Relationer iFokus

Relationer

Etikettvänskap
Läst 291 ggr
MonicaLagerquist
2

Energi tjuvar

Har ni vänner. Som suger energi av er?

Stolt ägare till tre La permer

Fridaaaa
5

Nej. Anser att då är man inte vänner om det är så.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
5

Nej.
Vänner ska ge energi

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Soligajag1
1

Nej , inte nu längre . Tog bort en nyligen 🤓😊
Man ska ha fina o Go’a vänner som man har en ömsesidig kontakt med. 🥰

HH 🙂

Karmatarerskanise
2

Med åldern har jag lärt mig att välja vänner som inte gör det.

Maria
1

Nej det har jag inte.

/Maria

MonicaLagerquist
1

Numera har jag inte det
Hade en som tidigare tog massor av energi men henne har jag brutit med.
Det känns skönt

Stolt ägare till tre La permer

Vixxen
2

Har sagt adjö till flertalet energitjuvar.

[Thunder Storm]
1

Har inga vänner som är energitjuvar just nu men har genom åren fått sortera bort ett antal. Ingen lätt uppgift och ändå svårare om det är en närstående då kan man inte bara köra bort. Har erfarenheten där med en anhörig men det har nu visat sig bero på sjukdom något personen inte kunnat rå på så jag håller avstånd istället och besöken har fått bli färre.

• Redigerat 2022-07-23 12:43 av [Thunder Storm]
Hoseok
2

Ju äldre jag blir desto bättre börjar jag bli på att sålla bort folk som drar energi. I och med min personlighetsstörning dras jag ibland in i "toxic" relationer ändå, vilket kan leda till att båda parterna "drar energi av varandra", men det har blivit bättre.

Som någon annan skrev: Vänner ska ge energi, inte tvärt om.

[EM_L]
1

Har haft sådana vänner för inte så länge sedan, några få månader sedan max. Men sållar nuförtiden ut sådana vänner som suger ut energi och bara tar och tar.

corneliann
2

Inte vänner.
Men det finns absolut en och annan energitjuv i min närhet som jag inte bara utan vidare kan säga tack & adjö till. T.ex en kollega. Och på en mindre arbetsplats med få personer blir det jobbigt att under många timmar vara tvungen att ha ett nära samarbete med en sådan person.

[Mia-45]
0

Har en vän som är detta men han ska bort nu.
Och dessvärre…en i min närhet som jag inte kan välja bort. Men är noga med att inte kontakta eller umgås med denne när jag inte måste.

citytjejen
0

Har haft såna vänner men de har jag slutat umgås med. Har nolltolerans för energitjuvar numer 😫

/Christina