Svärmödrar
Det skämtas ofta att svärmödrar är elaka besvärliga och lägger sig i.
Hur är era realtioner till er svärmor och till era svärdöttrar.
Stolt ägare till tre La permer
Min svärmor la sig aldrig i. Hon var en bra svärmor. Min svärfar däremot var väldigt speciell.
Jag har en jättebra relation med min svärdotter. Hon är jättehärlig och den bästa fru min son kan ha❤️
/Maria
Aldrig haft problem med det. Tycker min svärföräldrar är fantastiska med barnen och ofta tycker jag det är roligare att berätta saker som gör mig glad för dom än lika egna föräldrar.
För ett tidigare förhållande saknar jag nästan hennes pappa mer än henne. :)
Mvh // Johan

Jag älskade min svärmor och vi hade en mycket bra relation.
Jag hoppas att mina svärdöttrar är nöjd med mig.Vi träffas ofta och har det trevligt ihop.
Stolt ägare till tre La permer
Jag har en bra relation till min svärmor😊
/Fia ☁️
Min svärmor är varken elak, jobbig eller så, men hon är extremt tråkig och vi har noll gemensamt. Blir alltså mest samtal om vädret och senaste nyheterna.
Har haft 3. 1 av dom var hemsk. Men det var hon mot alla. Min förra var helt underbar.
Min svärmor har jag aldrig träffat då hon gick bort i SLE året innan min man och jag träffades. Jag har förstått att hon var en stark kvinna med mycket empati och förståelse.
Min fd "svärmor", dvs min expartners mamma, har jag bokstavligen känt hela livet och hon är någon form av kombinerad extramamma, vän och svärmor.
(Det där med "extramamma" låter förstås lite konstigt med tanke på att jag var tillsammans med hennes son ett antal år😄)
Vi har en bra relation, även nu när det har tagit slut mellan min partner och mig.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Har alltid haft bra svärmödrar i tidigare förhållanden. Min mans föräldrar har jag tyvärr aldrig träffat eftersom båda gick bort innan jag och min man träffades.
Barn har jag inte så någon svärdotter (eller svärson för den delen) blir det inte för mig 🙂
/Christina
Relationen till svärmor har blivit lite bättre på senare år. Men vi kommer nog aldrig bli bästa vänner.
Tidigare pikade hon mig ofta och sa att jag förvägrade henne barnbarn och att hennes son vill ha barn egentligen men att jag "omvänt honom"
Vilket givetvis inte stämmer. Hade han känt att barn var viktigt hade han lämnat mig för länge sen.
På senare år har hon mer accepterat läget och slutat ta upp detta gång på gång.