Svärförälder !!
Hej alla!
Jag är ny här och behöver verkligen råd.
Jag träffade en kille för några månader sedan som jag blev tillsammans med. Vi har haft mycket gemensamt och jätteroligt ihop och väldigt stark kemi.
Saken är att på kort tid så har de hänt en del grejer, de började ganska tidigt med att han var svartsjuk. Och att han lätt kunde bli arg på vissa saker. Ibland om vi tjafsade och jag ville gå kunde han ta tag i mig, och skrika på mig. En gång tog han tag om mig hals och skakade om mig. Jag blev jätteledsen givetvis. Han bad i efterhand om ursäkt och grät och sa att han älskar mig så mycket. Och att jag provocerar honom.
Jag mådde dåligt en tid men försökte komma över det. Saken är också att han har tjatat på mig om analsex, vilket jag sagt att jag inte vill då de gör ont. En gång testade vi och jag avbröt det. Så en kväll så hade vi festat och jag somnat i sängen och jag vaknar av att han är inne i mig! Jag hade jätteont, han påstod att han trodde jag var vaken. Jag visste varken ut eller in. Jag sa att de kändes som våldtäkt, men de tyckte inte han då han verkligen trodde jag var vaken (han påstod att jag hade stönat) han sa att han aldrig skulle göra om det igen.
Iallafall, tiden gick och vi flyttade hem till hans hemstad (han bor 6 timmar ifrån min)
Han tycker om att dricka och han röker på ofta. Vilket jag inte håller på med. Jag har träffat hans föräldrar och dom har verkat trevliga. Sen hände en sak på midsommar som va helt galet och jag mår skitdåligt av. Vi var ute på landet. Min kille ville jag skulle dricka med honom, hans pappa o hans fru plus lillasyster va där. Jag sa att jag inte ville men han tyckte det var tråkigt. Dom bjöd på vin och jag hade inte ätit på hela dagen (vilket var väldigt osmart) så jag drack ett par glas och efter det blev jag full, jag tänkte inte heller på att jag tar antidepressiva. Det var väl inte bästa sambandet. Kommer inte ihåg så mycket av kvällen mer än att jag knackat på hos hans pappa och sagt att jag va rädd för att min kille slagit mig. Dagen efter va typ allt som vanligt .. Min kille hade gått in till sin pappa på morgonen, varpå hans pappa hade sagt jag inte behövde skämmas för något, att allt va lugnt. Dagen gick och lillsyrran, jag och killen lekte, vi åt middag och jag snackade med pappan och hans fru, inget konstigt alls. Vi åkte därifrån senare på kvällen.
Några dagar senare som en blixt från klar himmel så ringer pappan min kille och skriker på honom, undrar varför han är ihop med mig och att jag betett mig skitkonstigt men ville inte säga vad jag sagt han krävde att han skulle göra slut med mig, annars skulle det bli jobbigt för ”oss alla” detta berättar inte min kille för mig förrän en vecka senare ALLT känns så oerhört orättvist! Min pojkvän va full och slog mig i stugan ( enligt honom hade jag slagit honom också sen) han hade inte en enda skråma medan jag var full med blåmärken och rivsår, svullnad på armen!
Ändå är det jag som är skit?? För att jag sagt ”konstiga saker” till hans pappa och hans fru. Dom påstår även att jag skrämt syrran då jag knackade på på natten, det märkliga va bara att hon ville leka med mig hela dagen efter.
Jag förstår inte, om jag var så hemsk varför sa dom inget då vi var där? Varför sa hans pappa att jag inte behövde skämmas och varför va allt som vanligt dagen efter?
Enligt min kille är hans pappa narcissistisk och kan bli arg för småsaker, om toalettdörren inte är ”stängd” när ingen är där inne kan han bli tokarg på, eller om de är lite disk när han kommer hem. Han har tydligen ett väldigt temperament.
Jag är helt förtvivlad och vet inte vad jag ska göra. Allt är inte svart eller vitt.
Min pojkvän har även förbjudit mig att umgås med kompisar av manligt kön. Däremot för ett tag sedan så va de en tjej som skrev till honom som han trodde va hans ex som han påstår han hatar som frågat om dom kunde ses och att hon saknar honom, varpå han svarade att han sakna henne också o kunde ses men att han inte va hemma . Hon frågade även om han fortfarande älskade henne och han svara att han ”tror det” jag blev helt förstörd inombords.
Jag konfrontera honom för de va tydligen bara nån som jävlats med han, de va inte hans ex. Och han säger att han aldrig tänkt att träffa henne han älskar mig och vill vara med mig. Att han aldrig känt såhär för någon så grät han.
Snälla ge mig råd och tips hur ska jag tänka. Hur kan man bete sig såhär !? Är inne i ett mörker just nu, vill hitta ut .
För att du ska kunna må bra behöver du lämna denna situation med den här killen.

Din rubrik är otroligt missvisande. Du har inte problem med en svärförälder, du har problem med din pojkvän.
Han har utsatt dig för övergrepp av olika slag som var och ett borde polisanmälas. Egentligen behöver man inte läsa bortom att han tog dig om halsen. Det är misshandel! Utöver det kommer sexuella övergrepp.
Du måste bara lämna honom. Kan du inte själv så be om hjälp. Idag! Det här är hemskt att läsa. Just nu väljer du att tillåta övergrepp. Gå innan det är försent.
När vi bodde där vi bodde innan vi flyttade hit och han va på mig, så sa han att jag provocerade honom, eftersom jag ville sticka därifrån när vi tjafsade. Eller att jag kunde vara kaxig. Och jag tänker att det är mitt fel att jag kan göra någon så arg. Han säger att han aldrig gjort så i tidigare relationer.
Jag kanske har provocerat ibland. De är mest när jag velat gå som han blev sån. Eller han trodde jag skrev med någon. Och nån gång så sa jag att jag ville tillbaka till mitt ex. Och de va taskigt sagt av mig såklart och då blev han arg .
Men de som hände på midsommar va värst, de har varit lugnt innan dess länge. Vi har haft jättekul så. Och han är så mysig och gullig person annars som inte haft de så lätt. Det är svårt att förklara för främlingar. Jag kan ju med ord ha gjort han arg så han gett sig på mig i frustration.
#3: Det spelar ingen roll hur mycket någon provocerar någon i en relation - man slåss inte. Man har aldrig gjort sig förtjänt utav det. Jag tror faktiskt inte att du provocerat honom så mycket som du tror, när jag läser din text känns allt bara manipulativt. Det spelar ingen roll om du är vaken, det är våldtäkt. Det spelar ingen roll om du stönade eller inte. Han har slagit dig och fysiskt tagit dig om halsen och skakat, skrikit på dig. Han säger det ena eller det andra och hör inte på vad du har att säga, för det är du som provocerat honom och det är du som betett dig konstigt och det känns väldigt mycket som gaslighting. Du får inte träffa manliga vänner men han får träffa kvinnliga.
Hans familj låter inte bättre.
Snälla, för din egen skull, stick därifrån.
Du kan ha lika trevligt och underbart med människor som respekterar dig och inte gör dig illa. Du förtjänar mycket bättre.
- Redigerat 2022-07-03 02:22 av [Tismon]

Det spelar ingen roll om han skulle vara bästa pojkvännen i världen 95% av tiden om han begår övergrepp 5% av tiden.
Det är aldrig ok! Dessutom så gör han så att du tvivlar på att det är övergrepp.
Han har sex med dig när du inte vill!
Han har tagit strypgrepp på dig!
Det är saker man blir polisanmäld för och i många fall även dömd.
Det finns inte en enda ursäkt till våld, vare sig det är fysiskt, psykiskt eller sexuellt. Ingen! Det är inte ditt fel att din s.k pojkvän inte beter sig som man ska. Det är inte ditt ansvar att stanna. Lämna, du är på riktigt utsatt för fara.
Alla varningsklockor ringer högre än i en bykyrka på landet redan efter de första tre styckena du skriver.
LÄMNA HONOM OMEDELBART!
Det kommer bara att bli värre och om du inte lämnar honom finns risken tyvärr att du kommer att bli en av de många Kvinnor som dödats av sin partner.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Stick fortare än kvickt.
/Maria
Du är utsatt för fysisk, psykisk och sexuell misshandel av din pojkvän. Han kontrollerar vilka personer du får umgås med, han kommer fortsätta att isolera dig från din familj och vänner om du stannar.
Det är aldrig ditt fel att han skadar dig. Det spelar ingen roll om du står och skriker på honom, slår han dig så är det hans fel för det är ALDRIG okej. Att han har sex med dig när du sover är våldtäkt, han försöker bara få dig att tro att det han gjorde var okej, det är absolut inte okej. Ju mer du tvivlar på dig själv desto större makt får han över dig, han håller på att bryta ner dig och du behöver sticka illa kvickt innan det blir ännu värre.
Bryt kontakten, prata med din familj om vad han gjort mot dig så dom kan ge dig stöd och hjälp. Håll inte saker han gjort hemligt, inget som han gjort mot dig är ditt fel och du har inget att skämmas över. Det är han som är en urusel människa och det är farligt för dig att fortsätta träffa honom.
Angående hans pappa så tror jag att han ljuger om vad pappan sagt för att du inte ska söka hjälp där nästa gång, för det kommer att bli en nästa gång. Han vill inte att du ska söka hjälp hos någon, inte ens hans egen familj.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Nej, det här är en väldigt farlig situation du befinner dig i och nu pratar jag inte om din svärfar. Din pojkvän misshandlar dig både fysiskt och psykiskt. Han har ingen rätt att slå dig eller att våldta dig och det måste du innerst inne veta. Du måste ta dig ut ur den här situation NU och inte en sekund senare.
Har du någon familj eller vänner som du kan prata med? Det låter som om du verkligen behöver ha vettiga människor runtomkring dig som kan försöka få dig att förstå att du befinner dig i en otroligt farlig situation.
Snälla, sök hjälp från dina nära och kära och lämna den här farliga människan nu. Det kommer ALDRIG att bli bättre. Han har visat att han har noll respekt för dig och det bådar absolut inte gott.
Jag hörde när hans pappa ringde. Dom stod och skrek på varann. Sen sa min kille hela tiden ”varför då?” Och ”vad är de som hänt då?” Och ”nej de kommer jag inte göra” sen har jag dessutom skrivit till hans pappa men inte fått svar ens.
Jag vet att han inte har någon rätt att lägga handen på mig såklart. Men de har varit situationer som när jag vill dra, eller då vi bråkat och jag sagt saker. Han har hela tiden tjatat om analsex och jag har sagt nej men han har fortsatt säga att ”jag måste lära mig” saken är att han tänder på våldtäkter, alltså fantasin. Och i början så va de väl lite kinky, eller så. Jag försökte väl dras med i de hela. Men de han gjorde då jag sov. Det har jag inte godkänt. Men han kanske trodde att jag skulle tända på det jag vet Inte. Men han har gjort så två gånger faktiskt då jag sovit. O när han märkte hur arg jag blev så grät han och bad om förlåtelse. Men efter en tid då vi pratat om händelserna typ några veckor senare, så kunde han skratta åt det och säga ”ja men du sov ju inte och de är ingen våldtäkt när de är ens kille, jag trodde du skulle vakna och bli upphetsad” han säger olika saker lixom.
Saken är då vi druckit (vilket jag som sagt inte är van vid) så har jag kunnat bli konstig, en annan person. Nu i efterhand förstår jag att de inte är bra med kombination av medicin. Så då kanske jag varit väldigt käftig lixom. Sagt att jag vill till mitt ex eller så, eller att nån ser bra ut.
Jag tror kanske att de blir så då jag egentligen mår dåligt över hur han behandlat mig, jag vet inte.
Jag tycker bara de är så väldigt orättvist att hans pappa är arg på mig. Och går så långt som att ringa honom, och säga såna saker. Varför spelade han att allt va bra dagen efter. Fattar ingenting. Jag betedde mig dumt säkert. Jag kommer ihåg att min kille slog mig ganska mycket, hade en bula i huvudet, blåmärke vid tinningen och överallt på benen och armarna. Han påstår att jag hade varit på honom och kastat saker på han i huvudet och sparkat han i ansiktet, men saken är att han hade inga märken, eller någonting alls! Och jag har aldrig tidigare varit på honom, då jag blir rädd när han blir arg. Kanske jag var de denna gången, de är ju det som är jobbigt att jag inte minns pga alkoholen.
Men som sagt han hade inga märken, han hade ett rivsår på ryggen däremot, men de var allt.
Jag är väl också sån att jag har lätt för att klandra mig själv och tro innerligt att saker är mitt fel. Att jag får människor att göra saker mot mig. Och att de är jag som måste förändras, han säger även att han aldrig blivit sån mot någon annan och då tänker jag ännu mer att de är jag
Hör du inte själv hur destruktivt det hela är?
/Maria
Han verkar ha en extremt farlig syn på sex och numera måste du enligt lagen om samtycke ha sagt ja till sex för att det inte ska vara våldtäkt inte ens om ni är gifta är det OK ha sex med nån som sover, spelar ingen roll om nån skulle göra ljud han tolkar som att man stönar. Det är OK ha sexuella fantasier men inte ok att utföra dem med en partner som inte till 100% är med på det, vissa fantasier bör man behålla för sig själv även i ett förhållande. Var går hans gräns? En vacker dag kanske du eller nån annan dör när han försöker få utlopp för sitt sexuella behov, polisanmäl, polisanmäl + ta gärna kontakt med någon kvinnojour för stöd och rådgivning.
*Men efter en tid då vi pratat om händelserna typ några veckor senare, så kunde han skratta åt det och säga ”ja men du sov ju inte och de är ingen våldtäkt när de är ens kille, jag trodde du skulle vakna och bli upphetsad” *
Han förminskar det han gjort fel och försöker förvränga verkligheten. Man kan absolut våldta någon man är tillsammans med. Att man har ett förhållande med någon betyder inte att man har rätt till sin partners kropp hur och när man vill. Han har alltså våldtagit dig två gånger i sömnen, känner ingen skuld över det hela och skrattar till och med över det trauma han utsatt dig för. Du hade inte gett honom tillåtelse att ha sex med dig när du sover, därför är det våldtäkt, punkt slut. Att han dessutom pushar dig till att ha analsex när du absolut inte vill det visar att han har noll respekt för dig och dina gränser, allt som betyder något för honom är vad han vill och om det skadar dig och får dig att må dåligt bryr han sig inte om.
Han är en vidrig människa, han borde polisanmälas och straffas för det han utsatt dig för. Det är inte ditt fel att han slår dig, det är hans fel att han tar till våld när han är arg. En bra partner kan vara hur arg som helst och blir ändå inte våldsam.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Hoppas att du har lämnat honom gått vidare
Stolt ägare till tre La permer