Dejtar
Hej har parat med en kvinna på telefon och face tajm i en månad och nu under julen har vi träffats ,och efter 3 dejter där jag vart hos henne och vi har vart på stan o fikat , känner jag inte pirret eller attraktionen i utseendet , kände lite på första dejten men inte på de andra 2, hon ställer nu krav på att vi ska kalla oss ihop och lära känna varandra , och hon har även klagat på att jag håller tillbaka känslor . Jag bor i Uppsala hon i Halmstad och jag är på besök hos mina föräldrar , och planerar flytta hit. Vad ska man göra i sådant läge, hon vill gå fort fram .
Känner du redan efter tre träffar att du inte är förälskad så dra dig ur.
/Maria
Var ärlig. Det är inte alltid man har samma kemi när man träffas irl som över internet och det är okej. Känns det inte rätt att fortsätta så avbryt nu, påbörja inte ett förhållande bara för att hon vill det.
Vill du ha mer tid att känna efter så säg att du vill ta det lugnare, att du inte är på samma plats som henne och behöver mer tid.
Att hon efter 3 träffar ställer krav och anklagar dig för att hålla tillbaka känslor hade fått mig att backa. Man är två personer i ett förhållande och en person kan inte bestämma hur den andra ska känna eller när man ska ta nästa steg om den andra inte är redo.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Om man gillar att prata med varandra, men inte känner attaktion eller förälskelse, så kanske det vad man skulle kunna kalla för "vänskap"?
Jag hade också blivit vaksam om någon ställer krav på hur någon annan "ska" känna.
Mvh // Johan
Dra dig ur förhållandet och var ärlig med henne hur du känner.
Fördelen är att hon är 36 och jag 47 och hon vill ha fler barn, jag känner att det är svårt för mig att hitta nån vid min ålder som vill det, så funderar att om jag ska strunta i att jag inte känner hel attraktion för utseendet ? Låter ytligt men det måste ju också klicka där .
Hon säger att hon också gör mer smsar mer och visar mer än vad jag gör, alltså jag tycker det är dejting fas än, hon säger godmorgon och godnatt på sms och smsar och ringer , jag gör också det , men jag vill känna efter vad jag känner , hon vill att jag kommer till henne imorgon och sover över, min mamma sitter i rullstol och min pappa på hem och jag har inte sett dem på 1 år, känns fel att sova över hos henne när min mamma behöver hjälp .
#5 Men käre nån.
Ni har känt varandra i fyra veckor och det är redan frågetecken.
Man planerar inte barn på de premisserna. Barn planeras av kärlek. ( om det nu inte sker helt oavsiktligt)
/Maria
#6: Det låter som det är mer känsla av krav än passion från din sida. Och det låter som att en drivande orsak från din sida är att det är svårt att hitta en partner. Och att du inte tycker hon är så fysisk attraktiv som du hade önskat.
Så här på håll tycker inte jag något av det låter som grunden för ett långt lyckligt förhållande.
Mvh // Johan

Ta ett eller två steg bakåt.
Det låter inte alls som ni är på samma nivå
Stolt ägare till tre La permer
Jag håller med alla andra här. Det tycks inte finnas något att bygga på mellan er. Förklara det för henne och leta vidare.
#6: Nu vet jag inte varför det skulle kännas fel om du sov över hos någon, men det låter som om du kanske har större problem än den här tjejen. Du pratar om att känna dig skyldig över att gå sova över hos någon och du är 47 år gammal`? Det här låter inte särskilt sunt eller normalt. Kanske du borde söka upp någon att prata med?
Sen det att du är villig att försöka med henne bara för att hon vill ha barn, har du ingen självrespekt? Vill du verkligen ha kvar den här personen i ditt liv, för resten av ditt liv? För det lär hända om du skaffar barn tillsammans med någon, som du inte ens verkar tycka om. Du är 47 år gammal, du borde veta bättre vid det här laget, det finns inga ursäkter. Det är INTE ok för dig att lura den här kvinnan och låtsas känna något som du inte känner, bara för att du vill ha barn. Det är otroligt manipulativt och själviskt. Så om inte för din egen skulle, så gör nu slut för hennes skull så att hon kan hitta någon som faktiskt tycker om henne och som är på samma nivå som henne, för du är helt tydligen inte den personen.
Var ärlig mot dig själv och mot henne, spela inga spel. Försök inte tvinga dig själv till något som du inte känner är rätt, inte bara för din egen skull men för HENNES skull också. Det är inte ok att vara falsk och leka med någon annans känslor, oberoende hur knepig man tycker att den personen är.