Relationer iFokus

Relationer

Etikettrelationer
Läst 111 ggr
homesick2018
2022-09-13 17:35
0

Åsidosatt

Min sambo vill aldrig hitta på något med bara mig utan om vi ska göra något så bjuder han alltid in sin bästa kompis utan mitt godkännande. Sen om vi ska hitta på något måste jag alltid tjata för att han inte har lust. Jag har frågat om han inte tycker det är kul att umgås själv med mig men då säger han att han tycker det är roligare när det är fler. Han tycker det är jätteviktigt att han ska ha egentid med sin bästa kompis och de två reser bort ihop och går på restaurang osv, men tydligen är inte vår relation lika viktig. Bästa kompisen är en kille för övrigt.
Vad borde jag göra? Känner mig extremt åsidosatt.

Karmatarerskanise
2022-09-14 02:16
3

Varför är ni tillsammans? Du måste tjata för att träffas och då är hans vän med. Han åker på resor med vännen, aldrig dig. Vännen går uppenbarligen att umgås med bara 2, men dig är det inte roligt att umgås med utan vännen behövs. Vännen behöver han egentid med.

För mig ser det ut som han har ett förhållande med sin vän och du utnyttjas för att han vill ha flickvän som cover.

Men ni bor ihop. Ni har väl egentid hemma?
Ör det så illa som du skriver och ni aldrig umgås utan vännen?
Umgås di med dina vänner?

Har du lagt upp hur du känner så tydligt som du skrev det här så han förstår hur det ser ut för utomstående när du berättar om er?

Hur länge har ni varit tillsammans? Har det alltid varit såhär?