"Falska" kuponger?
Ev fel forum but here we go:
Den lokala pizzerian skickar varje år ut kuponger till de närmsta adresserna där du kan köpa pizza för 75 kr. För ett par år sedan stod det "alla rätter, 75 kr styck" så sambon och jag använde den ett par gånger på panpizzorna men fick sen höra att den "inte gäller panpizza". Det blev lite dålig stämning när vi påpekade att det uttryckligen står "alla rätter" och det var ju inte som att vi köpte det dyraste för att vara taskiga, det var gott och fanns kuponger som tillät…
Vi slutade gå dit ett tag då själva diskussionen blev ganska ful men kupongerna har fortsatt komma varje år, dock med texten "gäller ej pan/familjepizza".
Jag använde en kupong för ca en månad sedan på vanlig pizza och idag fick jag sug efter pizza igen. Men nu helt plötsligt gäller inte kupongerna längre fastän man får typ 12 stycken varje årsskifte, och dessa vet jag kom i år. Jag tjatade inte men fick ändå flera ursäkter som "vi tänker att folk bara får använda dom i 3-6 månader" och "priserna har ändrats nu så vi tar inte kuponger"..
Jag köpte min pizza för vanligt pris idag och tjafsade inte men jag tycker det är tråkigt att det är så okonsekvent med kupongerna dom själva skickar ut, får man verkligen göra så? Det står inget om att dom bara är giltiga i 3-6 månader och jag använde en i oktober…
Världens I-landsproblem, jag vet, jag är bara nyfiken på om dom faktiskt får skicka ut kuponger för att locka folk och sedan neka kupongen till användning.
Står ingen giltighetstid så kan de användas livet ut.
Mvh
Mig