga en sak och göra på det sättet. Tack för era pepp det hjälpte otroligt mycket!
Är han en player? Det där är jobbigt för dig att åka berg-o-dalbana känslomässigt. Som det verkar så kommer det att sluta med en förskräckelse - igen. Att han hör av sig till dig kanske beror på att du ger respons tillbaka? Sluta med det. Kommer han åkandes 30 mil så får han åka lika långt tillbaka samma dag. Lås dörren.
#11: Ja men precis!
Han är äcklig.
Han är j*vligt omogen för sin ålder.
Han bryr sig inte om du blir sårad.
Bryt kontakten och sluta vänta på skiten! Det är inte dig själv du ska vara arg på - det är han! Han beter sig så äckligt, säger saker som går emot sig själv, förminskar dina känslor och beter sig som ett arse.
"Det väljer man ju själv"
Då skulle han fan själv ha valt att inte må dåligt. Varför är det okej för han att bete sig konstigt och dumt när han mår dåligt men när du mår dåligt så ska du bara välja att sluta må dåligt?
Jag blir faktiskt själv arg.
- Redigerat 2021-10-03 22:59 av [Tismon]
#13: ja tack! Han är mycket omogen har jag kommit fram till. Ja blev fasen sjukt peppad av era kommentarer! Så skönt att höra annars har jag fått höra saker som " ni var inte tillsammans så det finns inget att må dåligt över". Jag skiter I honom nu!
#14: jag hoppas han lägger av och fattar snart hur dåligt han betett sig och lämnar dig ifred så att du kan gå vidare med ditt liv! Du förtjänar att må bra :)
#12: Håller med. Sluta ge respons, så kommer han …förhopningsvis…att ge sig så småningom.
#15: tack:)
Tack så mycket..Han säger att jag är sjukligt svartsjuk som ville ha reda på fakta men jag anser inte det utan jag vill bara veta vad jag lämnar efter mig så jag kan gå ifrån och känna ett avslut.
#0: Glöm honom. Varför skulle det han säger betyda något bara för att han säger att han menar det nu? Betyder det att han inte menar saker han säger utan att säga att det är allvar?