Relationer iFokus

Relationer

Läst 327 ggr
Irmelina
0

Sälja förlovningsringar?

Jag har 2 gamla förlovningsringar liggande från 2 avslutade förhållanden. Namn och datum är ingraverat.
Nu fundera jag på att sälja dom eftersom jag skulle behöva pengar.

Men vad är bästa sättet för att få det bästa priset? Tradera eller?
Eller går man bara in till en guldsmed och frågar vad dom är värda? Får man vad det är värt då eller säger dom alltid ett underpris?

Maria
2

Det är ju vikten man går på när det gäller guld i allafall.
Så kolla vilka ställen som betalar bra.

/Maria

Karmatarerskanise
0

Man säljer lättast via guldsmedja. De brukar gå efter dagspriset.

Caeli
0

Beror på vilken risk du är beredd att ta. Tradera är en chansning. Kan bli ett överpris men lika gärna ett underpris.

Calcifer
0

Oavsett borde du få dem värderade av någon kunnig.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maria
0

Pantbanken kanske?

/Maria

oh-la
2

Lite tänker jag att det beror på vilken typ av ring vi pratar om. Man får ändå tänkta att vid försäljning på exempelvis tradera måste köparen ta med i beräkningen att de kommer behöva gravera om och eventuellt förstora eller förminska ringarna. Det är ett jobb som kostar lite att få ordning på. Pratar vi dyra mörkesringar, eller ringar med stenar som är vördamycket landet absolut vara värt att ta dem till en pantbank och få dem värderade innan man säljer. Pratar vi enkla, släta ringar från guldfynd skulle ja kolla upp vad guldet ligger i och helt enkelt sälja det som guld.

Sindri
0

Tror du kan beställa en påse på nätet som du sedan postar ringarna i och de är försäkrade. Väg dem också själv för säkerhets skull.

Niklas
0

#6: Håller med dig.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

MonicaLagerquist
1

Jag har sålt via Guldbrev.
Det har fungerat bra.

Stolt ägare till tre La permer