Bilder på sin telefon
Jag vet inte hur jag ska hantera att min man har bilder på andra tjejer sparat på sin telefon, han vet inte om att jag vet det. Han är så hemlig med sin telefon och tar screenshoot rätt ofta och när jag ibland frågat så säger han att det är någon text men aldrig visat mig, trots att jag har frågat. Han vet att jag är orolig för att det ska vara en bild på en tjej då mitt förra förhållande va ett sådant. Kan tillägga att han är nervös så fort jag håller i hans telefon och hänger över och kollar så fort jag ska titta på något precis som att han är rädd att jag ska hitta något olämpligt.
Kommer gå och prata med en psykolog om detta för mår så dåligt över det och har haft dåligt självförtroende hela livet och detta gör det inte bättre direkt.
Hur ska jag göra????
Men fy! Att han vet om vad du varit med om i tidigare förhållanden, så håller han ändå på sådär? Det är ju självklart att han är "nervös" när du är runt hans mobil: För han gömmer ju uppenbarligen något.
Det låter bra att du rådfrågar din psykolog. Det är så lätt för mig att säga "Du måste prata med honom, nu!", men det är svinjobbigt, det ser jag! Hur du än gör så kan du inte hålla tyst om det, dock!
När du säger "bilder på andra tjejer", vad för bilder menar du?
- Redigerat 2022-07-25 14:58 av Hoseok
#1: Ja det jobbiga är bara att jag ska inte till psykologen förens i slutet på nästa månad.
Det är allt från vältränade tjejer till halvnakna.
Nej jag måste försöka få ur honom det på något sätt för detta kommer att äta upp mig. Att man ser något på internet är en sak eller nån tjej på stan men att spara bilder.
Kom på han 1 gång när han hade tagit en skärmdump på en tjej men då sa han att det va nog bara av misstag men trodde honom inte. Och även när jag har frågat efteråt så säger han bara att han hade väl inte gift sig med mig om han skulle kolla efter andra tjejer.
Trodde det skulle sluta efter jag sa att jag har varit med om det tidigare men verkar inte så.
Alltså att se på porr och halvnakna saker är en sak men att faktiskt spara bilder på tjejer, oberoende om de är halvnakna eller ej, är inte riktigt ok i min bok. Det känns som om det har gått för långt då, så jag kan förstå varför du inte känner dig ok med det här. Jag skulle nämligen inte heller tycka om tanken.
Tyvärr är det ju uppenbart att han faktiskt döljer något för dig om han blir nervös varje gång du håller i hans telefon. Vad han egentligen döljer är dock frågan, även om du nu säger att du har hittat dessa bilder. Kanske han även gömmer annat. Nej, sådant där beteende är konstigt och kanske parterapi vore något för problemet ligger ju inte bara hos dig här, han beter ju sig faktiskt konstigt.
#3: Ja kom på att han hade tagit en skärmdump 1 gång på en tjej men då förklarade han bara att det va av misstag men kunde inte riktigt tro honom.
Han kommer aldrig att gå med på parterapi, sen vet jag inte riktigt om jag kommer att klara av att bära på detta fram till jag ska till psykologen i slutet på augusti. Känner att det äter upp mig och mitt humör är inte på topp alltid och det märker han av ganska fort.
Ja gör han något på min telefon så bryr jag mig inte alls och kan gå därifrån utan att känna mig nervös. Men man ser på han att han inte är bekväm när jag gör något på hans och hänger gärna över och kollar, sen har han den på sig typ 24h om dygnet. Okej att mobilen är en privat sak men att bli så nervös när man håller i den och bära med sig den hela tiden känns jätte konstigt. Han kan lixom inte ens låta den ligga kvar i soffan när han går till köket.
Kan ni inte prata öppet med varandra om det? Det är väl ändå det bästa.
Försök hålla en lugn och saklig ton, och säg att du vet, och att du märkt att han blir nervös när du har hans telefon.
Fråga honom varför han har det behovet, att det inte känns ok för dig och att du faktiskt inte kan fortsätta ett förhållande där din partner ljuger och smusslar och gör saker som sårar dig. Det är brist på respekt och du är värd bättre än så.
Du behöver inte terapi, du behöver reda ut det med din man.
#6: Precis. Skall en terapeut få dig att acceptera din mans beteende?

Prata med din man och berätta hur du känner dig.
Stolt ägare till tre La permer
Jag undrar fortfarande vad det är för tjejer? Alltså jag menar inte ifall dom är halvnakna eller vältränade?. Men vem är dom? Är det tjejer han känner? Gamla ex?
Kändisar? Fotomodeller?
Eller random tjejer på nätet?
#5: Jag har försökt, men får försöka igen för detta är bara jobbigt att gå och bära på.
#9: Det är både tjejer han känner och random tjejer på nätet, alltså tjejer han pratar med på t.ex snapchat osv.
#8: Jag har försökt men han kommer bara med olika förklaringar, tex varför han skulle spara bilder som läggs upp på nätet.
#6: Ja jag har försökt men inte lyckats så bra.
Han kommer bara med olika förklaringar till allt.
Det man kan få är väl isåfall tips om hur man ska gå tillväga för att lägga fram det för och få han att visa att han inte har något att dölja på sin telefon som han säger till mig att han inte har. Men får inte ihop det med att han inte kan visa vad det är som han printscreenar dom få gångerna jag har frågat han, utan fått till svar att det är väl någon text eller något
#7: Nej det kommer hon inte att kunna men kanske ge tips på hur man kan gå tillväga för att prata om det.

Kan ni inte prata skriv ett brev och berätta hur du känner dig inför hans mobilbilder.
#15: Problemet är att han inte vet att jag vet om dom.

Då går du börja med att berätta det.

Har du pratat med din man?
#18: Nej inte än