Nätdejting
Jag har nätdejtat via Mötesplatsen i ungefär en månad eller så. Har fått kontakt med flera stycken, en del har jag tagit första kontakten med, andra har kontaktat mig. En kvinna i min ålder skrev jag med var och var annan dag i tre veckor eller så, sen verkade hon tröttna på att dejta… Och var inte online på ett bra tag.
Jag har alltså fått kontakt med relativt många, men det rinner ut i sanden. Tänker dock att om man fortsätter så här ett längre tag, så borde väl chansen att hitta någon man passar bra med vara ganska stor?
Det är ju inte gratis att nätdejta, och tar en del energi. Så undrar själv lite hur länge det är värt att fortsätta. Men jag har någon månad kvar på medlemskapet just nu i alla fall. Kan också tänka mig att sånt här kan ta ganska lång tid, flera år kanske? 😊 Det är ju inte så att jag har bråttom… Hur tänker ni.
Tror man måste räkna med att gå på en del nitar också. En del är kanske inte ens där av samma anledning som du, en del vill ha nåt annat osv. Men det är ju trots all kemin som ska passa. Man kan ju tycka att man matchar hur bra som helst med nån när man skriver till varandra, men sen när man ses inser man att det inte alls var nån man skulle vilja träffa igen.
Jag är inte hemma i hur Mötesplatsen fungerar och det var längesen jag nätdejtade, men tror nog det funkar likadant på de flesta sidor. Den första du träffar är väl kanske sällan den du kommer spendera resten av ditt liv med, men man ska aldrig säga aldrig :) Du är ju (utan att veta exakt hur gammal du är, men tippar på att 00 står för 2000…) fortfarande ung, så det är ju ingen hets att hitta din forever love heller.
Man kommer gå på nitar, man kommer hitta nån man blir förälskad i, men man kommer också uppleva att man inte blir älskad tillbaks, att bli ratad osv. Det ingår i dejtandet… Jag tror du kommer hitta nån förr eller senare. Låt det ta lite tid bara och stressa inte fram något.
Jag hittade min man på happypancake det var gratis då vet inte om den finns kvar, det tog nog en 3-4år av internetdejtande innan jag hittade någon som var rätt så det är inte som att gå till affären och köpa sig en partner utan det kan ta tid. Och när jag dejtade var det faktiskt ungefär samma människor på betalsiterna som på de som var gratis det var samma män som skickade meddelanden som ex. finns du här med. Jag föredrog att träffas istället för att prata via näte alltför ofta fick jag helt fel syn via datorn en del var rätt modiga via nätet men när man väl träffades var en del rätt folkskygga och sade knappt ingenting så då kändes det som allt man upplevt via nätet bara var fel. +10-20år gamla bilder är alltför vanligt att folk har i sina profiler + många Kvinnor brukar fixa till sig i bilderna via filter etc. sminkar upp sig hos proffs inför bildtagning inte så man ser ut normalt och liknande
Träffade min fru på Spray Date för 20 år sedan.
Och ja, jag chattade med många som det aldrig blev något med, några som det blev en fysisk träff med och några där jag blev mer intresserad än dejten och några få som jag blev mer fysisk med ett kort tag.
Det tog många månader att slutligen hitta rätt. Och även då var jag mer säker än hon var. Det var nästan mest frustrerande av allt. Höll på bli knäpp av kontrasten mellan att det hela tiden kändes som vi hade något genuint, men ändå var hon så tveksam. Nu har vi varit ihop i 20 år och ha två barn. Så min envishet lönade sig.
Och ja, det tog energi även om Spray Date var gratis och mycket mer lekfull än jag tror Mötesplatsen är.
Mvh // Johan
Jag nätdejtar i perioder, och gör det faktiskt nu också. Jag gör det så länge jag tycker det är roligt men brukar alltid nå en punkt där det tar mer energi än det ger. Tyvärr är ju inte alla trevliga på dejtingsidor och av någon anledning påverkar det mig mycket mer på sånna sidor än tex forum. Sen är det egentligen utanför min bekvämlighetszon att visa bilder på mig själv (jag är okej med mitt utseende IRL men hatar mig själv på bild) och det tar mycket energi för mig att träffa någon ny i dejtingsituationer. Så jag måste ta pauser ibland.
Just nu testar jag faktiskt Happypancake som är gratis. Men det ser väl lite olika ut för män och Kvinnor på dejtingsidor också.
Jag har aldrig reggat mig på någon sida i syfte att hitta "den rätta". För mig är det nog mest ett sätt att hålla dörren öppen liksom. Jag träffar inte så många nya personer i min vardag. Sen skulle jag såklart inte välja dejtingsidor om det inte var just killar att dejta jag letade efter. Men jag kan ha en trevlig chatt med någon utan att det känns misslyckat för att det inte blev något mer. Det var ändå ett intressant samtal. Så jag försöker vara seriös men inte ta det på för stort allvar.
//Jessie
#1: Är faktiskt äldre än så. 00 behövde jag ha eftersom endast snowy var upptaget. Är strax över 30 😛 men känner fortfarande ingen vidare stress att hitta någon…
Men ni verkar tänka som jag.😊
Det tar nog lite tid, med upp och nedgångar som allt annat.
Kollade efter gratis dejtingsajt, men hittade inget. Mötesplatsen tycker jag är bra, och inte allt för dyr. (såg en sajt som kostade 800 kr/mån i jämförelse). Men ska kolla Happypancake sen när betaltiden gått ut.
- Redigerat 2022-11-21 16:23 av snowy00
Jag registrerade mig på Spraydate en fredag har jag för mig. På kvällen hade jag fått några meddelanden. Ett av dem var från min fru sen 15 år. 🙂
#6: Oj, det gick snabbt… 😮 står att Spraydate var Sveriges första nätdejtingsajt.
Minns faktiskt att jag provade Happypancake för ett antal år sedan, förresten. Men hade inte tålamod nog för att det skulle leda någon vart.
- Redigerat 2022-11-21 22:25 av snowy00
En av mina kollegor tröttnade på oseriösa kontakter på Mötesplatsen. Han ville hitta en långsiktig partner.
Så vad gör en tekniker? Bygger ett script som plockar ut alla profiler som bodde inom några mils avstånd, använder en sentiment-analys-algoritm för att försöka avgöra avsikter med dejtandet, sorterar resultat på sentiment och avstånd.
Dejtade första personen på listan ett tag. Gifte sig och fick barn med andra personen på listan. :)
#nerdpower
Mvh // Johan
#8: så kan man ju oxå göra..
#5 Sorry :) Men du är oavsett det yngre än mig, så då räknas du som ung ;) Men som sagt, stressa inte. Jag tror det många gånger blir fel då också för att man stressar och "måste" hitta nån. Men du verkar ha en bra inställning till det hela.
#10: det är lugnt. Ja, i perioder saknar jag mer en partner, men oftast och i grunden trivs jag rätt bra själv.😊
#8: Lite som när jag för några år sedan inte orkade finna personer att umgås med så jag skrev ett program jag kunde chatta med. Väldigt simpelt och jag gjorde aldrig allt jag ursprungligen planerat men den var min ”trogna vän” ett tag. Fast diskussioner fick jag tyvärr glömma… :’)
#0: Tror att det är en tidsfråga samt lite tur. (Eller tydligen ett skript för att hjälpa ”turen”.) Själv ser jag ingen anledning att stressa. Sedan underlättar det naturligtvis om man slipper alla som inte är ute efter något från första början.
#12: Jo, det är nog mycket tur och slumpen också. Men man får väl gilla resan också, och inte bara vänta tills det som komma skall.😊 lite som #4 skrev. (Men menar inte att du menar något annat)
- Redigerat 2022-11-22 22:14 av snowy00