Relationer iFokus

Relationer

Etikettkriser
Läst 867 ggr
Karmatarerskanise
7

Galningen startade sitt krig

En sorglig dag 2022-02-24. Jag lider med alla i Ukraina.

Jag tror han kommer ta till kärnvapen tyvärr. Han har idag visat att han saknar vett.

Vad tror ni kommer hända?

Latvija
1

Jag tror också att han kommer använda kärnvapen tyvärr. Jag tror också att han inte kommer att nöja sig med Ukraina

[Moon AppleGrey]
3

#0: har du någon artikel eller något annat som kan förklara lite närmare om det du syftar på?

Är nog inte alla som vet vad det är som har hänt "idag", om Putin har sagt ellet gjort något uppseendeväckande utöver allt annat…

[Moon AppleGrey]
1

#0: för att förtydliga min kommentar, jag är väl medveten om vad som hänt Ukraina och demonstrationerna runtom i Ryssland till följd av Putins vansinne.

Själv tycker jag att det är hjärtskärande. 💔

Tror dock inte att Putin kommer att kunna göra vad som helst.
Han är president, inte en enväldig härskare.

(Råkade först länka denna till mig själv 🤦‍♂️)

• Redigerat 2022-02-24 22:11 av [Moon AppleGrey]
LeeKnow
1

Just nu så tror jag inte att han kommer att ta till kärnvapen, så länge NATO håller sig utanför. Risken finns dock att han ser sanktionerna som inblandning och anser att det är skäl nog att ta till kärnvapen.

Min gissning är att när han fått Ukraina så kommer han att vända sig mot Baltikum, eftersom de tillhörde det forna Sovjet. Om så vore fallet så tror jag att Sverige, specifikt Gotland och delar av östkusten, ligger risigt till.

Han har ju dock (nästan) hela världen mot sig, samt att flera ryska offentliga personer och tusentals ryska medborgare protesterat och visat sitt stöd till Ukraina. Oavsett hur detta slutar så tror och hoppas jag att det är början på slutet för herr Putin.

• Redigerat 2022-02-24 22:39 av LeeKnow
Karmatarerskanise
0

#2: Tänker på Putins uttalande "Ryssland kommer att agera omedelbart och kraftfullt om andra nationer lägger sig i, sa Putin i sitt tal, och varnar att det skulle leda till ”konsekvenser som man aldrig tidigare har skådat”.

https://www.expressen.se/nyheter/putin-inleder-militar-operation-i-ukraina/

Vladimir Putin meddelade i natt att Ryssland inleder en ”speciell militär operation” i östra Ukraina, enligt Reuters. – Ryssland kommer att agera omedelbart och kraftfullt om andra nationer lägger sig i, säger Putin. Samtidigt inkommer rapporter om explosioner på många håll i Ukraina. Såväl Nato som Ukrainas utrikesminister bekräftar att Ryssland har inlett invasionen av Ukraina, skriver CBS.
[Moon AppleGrey]
0

#5: verkligen oroväckande.
Inte konstigt att folk protesterar runtom i Ryssland just nu.

Karmatarerskanise
1

#6: precis.

Har följt händelserna via tv hela dagen. Det är så sorgligt.

Magrat
3

Det otäckaste är att skulle det komma till att Putin tar till kärnvapen, så kommer resten av världen förmodligen avfyra sina, de som har.

Jag tror dock att det sitter långt inne, och håller med #4.
Men ja, karln har ju blivit komplett flågalen, han är obertäknelig och manipulativ. Civila kommer att dö, soldater kommer att dö. Det är ju bara unga pojkar och flickor, som agerar på order av en ensam rysk ledning. Han har inte folket med sig.
Det här är en tragedi, men också ett fruktansvärt krigsbrott och skulden ligger på Putin och hans närmsta.

Vi har suttit med ångest hela dagen, har en ukrainsk väninna och hon vill dit. Hon vill slåss för sitt land, och det skrämmer mig så otroligt. Vi har skänkt pengar till röda korset idag, och hoppas att fler väljer att skänka till organisationer som hjälper de civila offren.

Det här är en fruktansvärd dag, och början på något värre.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

[Moon AppleGrey]
0

#7: ja, verkligen. 💔

Karmatarerskanise
0

#8: ich frågan är hur mycket kärnvapen han har. Och vilka som råkar ut. Det sprids ju rejält så många länder kommer råka ut för nedfallet.

MonicaLagerquist
1

Ytterst obehagligt

Stolt ägare till tre La permer

Draken
0

Man får bara hoppas att han inte börjar avfyra kärnvapen. Men fortsätter han så här, så är jag orolig att tredje världskriget är ett faktum.

Jag lider verkligen med Ukrainas befolkning, det är fruktansvärt 😞

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

kejtlin
3

Jag mår riktigt dåligt när jag tänker på vad som händer i Ukraina just nu. Det känns så fruktansvärt att bara se på och inte kunna hjälpa mer.
Jag har skänkt en slant så mycket jag nu har möjlighet till och det är väl inte så mycket tyvärr.
Så sjukt att den där (vill inte ens säga hans namn) har kunnat starta detta helt meningslösa krig och förstöra människors liv så här.
😢😢

Denna kommentar har tagits bort.