Att sms:a hela tiden
Vad tycker ni om detta?
Vill ni sitta med mobilen hela tiden?
Jag pratar med en man som jag träffat en gång.
Han skriver på Messenger hela tiden.
Jag har sagt till honom att jag måste vila och vara i fred lite. Sen kan det gå 30 minuter om ens det så är han på igen.
Har människan inget liv?
Jag kan tycka det räcker med meddelanden då och då under dagen.
Inte så att man måste sitta och skriva och svara hela tiden i säkert en timmes tid.
Jag känner mej oerhört stressad. Sover jättedåligt igen.
Och känner att jag bara vill skrika rätt ut att SLUTA vara så på.
Har som sagt sagt till honom om detta men det håller ju inte nån längre tid.
Hur ofta tycker ni det är "mer normalt" att skriva?
Hur mycket orkar ni med att hela tiden sitta och glo i mobil eller dator?

Jag jobbar ju med att sitta och stirra i en dator så minst 8h om dagen skulle jag säga att jag orkar. Jag och min man sms:ar varandra hela dagarna. Ibland mer, ibland mindre men det är vårt sätt att prata om dagen under dagen istället för att försöka koncentrera allt till vi kommer hem. Vi skickar länkar, pratar om sånt vi läst, saker på jobbet som händer eller saker som händer efter jobbet som vi vill informera om. Jag älskar att prata med min man även under dagen och blir jätteglad av att prata med honom.
Skulle inte orka med någon som vill/kräver att man ska sms:a till varann hela tiden. Stressande och energidränerande att hålla på så… Känns som en osäker men krävande person som vill ha det så (enligt min erfarenhet i alla fall).
Min man och jag brukar sms:a ett hjärta eller något sådant till varann ett par ggr om dagen men det gör vi om och när vi har tid.
/Christina
Man orkar olika och tycker olika om kommunikation. Problemet är att era behov inte matchar men det största problemet är att han inte lyssnar eller respekterar när du sätter en gräns tycker jag.
Frågan är vad du gör med det? Vara ännu tydligare och hjälper det inte kanske rentav blocka.
"I'm too old for this shit."
Alltså..jag tycker om honom men det är svårt när han sms:ar hela tiden.
Jag kan inte visa mej på Messenger förrän han skriver men jag har liksom andra vänner jag har en kommunikation med också.
Dels så är det mest om sex han skriver om. Han säger att han inte bara är ute efter det men det blir liksom för mycket för mej.
Har sagt det också till honom och det håller en stund sen är det igång igen.
Jag skulle vilja mer att vi kanske pratar i telefon på kvällen när han slutat jobba, en stund.
Sen kan man skicka nåt hjärta eller nåt annat lite under dagen bara för att man visar att man tänker på den andra.
Men det existerar inte. Jag ringde han en gång men det verkade inte vara uppskattat så jag gör inte det igen. Han är nog mer för att skriva.
Håller med #2 i det hela.
Ska träffa han en stund idag så jag ska prata med honom.
Kort sagt: Nej.
Sms/ messenger/ pm =jag svarar.
Samtal stirrar jag på som en idiot. Hatar att prata i telefon.
Man behöver inte svara hela tiden.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag svarar när jag får sms eller messenger, om jag har tid. Jag gillar inte heller att prata i telefonen. Då skriver jag hellre.
Alla är olika
Stäng av aviseringar eller ljudet om det stör. Eller avsluta redan nu om du inte kan acceptera att han helt enkelt är sån.
Man behöver inte svara hela tiden
Jag gillar inte att prata i telefon. Sms och messenger går bra
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Du behöver ju inte svara varje gång han skriver. Jag gör det verkligen inte utan kan ibland först svara nästa dag eller följande vecka. Det kanske nu inte fungerar om man dejtar men du behöver verkligen inte svara direkt han skriver. Du han vänta tills kvällen och börjar han klaga så förklarar du att du har annat att göra också.
Kanske du kan säga åt honom vad du skriver här om du inte har gjort det redan.
Jag har aldrig förstått mig på dem som känner sig manade att svara direkt då någon skriver till en. Jag har inte en enda vän eller bekant som kräver det av mig. De är alla ok med att jag svarar då jag kan och orkar.
Om man märker att den andra inte orkar skriva, eller att man själv är den som skriver hela tiden så brukar det ju vara vettigt att skriva lite mindre, eller vänta på att den andra skriver/tar kontakt.
Det är lugnt nu….Nu är det åt andra hållet. 🤣🤣Men hellre det än alldeles för mycket.
Det första min kille sa när vi började ses för över 11 år sedan var att "jag är inte sån som sms:ar hela tiden och uppskattar inte en massa mess som inte handlar om något viktigt så du vet". Nu 11 år senare får jag titt som tätt påminna honom om att "han är ju inte sån" 🤣 Dagens första sms från honom bestod tex av "mööööp" utan något mer.
#10: Håller med lite grann beror på vem alla är olika.
Jag tycker att det Alltid, Alltid är bäst och smartast att vara ärlig och visa, skriva, prata, om alla sina känslor med varandra🙌💯💁♀️😊
- Jennifer
- Real Gamers Never Die We Respawn
Det är ju helt olika från person till person. Jag är en sån som vill skriva konstant med den jag är intresserad av/tillsammans med när man inte ses. Bortsett från när man sover, äter, dushar, är på toa, jobbar osv. Men annars så sitter jag konstant med telefonen antingen i handen eller liggandes på mig så jag märker om någon skriver oavsett vad jag gör utöver. Men sån är jag. Alla är vi olika. Svara när du orkar svara. Duger det inte för honom så är ni antagligen inte rätt för varandra. Jag t.ex gillar inte telefonsamtal så jag konverserar i text. Jag har ett liv ändå. Kan göra massa saker mellan meddelandena.
#6: Är samma för mig. 😂 En kompis ringde mig ändå förut och jag stirra på telefonen tills det slutade. Då fick jag direkt ett meddelande från honom "Varför svarar du inte? Jag vet att du har mobilen i handen!" 😂😂😂😂 Busted! Svarar alltid direkt på meddelanden från folk jag står nära. Några andra har jag så det inte blir någon avisering och jag svarar när jag orkar då det oftast är folk som kan ta energi med sina konversationer. Men t.ex min kille eller min kusin svarar jag direkt för det är folk som jag blir glad av att höra av även om det så är 200 meddelanden på en dag. 😂