Relationer iFokus

Relationer

Etiketterkänslorleva-tillsammansrelationer
Läst 141 ggr
Alina_
2022-12-21 22:35
0

Blind kärlek

Behöver hjälp hur man ska tänka i den här situationen. Har träffat en man som är 17 år äldre än mig, vi har blivit upp över öronen förälskade i varandra. Allt känns så bra på det känslomässiga planet - som att vi är själsfränden. MEN sen finns det praktiska saker som vi inte kan reda ut. Jag har en dotter som är 1,5 år. Han har två tonårsbarn och har sedan länge bestämt sig för att han inte vill leva ett småbarnsliv igen.

När vi träffas och hittar på saker tillsammans är allt magiskt. Men vi kommer ingenstans då våra livssituationer ser helt olika ut. Båda vet att det smartaste är att gå skilda vägar. Men det är svårt, nästintill omöjligt när vi båda känner att man aldrig känt de här starka känslorna för någon annan tidigare.

Någon som varit med om samma situation och fått det att fungera?

Om han skulle tänka om och acceptera att "börja om" med småbarn igen, skulle han kunna känna ren lycka?

Känns som en omöjlig situation….

Lona
2022-12-21 22:50
2

Med tanke på att du har en liten dotter så antar jag att du är vuxen? Är du inte det så får jag lite knepiga vibbar med en man som är så pass mycket äldre.

Är din dotters pappa med i bilden och i så fall hur mycket (har du tex tösen på heltid)?

Hur länge har du och mannen haft en relation? Har ni träffat varandras barn?
Det är förstås svårare med ett "icke småbarnsliv" när din dotter är så liten men skulle det kunna funka om ni var särbo? Att den här mannen inte bor med din dotter men att det är ok att hon för det mesta är med när ni ses?
Eller vill han inte vara i den situationen alls?

Vill du själv ha fler barn framöver?

Massa frågor och inga lösningar från min sida men det är lättare att ge vettiga råd om man vet lite mer. 🙂

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Alina_
2022-12-21 22:58
0

Jag är 30år, jag och barnets pappa har delad vårdnad.

Vi har inte träffat varandras barn, ingen vet om "oss".

Han känner att om han vill ge sig in i något så vill han tycka om hela konceptet, alltså vilja dela allt med mig inte bara en del. - och där är han inte.

Jag går mer på mina känslor och tänker att det kommer lösa sig medan han tänker mycket mer på praktiska svårigheter.

Jag är nöjd med ett barn, känner inte att jag behöver fler.

Draken
2022-12-22 11:16
8

Kan han inte acceptera att du har barn sedan tidigare, så kanske ni inte är så mycket själsfränder som ni tycker ? han blev kär i dig, och jag hoppas att han fick reda på att du har en liten dotter i början på förhållandet.
Klarar han inte av att "umgås" med dig när din dotter är med, så skall ni nog kanske inte umgås alls. Det går bara utöver barnet/barnen i slutänden.

Sen funderar ju jag hur det är med hans barn. De är tonåringar, hur gamla är de, och vad tycker de om att pappa har träffat en tjej som kanske inte är mer än tio femton år äldre än dem ?

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

• Redigerat 2022-12-22 11:17 av Draken