Blir tokig
Relation
Vi har varit tillsammans 1 år , jag umgås med hans vänner träffat hans familj och när vi är ute håller vi i hand mm .
Båda vill flytta ihop.
Han blev lämnad av sitt ex för 5 år sedan dem har en lite ”bråkig” relation och barn .
Han vägrar lägga till mig som vän på Facebook för att han vill inte att hans ex ska se oss ( mig ) .
Har försökt att förklara oavsett om vi blir vänner så ser inte hon mer om mig än vad hon gör nu .
Han blir jätte arg när vi diskuterar detta
Hans ex har vetat om mig hela tiden och velat presentera sig men han vill inte , han tycker hon ska strunta i vem han har relation med .
Blir tokig på detta !
Handlar det verkligen om hans ex ?
Döljer han nått ?
Varför reagerar han argt så fort jag tar upp detta ?
Han lyssnar inte ens när jag försöker prata, utan bara hans ord som gäller !
- Redigerat 2022-02-06 09:15 av Norrlänsktjej1234
Det kanske har med barnen att göra? I ett sådant här sammanhang kommer alltid barnen först.
/Maria
:
- Redigerat 2022-02-06 13:46 av Norrlänsktjej1234
#1: Vi har jätte bra kontakt med varandras barn , träffas ofta och hela semestern .
Hans barn och jag har jätte fin kontakt.
Jag bor med dem två veckor i månaden
- Redigerat 2022-02-06 13:45 av Norrlänsktjej1234
Det var ju också en konstig anledning. Är ju bara för honom att välja vad hon ser och inte ser. Och hon vet ju redan att ni är tillsammans.
#0: Låter märkligt. Om hon vet om dig och att ni är tillsammans, vad är det då för problem ?
Vi har bekanta där han inte ville lägga till henne på FB, men det berodde på att han var otrogen. Nu säger jag inte att din kille är otrogen mot dig, men man blir ju lite fundersam.
Har han kanske andra vänner på FB som han inte vill att du skall veta om ?
Ja jag ser verkligen inte problemet ?
Hon vet ju om mig och blir vi vänner så ser juni te hon mer än vad hon gör idag .
Sen att han blir så arg när jag tar upp det, blir man ju ännu misstänksammare att det är något han döljer !
Tror inte det handlar om han ex , ioch med att det inte blir nån skillnad .
Vi har även distansförhållande som gör att jag tycker det är super viktigt med kommunikationen
#5: Ja jag ser verkligen inte problemet ?
Hon vet ju om mig och blir vi vänner så ser juni te hon mer än vad hon gör idag .
Sen att han blir så arg när jag tar upp det, blir man ju ännu misstänksammare att det är något han döljer !
Tror inte det handlar om han ex , ioch med att det inte blir nån skillnad .
Vi har även distansförhållande som gör att jag tycker det är super viktigt med kommunikationen
#6: Ah, ni har ett distansförhållande, och han blir arg om du tar upp det här med facebook grejen osv. Nja, jag får inte de bästa vibbarna utav det här. Det låter ju definitivt som om han döljer något och tyvärr kan man ju inte låta bli att tänka att han kanske har någon annan som han dejtar eller har ett förhållande med. Inte behöver det ju vara precis det men något står ju inte rätt till för sådär beter man ju inte sig.
Kommunikation är viktigt oberoende vad för sorts förhållande man har men ja, det blir extra viktigt i ett distansförhållande. Vet inte riktigt vad för råd jag kan ge dig här, men du måste fundera noga på om det här är något att satsa på om han inte kan prata med dig om en sån sak utan att bli arg.
#8: ja det känns så konstigt att han blir så arg för en skit grej ….
Hans kompis sa till mig ” vi tycker om dig så mycket , det har varit många tjejer som kommit och gått , hoppas verkligen du stannar ! ”
Jag får ta upp det här igen oavsett hur arg han blir :(
#9: Sen måste du kanske börja tänka efter ordentligt. Om det inte finns något att dölja så beter han sig ändå väldigt dåligt. Beter han sig så här illa över småsaker så vill jag inte ens föreställa mig över hur han kan bete sig då det gäller något allvarligare.
Det att många har kommit och gått, det kan ju också indikera att han är ingen lätt person att vara tillsammans med.
#10: tog upp det för en månad sen , och var jätte ledsen ….
Han blev bara arg och att jag var typ idiot som inte fattar!
Grät säkert i 1 timme , han somnade och sket i mig …..
Dagen efter fick jag be om förlåtelse …
Detta förhållande låter inte bra för din del. jag skulle nog ta mig en funderare om jag verkligen skulle fortsätta förhållandet. Det låter hårt, men det är så jag resonerar.
#11: Du ska inte behöva be om förlåtelse för att han var en skitstövel. Han har sårat dig uppenbarligen (du grät i 1 timme!) och vill han inte inse att detta får dig att må dåligt så kanske det är bättre att hitta någon som faktiskt bryr sig
- Redigerat 2022-02-07 16:13 av [Tismon]
#11: Sa han åt dig att han krävde att du bad om ursäkt? Eller fick du för dig att be om ursäkt pga att han var på dåligt humör dagen efteråt? Oberoende hur det gick till så låter det ju otroligt bakvänt att du skulle be om ursäkt.
Låter det faktiskt som om han bryr sig om dina känslor? Vill du vara tillsammans med någon som inte bryr sig om att du har blivit sårad och gråter på grund av det?
#14: vi diskuterade när vi skulle lägga oss , han blev arg för att jag inte fattade att han inte kommer lägga till mig på Facebook pga av hans ex .
Jag blev så otroligt ledsen och gick undan för jag grät så mycket , var nere typ 1 timma kommer upp och då sover han .
Dagen efter så sa han att jag skulle tänka mig för och att jag gjort fel som ens tar upp detta !
Att jag måste fatta !
Gråter ofta fortfarande när jag är själv för jag förstår inte grejen och vad är det han döljer ?
Jag är vän med alla hans vänner men ….
#15: Okej röd flagga, fy skäms på honom! Det låter vekligen som han döljer något eller är riktigt ostabil om han sa att du "skulle tänka dig för"… När han var den som hade sårat DIG
#16: det blir ju till slut att man själv tror att man gör fel , när han säger hur dum man är som ens tar upp om att bli vänner .
Jag ger han kärleksförklaring hela tiden och jag vet inte ens vad han gillar hos mig , men vet allt han inte gillar ….
#17: Hitta någon som uppskattar dig och inte skäms för att vara tillsammans med dig offentligt på facebook. Det är inte alls konstigt att han haft många som kommit och gått :(
- Redigerat 2022-02-07 17:03 av [Tismon]
#15: Ursäkta, men ser du inte hur galet allt det här? Så där behandlar man inte någon man älskar och bryr sig om.
Nej, det här låter inte som ett hälsosamt förhållande och problemet tycks ligga hos honom. Tydligen så har alla andra tjejer som kommit och gått, förstått att han är verkligen inget att ha om han beter sig sådär vidrigt. Jag hoppas att du är lika smart som de andra tjejerna och lämnar honom asap. Snälla, var smart i det här. Tänk förnuftigt. Vill du verkligen ha en partner som honom, som inte bryr sig alls om dina känslor och istället klankar ner på dig?
Du förtjänar bättre. Försök stå på dig. Säg att du accepterar inte att bli behandlad på det här viset, att dina känslor är minst lika viktiga och du förväntar dig att en partner bryr sig om dig och stöttar dig emotionellt. Kan han inte fatta det här så borde han verkligen inte vara i ett förhållande, tills han fattar att värdera och vara mån om sin partner. Det där är åtminstone INTE kärlek, nej nej. Han visar inte ett uns respekt mot dig då han beter sig sådär. Och ja, det är bara en liten bit som du har berättat här, men det är tillräckligt.
#16: det blir ju till slut att man själv tror att man gör fel , när han säger hur dum man är som ens tar upp om att bli vänner .
EXAKT det här är det killar som han är ute efter. Ju mer dum du känner dig (helt oförtjänt), desto mer kommer han trycka ner dig. Gå inte - spring!