Relationer iFokus

Relationer

Etiketterförhållandekänslordejting
Läst 615 ggr
Roga
0

Mitt ex släpper inte taget

Jag har märkt att mitt ex inte kan släppa taget och gå vidare, för att han kollar på mig ibland och en gång så lät han mig inte vara ifred och jag blev lite rädd och irriterad. Jaga vill att han ska släppa taget men hur?

MonicaLagerquist
0

Prata med honom och berätta hur du känner det.

Stolt ägare till tre La permer

Katti
0

Det låter som om det händer när ni träffas? Måste ni träffas? Vad gör han? I vilka sammanhang? Det är svårt att råda utan mer information.

Roga
0

#2: Nej vi måste inte och vi brukar inte träffas heller. Han brukar kolla på mig i matsalen när jag stor og h väljer maten. Och en gång så kändes det som att han följde efter och stod på andra sidan av tallrikarna. När jag satt och väntade på taxin en gång så satt han sig nära mig och försökte få min uppmärksamhet fast inte ville och jag blev irriterad och rädd då. Jag stack sedan därfrån och gick till hallen som tillhör klassrummen och då stod han stirrade på mig vid en dörr. Jag kände mig förföljd. Jag har en känsla av att han inte har kommit över mig.

Irmelina
2

Jag tycker du ska gå fram till honom och fråga varför han följer efter dig. Säg att om han inte vill något särskilt så får han sluta med att bete sig så-

[Devya]
0

Hur länge sen var det som ni gjorde slut? Oberoende så är ju det inte okej att han håller på så här.

Roga
0

#5: Det var faktiskt jag som gjorde slut med honom och jag tror det var mellan Juli och augusti förra året

• Redigerat 2021-12-26 19:33 av Roga
Roga
0

#6: Jag menar förra året

Lona
3

Har han haft tendens att vara våldsam och/eller hota dig tidigare?
Inte för att det är ok, du ska inte behöva känna dig hotad oavsett om hotet är reellt eller inte.
Du skriver om en skola, hur gamla är ni, är ni elever eller personal?
Om ni är elever, skulle du kunna prata med någon lärare eller annan personal tror du? Be dem att säga till honom, om du inte kan själv?

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Roga
0

#8: Jag har sagt till personalen själv men det hjälpte inte. Det är ju Jullov nu också. Han är 15 och jag är 16. Vi är elever.