Oralsex
Var på en möhippa i lördags och sent på kvällen efter mycket vin så kom vi in på sex och väldigt detaljerade saker. Den blivande frun sa att hon aldrig sög sin blivande man efter att han varit inne i henne och det lät som att nästan alla tjejer/kvinnor (vi var typ 10 i olika åldrar) instämde i detta. Och jag kände mig väldigt udda som aldrig ens tänkt på att det skulle vara konstigt att suga av min man mitt i ett samlag, eller att avsluta sexet med honom i munnen. Är det så ovanligt eller är det jag som sticker ut?
Tror att många, kanske de flesta, uppskattar oralsex mest om man är nyduschad och ren. Själv är jag som du.
Egentligen är det en rätt märklig inställning. För det dom egentligen säger är ju dom tycker sitt eget kön är det som gör hans kön äckligt.
Vad säger det om att han ger henne oralsex i så fall?
Eller att hon slickar på sina fingrar i samband med onani?
Mvh // Johan
Det märkliga för mig i detta är att man pratar så med andra om det mest intima i ett förhållande. För mig är det så oerhört privat.
Annars håller jag med Johan så där i allmänhet.
/Maria
#3: Håller med dig. Funderade ett tag på jag ens skulle skriva något eller inte.
Mvh // Johan
Att prata om sex på det viset med sina vänner är inget konstigt för mig.
Jag tänker som du ts.
#5: vi spelade ett frågespel med sexfrågor, så ämnet poppade liksom inte bara upp ur tomma intet
Sen blev det ju lite snack efter varje fråga typ
#6: Jag tror jag aldrig någonsin pratat med kompisar om hur jag och min partner har sex.
Däremot pratar jag och min partner ganska mycket om det.
Kan både tycka det är för privat för andra och bli lite avundsjuk på det skulle vara naturligt att göra det.
Mvh // Johan
- Redigerat 2022-08-22 07:03 av [Hayabusa-0001]
Att prata väldigt intimt om sex så där i allmänhet är inga problem tycker jag men är man i ett förhållande så lämnar man ju ut sin partner också och det skulle bära mig emot.
/Maria
#9: Precis. Håller med.
Mvh // Johan
Fast signatur Tellberg35 lämnade, väl, inte ut sin partner?
#11 Ingen som har påstått det eller?
Mina kommentarer är mer allmänna om ämnet.
/Maria
#11: Man kan väl ana att dom som är på möhippan vet vilka partners är också.
Mer allmänt menar än denna tråd alltså.
Mvh // Johan
#12 Det var en undran från min sida. Hur du och Johan ser på just den delen.
Är man i ett parförhållande och diskuterar sex så är det ju oundvikligt att det KAN tolkas som att det involverar partnern ifråga, typ: "jag frågar åt en vän…".
Rent generellt, enligt min mening, om 1 part i ett parförhållande diskuterar saker & ting (som berör förhållandet) med sina vänner så kan det upplevas som utelämnande för den part som inte deltar i diskussionen. Oavsett om det gäller sex eller ej.
Givetvis är ett ämne som sex känsligare än andra ämne.
#13 Fast vet vi om hon sa något? Om "ja" så uppfattar jag det mer som att hon blottade sig själv. Å andra sidan vet vi inte hur hela diskussionen förlöpte, så vem vet?
#15: Visserligen. Men hur pratar man om enbart om sig själv när man pratar om sitt sexliv med en person övriga känner?
Jag skulle tycka det var olämpligt att jag visste massa detaljer om vad mina kompisars partners gillar eller ogillar.
Jag skulle visserligen tycka det vore rätt kul att veta, men jag skulle tycka det vore konstigt om inte personen själv valt att berätta det för mig.
Och var gränsen går är för individuellt för att hitta en generell ok nivå.
Jag är inte särskilt pryd och min inställningen är att om all iblandade gillar det är det bra, annars inte. Spelar inte så stor roll hur man har sex. Blir man/båda/alla kåta och tycker det är skönt så kör på liksom.
Men jag tycker det är upp till individen att bestämma vad andra får veta. Jag kan inte bestämma det åt min partner och hon kan inte bestämma vad jag ska behöva dela med hennes kompisar.
Mvh // Johan
- Redigerat 2022-08-22 18:59 av johan
#16: "Men hur pratar man om enbart om sig själv när man pratar om sitt sexliv med en person övriga känner?"
Det är ungefär det jag uttrycker i #14. Det ÄR ju ett svårt ämne som borde diskuteras mer ofta än det görs. Åtminstone om man önskar prata med någon annan än sin partner.
Där är väl skillnaden. Jag skulle aldrig vilja diskutera mitt sexliv med andra än min partner.
/Maria
#18 Alla har vi olika förhållningssätt, jag är själv försiktig med vad jag pratar om med andra. Precis ALLT går inte att dela med sig av till andra. "Tala är silver, tiga är guld".
Andra har en annan inställning än mig och jag kan gott tänka mig att det på evenemang som beskrivs av TS pratas om både det ena och det andra.
Men vad vet jag? Jag kan ha fel.
- Redigerat 2022-08-22 21:22 av [Hayabusa-0001]
#1 Såklart folk får säga vad de vill. Jag kommer fortfarande alltid bli förvånad ändå😉
Så många fester och aw man varit med om genom åren och fått höra mer än nog.
Ibland har man efteråt träffat på någon part det pratats om och då kan jag tänka
"Om du visste vad jag vet om dig"🙄
/Maria
#20 Finns det alkohol med i bilden så är det inte sällan att det berättas saker som kanske inte borde berättas. Eller sker "mindre lyckade händelser".
Hämningar släpper och omdömet slirar en del :)
Saxat från trådens ämne:
"…sent på kvällen efter mycket vin."
Kan ju inte påstå att det är att direkt prata om någon annan än sig själv när man berättar att man inte vill suga efter besök i grottan.
Sex är inget direkt privat för mig och det skulle kännas konstigt om det inte oratades om ned vänner. Självklart inte något negativt om ens partner, oavsett vad det gäller.
- Redigerat 2022-08-23 11:18 av Karmatarerskanise
Jag har också varit med om situationer då det har pratats öppet om sex, särskilt efter en del vin som du säger. Det kan vara ett väldigt roligt samtalsämne med närmaste vännerna. Det viktigaste är dock HUR man gör det.
Jag skulle aldrig prata negativt om någon jag har haft sex med eller ”hänga ut” någon. Då bryter man ett förtroende på ett väldigt osmakligt sätt tycker jag. Det får aldrig ske på någon annans bekostnad.
Lyckligtvis har det aldrig hänt mig utan varje gång jag och mina kompisar kommit in på sex så har det bara varit roligt.
När det gäller frågan om oralsex så har jag aldrig heller tänkt att det skulle vara något konstigt att ta den i munnen efter att han varit inuti en. Har aldrig stört mig på någon smak i alla fall, men det kan säkert vara en ”hang up” för en del. För mig har det alltid varit något man kan göra när som helst när man har lust att göra det, under förspelet, mitt under sexet eller avsluta med att göra det skönt för honom tills han kommer. Variation är bäst!
- Redigerat 2022-08-27 00:01 av AnnaFo
#24: tack för svar! Den här tråden tog ju en oväntad riktning.
#25 En kort resumé, från min synvinkel, är att oralsex är trevligt. Inte alltid, men allt som oftast 😉