Relationer iFokus

Relationer

Etikettfamilj
Läst 1069 ggr
[Sajberlena]
0

OT -Min semestervecka!

Idag började min semestervecka!

Ni som vet - jag fyllde 21 i början av december och fick av make och söner en semestervecka under vilken jag inte skulle behöva göra ett dyft, de skulle fixa allt!

Själv glömde jag bort det idag, och det var väl inte precis någon som påminde mig heller… Men jag kom på det framåt eftermiddagen! Maken skulle laga middag, spagetti och köttfärssås. Jag ville inte ha det, jag ville äta upp sista julmaten, vilket innebar att jag fick fixa det själv då… Han lagade ju annan mat…. Men ok, det var lugnt. Att sedan alla, inklusive han själv, åt av den julmat jag ställt fram och nästan ingen åt spagettin spelade väl inte så stor roll.

Sen kan jag rapportera att det börjar bli ganska kallt här, för det är ingen som har eldat idag… Det är mitt jobb att elda, och jag har ju semester! Maken går nu omkring i både byxor, tröja och morgonrock och sockor för han är viking och tog sig en dusch! Men varför elda när man har kläder att ta på sig efter isduschen? Jag var smart nog att duscha i morse, man känner på sig liksom…

Hela dagen har jag hört att tvättmaskin och torktumlare har susat på i tvättstugan, jag vågar inte se vad de har tvättat eller hur. Det finns ju nya kläder att köpa!

Det här skall bli en intressant vecka, absolut!

Martin
0

Haha. Skall bli intressant att se hur det går då. Men skönt med semester, passa på och njut!

mvh Martin

[Sajberlena]
0

Jaaaadåååå, jag njuter i fulla drag! Idag, t ex, när jag tillbringade en och en halv timme ute vid vedhögen och täckte om den och körde in fem kärror blöt ved! Frisk luft och fysiskt arbete - det är grejer det! Och sedan städade jag köket lite, det är så rogivande… Jag har en bestämd känsla av att den tvättmaskin jag hörde brumma igår fortfarande inte plockats ur, det är ju synd om kläderna ska börja mögla så jag får nog gå ut och vila upp mig i tvättstugan lite tror jag.

Maken? Han sover på soffan. Han är trött stackarn… Jobbigt att koka spagetti och köttfärssås, det sitter i länge. Gullegubben.

pson
0

Annars kan du ju ansöka om att få  7 strödagar att ta ut istället för en veckas sammanhängande semester!  =)

[Sajberlena]
0

Hahaa, jaa, och den tid jag jobbar under denna veckan måste jag väl kunna kompa ut? Skrattande

pson
0

Självklart!  Skrattande

[SharpMissy]
0

Men SUCK! Alltså, vad är det för mening med att ge bort något sånt om man ändå inte menar det? Gisses, jag ska nog fråga din käre man hur han tänkte i det där svaga ögonblicket han gav bort presenten. Eller så är det helt enkelt så här - de har en annan syn på hur och när man sköter saker och ting…. hade jag varit dig så hade jag verkligen totalstrejkat… eller rättare sagt, spelat med i spelet och fullständigt låtit dem sköta ruljansen. =)

[Sajberlena]
0

Jag tror att grejen är att de TROR jag har semester. De vet liksom inte riktigt VAD som egentligen behöver göras. De tvättar och står i, men gör det - i mina ögon -på fel sätt. Och veden - jag menar, vem tänker på VEDEN?? Ingen av mina kära pojkar har en aaaaaning om att veden kräver sin kvinna… De tror den sköter sig själv!

Nu har jag gått en låååång runda med hunden och kom hem till en kastrull nyskalad potatis! Ser med förväntan fram emot vad som skall serveras till…

Hoppfull
0

Hur kommer det sig att de inte vet vad som egentligen behöver göras måntro Fot i munnnen Oskyldig Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

abbis
0

Åk och lägg dig på spa och skicka räkningen till gubben…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Maria
0

Potatis är gott… haha

/Maria