Skilda vägar
Hur vet man när det är dags att gå skilda vägar?
Jag har varit tillsammans med min sambo i snart 12 år, vi har två döttrar ihop men nu känns det som att mina känslor är bort blåsta….
Vi kan skratta enstaka stunder. Samlag har vi typ aldrig för att jag inte vill. Vi bråkar inte men tjafsar om olika saker tex ekonomin.
Har dina känslor för honom plötsligt försvunnit?
Vet du anledningen?
Har ni pratat om hur han känner för dig och ert förhållande?
Kan ni gå och prata med någon professionell/familjerådgivning?
Nej dom har försvunnit över en längre period. Men jag känner såhär varje jul/nyår. Vet inte anledningen till det. Jag har bipolär sjukdom också så vet inte om det kan ha någon betydelse. Han älskar mig och är livrädd att jag ska lämna honom. Får kolla upp om hur man bokar familjerådgivning. Tack för tipset

Att gå och prata med någon kan vara bra.
Det går ju ofta upp och ner i förhållanden och ibland kommer man för långt ifrån varandra och kan behöva hjälp att hitta tillbaka till varandra.
När våra barn var små hade vi det kämpigt då gick vi till en kurator och pratade och fick olika uppgifter vi skulle göra tillsammans utan barnen.Enkla saker som att äta något gott tillsammans,gå en promenad osv.
Stolt ägare till tre La permer
#2 Om det är så just vid jul & nyår, så är det nog ditt bipolära. Men bra om ni kan gå på familjerådgivning och du kanske kan ta hjälp av psykolog om du inte går på det redan?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.