Nu är det slut.
Så var alla julklappar öppnade och ihopplockade, nu är det bara att luta sej tillbaka och njuta av att det är ett helt år kvar till nästa hysteriska jul. Jösses vad skönt.
Hoppas ni alla har haft en trevlig dag.
Jag funderar på att ta bort alla julgrejor redan den 30:e för då slipper vi ha bråten kvar på nyårsdagen då vi kommer hem från Sajberlena. Mm, jag tror nog jag gör det. Annars brukar jag normalt sett ta bort ALLT på nyårsdagen, varenda fönsterljusstake, ja ALLT.

Jag försöker få familjen till att gå med på att fira en alternativ jul nästa år. Man låtsas att den inte finns. Tyvärr är det bara jag som gillar det förslaget.
#1 Mitt (lilla) pynt åker redan i veckan. Jag åker iväg på semester och kommer hem mitten på nästa vecka, och eftersom att vi ändå varken har snö eller kyla här nere så behöver jag inget juligt. Möjligen låter jag några extraljus stå kvar, för det blir rätt mysigt på kvällarna med tända ljus, oavsett om det är jul eller inte :o)
mvh Martin
Jag håller med dig SeaHawk. Nu kan man ta det lilla lungna. Jag tar väck mitt julpynt på nyårsdagen orkar inte se det mera sen. Men ljusstakarna får vara kvar ett tag till.
Vad tråkiga ni är, tar bort julpynt redan. Iofs efter nyår är det ju inte jul längre, förrän till nästa jul. Så ni har ju rätt så långt. Jag väntar med att plocka bort det till 20:dag knut som det brukas :) Så har jag för det mesta gjort. Även om jag inte riktigt är i form så tycker jag det ändå är trevligt med lite ljus framme. Även min lilla julEN som jag har köpt istället för gran. Har ingen plats för gran i denna lgh. Får se vad som händer när "dotra" flyttar den 15 januari.

Jag tycker det är mysigt med Julen. Ljus o gran o dådant får allt vara kvar till 20 dag knut. Vintern är tillräckligt mörk o trist ändå så varför inte njuta av alla ljus o lyktor? Har man nu fixat och donat skall man väll för allt i världen få njuta av det hela oxå när det lugnat ner sig….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Håller fullständigt med dig, Ryttarn! Tycker att det ska få stå framme ett tag.
SLUT vadå ..det är vad du tror men det fins ju en sak till som är till dig vännen o nu hoppas att den passar inn där ni båda vill ha den kramar från oss …….i karlskronas skärgård…….------PS till er alla en GOD JUL O GOTT NYTT ÅR med -------------………………………
CINA & MAGNUS
trodde först du menade att de va slut mellan dig och sharp missy när de stod nu är de slut.. hehe:P

Vadå slut? Förstår ingenting. Vi har julafton idag! Igår var syskon med sina respetives familjer. Idag är det våran tur =) Igår hade jag och min kille dock en trevlig julafton tillsammans med mina föräldrar. Vi spelade monopol =)
Hej Sandra, #10 visst är monopol kul, tycker jag oxå men det är inte alltför ofta det spelas här hemma, har ingen att spela det med längre :( Får spela på datorn istället :) Finns ju spel där oxå.