Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1208 ggr
zeretki
0

OT Tack för sajten!

Jag vill tacka samtliga sajtvärdar och Medarbetare på denna sajt för att ni har en bra och öppen sajt, för att ni inte censurerar åsikter som skiljer från era egna samt att ni står för ett öppet klimat som främjar diskussioner!

mvh, Zeretki

SeaHawk
0

Tusen tack zeretki, vi anser inte att man ska tysta ner alla som inte tänker och tycker som vi, och vi lever i ett fritt land med fria åsikter.Oskyldig

[SharpMissy]
0

Tackar och niger det allra djupaste jag kan!

Våra innerligaste tankar är att värna om yttrandefriheten.

Voltaire sa en gång

"Jag tycker inte om dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem"

Det är mitt levnadsmotto och den dagen vi inte längre kan tala fritt, då lever vi i en diktatur och då kommer jag att dö för rätten att tala.

Ceciliaolucifer
0

Det är ett bra ämne att diskutera dvs relationer. Ofta vänder sig folk hit när dem behöver hjälp och råd och därför blir det ett bra forum eftersom folk försöker att ge stöd i svåra stunder!

Man tar han om varandra här helt enkelt :)

kermit
0

Tack så mycket zeretki! Kyss

Karmatarerskanise
0

Jag vill tacka för stödet ikväll :)

Denna kommentar har tagits bort.
Karmatarerskanise
0

Ja, jag uttrycker mig på ett sätt som vissa ser som otrevligt, trots att det inte är fallet :)

Och igen, oerhört fint att folk finns med mig :)

kermit
0

Det är många som inte har en aning om vad vi snackar om här.

Kort förklaring bara; Hera fick skrivförbud på en sajt, eftersom det var en personlig konflikt som gick överstyr. Skrivförbudet kom plötsligt att gälla ALLA sajter, inte bara den aktuella. Det kan ha varit en bugg eller annat missförstånd. Nu är allt ordnat och Hera är tillbaka hos oss.

Liss
0

De är SÅ skönt att du är tillbaka iaf Hera!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Rickard07
0

#8, Samt att det är ett uppror mot Charlie på en annan sajt….

kermit
0

Det är alltid uppror någonstans på Ifokussajterna. Man kan välja att vara en av de som spär på det, och så kan man välja att strunta i det om man inte har med det att göra.

Rickard07
0

#11, Hehe jasså… Men inte mot grundarna.
Tja…

Karmatarerskanise
0

Tack Lis1 :)

för att förklara lite mer, jag blev spärrad från en sida för ett par månader sedan. Sen plötsligt igår var det alla sidor. Men som sagt är det fixat nu :) I´m back!

charlie
0

#13 Du har aldrig varit spärrad från alla iFokus sidor.

---

Karmatarerskanise
0

Men charlie; mina skrivrättigheter var borttagna. Det stod det på alla sajter i alla trådar. Hur mkt du än nekar det så är det så det ligger till.

Jag kunde inte skriva. Nu kan jag.

charlie
0

Du kan inte skicka felsidan till oss så vi kanske kan se vad det var för fel då?

---

Karmatarerskanise
0
Angående dina skrivrättigheter

Ägaren till den här sajten har valt att frånta dig dina skrivrättigheter i den här sajten.

Detta är ingenting vi på iFokus kan göra något åt.

Det är vad jag fick i trådarna ist för rutan som man ska skriva i.
På ALLA sajter. Inte bara Glamour.

mrfotoshop
0

Öppen dialog, så fan heller! Jag har sett många som blivit dissade och bortplockade utan anledning för att dom inte varit ryggdunkare. De har heller inte brutit mot några regler. Tvi fan säger jag!

[SharpMissy]
0

#18 Och exakt VAR har du sett det?

Maja
0

Tack för sajten och många härliga skratt!! :)

SeaHawk
0

#18 Du får ju gärna precisera dej och tala om vilka ALLA dom inläggen är. Här på relationer plockar vi bara bort inlägg som är rena personangrepp och provokationer för att skapa en dålig stämning. Om folk sen har olika åsikter om något så är det upp till var och en.

mrfotoshop
0

#19 Bl.a på Glamour, Musik och övernaturligt. Så det zeretki säger stämmer på vissa sidor, men på andra gäller locket på när man tycker lite annorlunda eller går lite utanför ämnet. Vissa moderatorer verkar älska makten att ta bort inlägg och leka gud. Tvi fan!

mrfotoshop
0

#21 Precis så borde det vara, men det är inte så överallt. Den saken är solklar!

SeaHawk
0

#22 Jag förstår vad du menar, du får ändå hålla reda på att varje sajt är en egen sajt. Vi här på relationer sköter och sätter reglerna på Relationer, dom som är på någon annan sajt gör detsamma där. Visst är det tråkigt att det inte tillåts finnas olika åsikter, det är väl ändå lite av iden med ett forum?

night-bliss
0

Jag som trodde att ideen med forum var att diskutera olika åsikter, tänk va fel man kan ha!Oskyldig Man lär sig väl inte och utvecklas om man inte får höra/se/läsa andra människors åsikter? Annars blir man ju insnöad!!!!!Förvånad

zeretki
0

Det kan vara skillnad på olika åsikter och angrepp på person också… Vissa tycks tro att man får säga och att man har RÄTT att säga precis vad som helst.

Det kan jag tala om inte tillåts på någon I FOkus-sajt.

Men sen är det Sajtvärden själv som bestämmer vad som passar på sin sajt. Alla har olika regler eller olika syn på vad som funkar.

Mitt inlägg syftar på denna sajt och jag har inte nämnt någon annan I Fokus-sajt. Ej heller ska SharpMissy ta ansvar för vad som händer på andras sajter….

[SharpMissy]
0

#22 Jag tycker det är en svår balansgång det där. Varje person som fått inlägg borttaget, tycker naturligtvis att det handlar om maktmissbruk och att de blivit orättvist behandlade.

Jag har tagit bort inlägg vid tillfälle och det har varit ett par tre tillfällen då jag haft en privat diskussion via pm, där personen sedan lagt ut allt här öppet i forumet, endast i syfte att skapa dålig stämning, tala om vilket ruttet lingon jag är, ungefär så. Jag undrar, vad kan man tänkas vilja uppnå med det?

Många verkar tro att ett forum på iFokus är att jämföra med vilket öppet community som helst, eller som en chatt nånstans. Här på iFokus råkar sajten vara Sajtvärden EGENS (även om rättigheterna till alltihop naturligtvis tillhör iFokus och grabbarna som äger allt). Precis som alla andra sajter här inne är denna sajt i grunden uppbyggd av Sajtvärden och Medarbetarna och sedan är det alla fina medlemmar som gör sajten till vad den är, naturligtvis! Men att i det läget, gå ut på forumet för att misskreditera mig som Sajtvärd å det grövsta, i en diskussion som jag valt att föra privat, vad kan man annat vänta sig än att bli borttagen? Om jag hade velat föra dialogen öppet tillsammans med 429 andra så hade jag lagt ut den från början. Men att publicera privata pm renderar direkt till varning, borttagning och i slutänden skrivförbud. Detta gäller oavsett om det berör mig som Sajtvärd eller om det berör någon annan medlem eller Medarbetare.  

Vår vision om den här sajten är att vi ska ha en öppen, gemytlig stämning. Diskussioner ska naturligtvis förekomma och olika åsikter välkomnas. Men det ska diskuteras på ett sakligt plan utan personangrepp. Vi är alla vuxna och på just en sajt om Relationer, är det väl ändå extra viktigt att vi lär oss hur vi ska förhålla oss till andra, om så skyddade bakom våra skärmar på Internet.

SharpMissy/Sajtvärd

mrfotoshop
0

#27 Det jag syftar på i första hand är när sajtvärdarna har små skyddshelgon man inte får kritisera, även om det rör sig om konstruktiv kritik. Man håller vissa skibenter bakom ryggen många ggr och plockar bort inlägg som man anser vara "personliga påhopp". Det irriterar mig fruktansvärt mycket! Dessutom har en del sajtvärdar svårt att själva ta kritik på rätt sätt. Man tar hellre bort besvärande inlägg istället för att beömta kritiken och föra en öppen dialog med sunda argument. Jag har sett detta hända flera ggr på vissa sajter, dock inte denna som väl är. Meningen med ett forum, enligt mig i.a.f, är att man ska kunna argumentera och ventilera sina synpunkter och att alla ska kunna vara delaktiga oavsett åsikt. Basta!

Karmatarerskanise
0

#28 Men nu tackade zeretki för sajten relationer :)

zeretki
0

#28  Tja, din kommentar är rätt objektiv - du kanske uppfattar situationen på detta sätt medans någon annan inte gör det. Att kritisera en person, oavsett vem det är, tycker jag inte man ska få göra hur som helst.

Det du tycker är sunda argument kanske inte alls är det?

När vi nu talar om Forum och relationer där: Vad jag undrar över är mer, hur orkar folk bry sig så mycket att dom skapar nya personligheter gång på gång bara för att kritisera en Sajtvärd? Detta har hänt nämligen, flera gånger. 

Jag tror man har för lite viktigt i sitt liv och för mycket aggressioner om man hänger upp sitt liv på att vilja kritisera en person på det sättet.

Vad är det man vill uppnå? Att folk "inser sanningen"? Jag har sett många som uttryckt denna vilja, att folk måste förstå vad som "egentligen pågår bakom kulisserna"…

Då tror jag att man tillbringat för mycket tid framför datorn, om man inte kan låta saker och ting vara. Att låta folk få upptäcka sina "fel och brister" på egen hand, utan att ha någon messias som ska frälsa en. Vem säger att denna person som predikar har rätt?

Tänk att ödsla så mycket energi på att försöka få folk att tycka detsamma som en själv! Det misstaget har jag själv gjort… Numera skriver jag vad jag tycker och skiter i om folk håller med eller inte. Det är ett stort slöseri med tid att försöka "omvända" människor.

Tänk så mycket roligare saker man skulle kunna göra med sitt liv? Gå ut i naturen och njut av livet - låt inte ilska och hat förstöra ens glädje! Det ska jag göra. Skrattande 

Och nej, det är inte för min skull ni ska göra det. Jag blir varken glad eller lessen av vad ni gör med era liv.  Flört

[SharpMissy]
0

#30 Det var bra skrivet, Zeretki. Klockrent! =)

mrfotoshop
0

#29 Man kan ju tolka texten anorlunda om man tänker till…

#30 Nu är jag väl direkt inte ensam om dessa åsikter, men tycker du det är okej med Stasimetoder får det stå för dig. Du bryr dig ju ändå inte och behöver således inte slösa mer tid och energi på detta:-) Ut och bygg snögubbe eller mula nån.

zeretki
0

#32  Hur fick du ihop min kommentar till att jag skulle gilla Stasimetoder? Och exakt vad menar du med Stasi?

Har du något att reda ut, tala då klarspråk så alla kan få reda på vad du talar om!

mrfotoshop
0

# 33 Alla vet väl hur Stasi arbetade, så det kan inte bli mer klarspråk. Om du förespråkar sådant är det väl ok. Alla har ju rätt till sin åsikt i.a.f.

zeretki
0

#34  Det var inte ett svar på min fråga. Vad läste du in i min kommentar som motsvarar Stasi-metoder?

Citera gärna så kan jag klargöra.

tindra21
0

#30 fan vad bra skrivet..

Peppe
0

Jag trivs på relationer. Känns som att alla vill ta hand om alla och finns där när man behöver stöd. Jag har det väldigt jobbigt just nu och tycker det är skönt att gå in här och läsa lite inlägg från trevliga människor som omväxling

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

SeaHawk
0

#37 Jätteroligt att du känner så Peppe, hoppas du får det lite bättre snart.

BranDuir
0

Ja ..jag vill ockspå säga att jag trivs här på Relationer…..trevliga människor, bra trådar, god kontakt, och jäkligt trevliga värdar som kan slänga ett ord är det faller sig!

Kanonsite, och precis vad som behövs!

Sluta hacka ni belackare….och som man brukar säja…"Gör det bättre själv om ni kan"

Har själv drivit några sdor med olika teman och det är tammejf-n inte så lätt…och det tar en jäkla massa tid!

Kvällens JULROSOR till gänget här!

Peter

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

[SharpMissy]
0

#39 Åh, sjuttsingen! Såntdär värmer, vettu, Peter. =)

Jätte jätteskönt och roligt att höra att du trivs på sajten, och jag är själv ypperligt glad över att så många väljer att skriva, stödja och dela med sig av sådant som varit jobbigt/svårt för att hjälpa någon annan här, som ställer en fråga….

Den här sajten skulle inte vara vad den är, om det inte var för våra Medarbetare och alla våra medlemmar, all credit till ER!!

*kram*

Kyss