Relationer iFokus

Relationer

Etiketterdejtingrelationer
Läst 387 ggr
[snowy_]
0

I början av en relation

Om man får kontakt med någon där båda verkar vara intresserade av varandra på ett "romantiskt" sätt… Hur långt brukar det gå innan man låter bli sådant som att se porr själv, eller skriva med andra på dejtingsajter..? Och liknande
Menar, "brukar" det vara om/när man blir i ett förhållande… Eller tidigare pga någon form av respekt.
Jag har ju väldigt skeva erfarenheter av sånt här. Så önskade ibland att det fanns en instruktionsbok.😆

Också, är det väldigt konstigt att åka tåg nästan tre timmar enkel väg för att ta en fika eller liknande med en person?(om man trivs i att resa/åka tåg)😁

Vad är era tankar kring detta?

[Tismon]
4

Om man får kontakt med någon där båda verkar vara intresserade av varandra på ett "romantiskt" sätt… Hur långt brukar det gå innan man låter bli sådant som att se porr själv, eller skriva med andra på dejtingsajter..? Och liknande

Min sambo tittar fortfarande på porr även om vi varit tillsammans nu i 4 år. I min erfarenhet brukar man inte skriva med andra när man går på dejter men det är olika för alla och man får diskutera med sin dejt hur de ser på saken

Också, är det väldigt konstigt att åka tåg nästan tre timmar enkel väg för att ta en fika eller liknande med en person?(om man trivs i att resa/åka tåg)😁

Innan vi flyttade ihop reste min sambo 14 mil varje gång vi träffades så det beror helt och hållet på hur mycket man själv är ok med

[snowy_]
0

Ah. Vet inte vad för Kvinnor jag träffat tidigare som är så "allergiska" mot lite porr…. 🤨 Alla som skriver här verkar ha en ganska öppen syn på det. Själv hade jag nog heller inte brytt mig så mycket om just den saken

Lustigt, det är ganska exakt 14 mil mellan mig och denna person. Själv som sagt tycker jag om att resa, och det var inte så dyrt. Tänkte nog mer om det skulle verka lite "desperat" av mig att åka så långt, men tydligen inte..😊

Tack för ditt svar

[snowy_]
0

Just det. Tillägg.

Om man är på själva dejten förstår jag så klart att man inte skriver med andra på ett sånt sätt. Tänkte nog mer på i början när man bara skriver med varandra och båda känner lite intresse.

[Tismon]
1

#2: Många Kvinnor har en dålig självkänsla/dåligt självförtroende och kan därför må dåligt när deras partner kollar på porr eftersom de fått för sig att det innebär att de inte duger för sin partner. Däremot är det inget fel som partnern gör i detta fallet utan problemet ligger hos tjejen och är något hon måste jobba på.

Själv tyckte jag att det var väldigt romantiskt och gulligt att min sambo var villig att köra så långt för att träffa mig 🙂

Det blir desperat när man är klängig och inte låter den andra få ha lite andrum. Exempelvis sms:ar/ringer hela tiden, föreslås att träffas varje dag osv.

#3: förstår inte vad du menar här

[snowy_]
0

#4: Ok, förstår. Så kan det nog vara.

Menade i #3 att om man exempelvis är på tåget på väg till en dejt så är det ju konstigt om man skriver med andra inne på en dejtingsajt.

Men om man inte kommit så långt att man inte bestämt sig för att ses på en fysisk dejt… Tänkte jag om det är skillnad. Men det är klart, själva dejtandet kan ju ses som att det har börjat så fort man skriver med varandra… Om du förstår hur jag tänker.

• Redigerat 2022-09-28 16:34 av [snowy_]
[Tismon]
0

#5: Jag personligen tycker inte att det är fel att snacka med andra såvida man inte riktigt börjat bli väldigt intim och nära i chattandet. Det finns en gräns mellan att "känna efter" och "nu har vi båda fastnat för varandra" över chatten om du förstår vad jag menar?

[snowy_]
1

#6: Ja, jo jag förstår absolut. Var nog så jag också tänkte, och menade.😊

Randomel93
4

Min sambo och jag har varit med varandra i sju (snart åtta) lyckliga år och tittar fortfarande på porr, både var för sig och tillsammans.
Mitt sexliv med mig själv har han inget att säga till om och jag lägger mig inte i hans sexliv med sig själv. Åsikter hade vi såklart haft om det var porrchattrum eller olagliga saker men inget sånt handlar det om så det är lugnt.

Innan vi var tillsammans så kom vi till en punkt där vi helt öppet frågade om den andre skrev med andra personer eller om vi skulle dejta exclusivt och se vart det leder. Öppen kommunikation är det nyttigaste när man lär känna varandra.

[snowy_]
0

#8:

Ja, skillnad blir det väl om det är live-porr och chattrum. Det blir ju mer som på riktigt.

Hade nästan tänkt fråga henne om hon skriver med andra på dejtingsajten också. Men hon har inte svarat på ett dygn nu. Så får se vad som händer.

Kavitha
4

Hej!

Jag kan inte annat än att hålla med Randomel93 i väldigt mycket.

Jag är själv särbo, (distansförhållande i 1 år och lite mer än 2 månader nu), med min kille och både han och jag tittar på porr och även när vi ses så tittar jag på det och han vet om det och är ok med det. Så det är inget någon av oss slutat med för att vi blev ihop. Oftast lägger jag mig också senare än honom och jag har en rutin att kolla porr innan jag lägger mig då jag sover bättre efter en orgasm och han vet att jag fungerar så och därför är så även när vi träffas. Så är han för trött eller inte har lust att ha sex innan vi lägger oss så tar jag hand om det själv.
Så länge man har en öppen dialog om det hela med sin partner så har man inga problem och att man har det redan innan man blir ihop så man vet vart den andra står när det gäller just detta.

I övrigt så vet jag att han har kvar sin Tinder och om han nu finns på andra dejtingsajter vet jag inte, men han har varit öppen med det från början att han skriver med folk där för tidsfördriv och inget annat och har visat mig konversationer ibland som han tyckt varit komiska eller så och berättat när någon skrivit något intressant eller roligt. Han vill bara snacka skit liksom. Jag skriver också med andra, dock inte på några dejtingsajter för jag har aldrig registrerat mig på en sådan någonsin, men finns på tex sajten Kamrat. Sen lär jag känna nytt folk hela tiden på olika servrar på Discord och i chatter på Twitch, (var i en chatt på Twitch hos en streamer vi båda känner som vi lärde känna varandra XD). Men så länge vi båda är med på att det inte är något annat än skitsnack med andra och kan lita på det så är det ju lugnt, och det gör vi. Vi litar till fullo på varandra.

Så nä, man behöver definitivt INTE sluta kolla porr bara för att man skaffar en partner. Känner man att man vill fortsätta titta på det fast man har en partner så ska det inte bli eller vara ett problem, så vida man inte har ett beroende såklart.

Tack för ordet btw! :)

TottieL
3

Så länge man bara dejtar tycker jag att det är ok att ha kvar dejtingappar eller kontakta andra. När man har inlett ett stadigt förhållande däremot så bör man definitivt inte göra det tycker jag!
Porr är en annan sak. Det handlar ju inte om kärlek eller förhållanden alls utan bara om sexfantasier och det har man ju även om man är tillsammans med någon.
Jag är i ett förhållande sen två år tillbaka och kollar fortfarande på porr då och då. Inte lika ofta som när jag var singel men t ex om min kille är bortrest. Det är en stund man har med sig själv bara för att slappna av eller för att man är nyfiken.
Vi är öppna med sånt och min kille vet vilken sorts filmer jag gillar och jag vet vad han tycker om eftersom vi har tittat på det tillsammans också. Vi vet ganska mycket om vad den andre tycker är upphetsande så för oss har det varit bra för sexlivet och kommunikationen mellan oss.

snowy00
0

Tack för kommentarerna. Jag har nytt konto.

Intressant att höra andras syn. Själv skulle nog min flickvän ha det ganska bra på det viset att jag inte skulle vilja styra på något sätt. Om hon ville bo själv (särbo) hade varit okej, porr hade heller inte spelat någon roll. Skillnad är väl kanske (seriöst användande av) dejtingappar, och ren otrohet. Jag hade nog inte tagit det på nå mer sätt att då kanske det inte är någon idé att vara tillsammans. Varför ha ett förhållande om man dejtar andra, eller har sex med andra?
Känns som hela meningen försvinner då.