Relationer iFokus

Relationer

Läst 796 ggr
[TorpUffe]
2021-12-31 15:10
1

Varför så anonym?

Trist att alla är så anonyma. Man vet inte ålder, utseende eller vart personer kommer ifrån. Bara för att det handlar om relationer. Jag har svårt att ta alla på riktigt allvar när jag inte vet nåt om personen. Skriv åtminstone lite. Ålder ,status, stad och lite om dig själv.

Mitchika
2021-12-31 15:18
16

Jag kan givetvis inte tala för alla, men många har dåliga erfarenheter när det kommer till att vara för öppna om vem man är på nätet. Inte alla därute har goda avsikter, tyvärr och det finns gott om personer som har råkat riktigt illa ut när deras identitet har gått att lista ut.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Karmatarerskanise
2021-12-31 15:24
12

#0: eftersom detta inte är en dejtingsida behövs inga närmare presentationer. Om man inte vill.

I diskussioner är ålder och så mindre viktigt.

• Redigerat 2021-12-31 17:49 av Karmatarerskanise
MonicaLagerquist
2021-12-31 15:48
8

Vi är många som inte är anomyma.

Stolt ägare till tre La permer

MonicaLagerquist
2021-12-31 15:49
14

TS du har ju själv ingen presenation i din profil.

Stolt ägare till tre La permer

Sindri
2021-12-31 16:20
15

Jag fattar absolut inte vad du menar? Vad har ålder och status med att göra vad man har för känslor eller tankar?
Ett forum där man kan vara anonym blir som ett andningshål för många, man kan lufta tankar och få input på ett sätt man inte kan få i sitt vanliga liv. Sedan kan man ta det vidare till de som är ens nära och kära.
Skulle det vara något allvarligt eller stötande som skrivs kan naturligtvis adm, ta reda på vem som skrivit, men det angår verkligen inte de andra på forumet.
Jag tycker personligen det är fantastiskt att möta och ha kommunikation med det inre i människor utan ett skrymmande yttre. Och människor vågar också vara mer ärliga här och visa mer av sig själva. Fråga helt knasiga frågor och lufta tankar som man kanske innerst inne tycker är fel. Då kan man också få se åsikter som gör att man kan tänka om. Tycker det är en stor fördel med ett sånt här forum.

millan21
2021-12-31 17:11
6

Det spelar väl verkligen ingen roll hur man ser ut, ålder, och var man kommer ifrån för att få tycka till i olika frågor,
Tråkigt om alla skulle använda anonym-funktionen i alla frågor, ja det skulle det vara så man knappt vet vem som startat tråden om det står "Anonym" på alla inlägg. Men ett anonymt alias vill jag absolut kunna ha.

Maria
2021-12-31 17:28
12

#0 Jag heter Maria, är 59 och från Göteborg, gift, har en son och är farmor till ett barnbarn. För tillfället sjukskriven och bor i radhus.

Jag tycker inte den informationen ger särskilt mycket om vad jag har för tankar och känslor😉

Tar du mig på mer allvar genom denna information?

/Maria

Draken
2022-01-01 12:28
5

Det finns inge anledning för mig att gå ut med exakt vem jag är, min ålder och var jag bor.

Mitt privatliv har ingen med att göra.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

oh-la
2022-01-04 10:52
7

Därför att det här inte är Facebook? För att det här är ett öppet forum som vem som helst kan hitta? För att jag inte kan sekretessäkra att någon jag inte vill ska läsa mina inlägg faktiskt inte kommer åt dem? Öppenhet kommer med priset av anonymitet. Det är väldigt få öppna internetforum med en profilsida som ger den information du efterfrågar. Det man vinner är en kanske mer öppen diskussion och ämnen som är av mer känslig karaktär.

Och i ärlighetens namn, vad skulle information om mitt utseende hjälpa om jag skulle ha problem i mitt äktenskap eller i mina vänskapsrelationer? Vad ska du med info om socioekonomisk tillhörighet till? Ger det bättre och mer genomtänkta svar?

[Mia-45]
2022-01-05 09:12
5

TS kanske tror att detta är en dejtingsida?