Relationer iFokus

Relationer

Etiketterförhållandefamilj
Läst 173 ggr
[Malou04]
2022-05-26 18:53
0

Introducera partner

Jag är 18, bor fortfarande hemma och har ett förhållande på distans. Vi har träffats ett antal gånger under det senaste året men aldrig längre än en dag. Till sommaren vill vi egentligen åka till stugan tillsammans men jag lär berätta för mina föräldrar om jag ska låna deras stuga. Vi håller det egentligen inte hemligt, det är bara att jag inte pratar om vänner eller liknande hemma så vi har aldrig pratat om det. Hur introducerar man en partner och hur gör man ifall man inte kan träffas just då? Det är i sej ju inget fel eller konstigt och vi gör inget olaglig eller något dom skulle bli besvikna över men det känns ändå skumt att berätta.
Hur kan man ta upp det och vad för frågor brukar man få? Det är mit första förhållande och även mina syskon har aldrig haft några så det blir en ny grej för alla i familjen.

Karmatarerskanise
2022-05-27 02:59
1

För mig är det så främmande att man inte berättar om saker som händer med vänner och killar för sin familj så jag vet inte vad man kan vänta sig för frågor. Troligtvis vill dom veta vem.han är och hur ni träffats. Och hur länge ni gjort det. Kanske varför du inte berättat tidigare.

Leta fram en bild på honom och kalla på päronen. Zäg att du vill visa en kille som du tycker om och har känslor för. Att du ville berätta det eftersom det är första gången du känner så för någon. Det behöver inte vara märkvärdigare än så.