Relationer iFokus

Relationer

Läst 271 ggr
[Nilsson97]
0

Hjälp

Tjena,,,

Jag är en 22-årig bisexuell kille som har träffat en annan kille jag verkligen gillar. Det e en gammal klasskompis från gymnasietiden.

Saken är den att jag va tsm med en tjej som också gick i vår klass. Mitt ex och den här killen hade ihop det under ca två månaders tid under gymnasiet, men jag vet att mitt ex tillslut blev nobbad och nog tog det ganska hårt (tror att han insåg att han var gay under denna period). Ganska snabbt efter det blev ja och mitt ex tsm.

Mitt ex var halvt otrogen mot mig under vårt förhållande (fick reda på att hon skrivit med en annan grabb en längre tid). Omogen som jag va svarade jag med att inleda en grej med en annan tjej i skolan som jag strulade med vid ett tillfälle. Efter det gjorde vi slut och vi avslutade inte på ”good terms” så att säga,,,

Detta va cirka ett år sen. Nu till min fråga till er internetfrämlingar: hur hade ni gjort i min situation? Den här killen jag träffat är verkligen allt jag vill ha och lite till. Däremot känner jag fortfarande ngn typ av lojalitet mot mitt ex och känner att det vore en käftsmäll mot henne ifall jag och den här killen skulle bli tsm.

Såhär: mitt ex och den här killen hade sin ”grej” för ungefär 4 år sen och dom va aldrig seriösa. Folk i vår klass vet knappt att de hade en grej ihop. Vet oxå att de hånglade som mest (hade aldrig klarat av att vara bukis med mitt ex). Däremot: vill inte att mitt ex (som jag va otrogen mot) ska tolka detta som att jag försöker såra henne ännu mer. Samtidigt känns det fel att skita i den kärlek jag har till den här killen enbart för en grej som ägde rum för 4 år sen.

Är det fel av mig att inleda ett förhållande med den här killen eller övertänker jag bara??? Hjälp

Herveaux
3

#0: Jag säger kör på! Det behövs mer kärlek här i världen.

Har du någon kontakt med ditt ex idag? Tänkte om det skulle kännas bättre för dig att ta upp det här med henne för att antingen stämma av hur hon ställer sig till det eller bara för att redan nu få det sagt att det här inte handlar om något illvilligt emot henne.

// Harley

Maria
6

Liver är här och nu.

Känslor rår man inte över så älska och lev väl😉

/Maria

[Nilsson97]
1

#1: vi har ingen kontakt alls idag,,, hade känts bäst att säga att det inte är illa menat mot henne men oxå konstigt att ta upp kontakten bara för att säga det känner jag ,,,

johan
8

Hon kommer väl knappast få någon av er varken mer eller mindre av att du och den här killen blir ihop?

Så låter ni bli har ni gått miste om något utan att hon vunnit något. Kör ni har ni vunnit något utan att hon gått miste om något.

Mvh // Johan

Herveaux
1

#3: Aha, men då tror jag det är ganska så osannolikt att hon kommer kontakta dig (eller någon av er) för att tjafsa om att hon och den här killen hånglade för 4år sedan. 🙃

// Harley

[Nilsson97]
0

#5: antar det,,, tack för svar!

Draken
2

Känner du verkligen att du vill ha denna kille och han vill ha dig, så tycker jag du skall köra på.

Det finns ingen anledning att du skall känna dig illojal mot ditt ex. Du och ditt ex är över för ett år sedan, får hon för sig att du gör detta för att såra henne, då får det stå för henne.

Se till att DU mår bra, inte ditt ex.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis