Skicka selfie?
Hur ofta tycker ni det är ok att skicka en selfie på sej själv till nån annan?
Tex en partner?
Är 5-6 st per dag ok?
Eller typ att skicka en bild på ett ben eller till och med "drulen"?
Gör jag aldrig.
Om det inte är ex ett nytt klädesplagg jag vill visa. Har väl hänt 3 gr på 19 år 😅
Fattar inte vitsen
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag har en partner…eller jag vet inte vad vi är och strunt samma.
Men han kan skicka uppåt en 6-7 bilder på sej varje dag.
Idag har han skickat 2 selfies på sitt ansikte och det lär komma mer när han slutat jobba
Då kan det komma en när han är naken, nån på dicken, en selfie på ansiktet m.m.
Varje dag pågår detta. 😂😂
Jag har sagt till honom att det blir lite mycket. Jag vet hur han ser ut.
Och att skicka dic-pick förstör det som är spännande i det.
Jag fattar faktiskt inte syftet med detta.
Jag kan tycka det är kul med bilder på annat som tex nån kul grej..eller om man vill visa upp något man köpt.
Men bilder på sej själv hela tiden är jobbigt.
Har sagt det till honom men han fattar inte.
#1: Nä jag fattar inte vitsen med det heller.
Det beror väl lite på vilken plattform kommunikationen sker via 😅
Använder man snapchat så går det ju mer eller mindre ut på att man ska skicka bilder på sig själv och sin omgivning med olika filter
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
#4: Sker via Messenger och där går det inte ut på att man ska skicka bilder på det viset som i/på Snapchat.
Flera selfies per dag verkar självupptaget och lite knäppt.
Skulle också tolka nakenbilderna som om han mest är intresserad av det fysiska i en kontakt.
- Redigerat 2023-05-15 13:53 av [skyggis_tryggis]
#6: Känner så också.
Tycker att det finns inget rätt eller fel.
Snapchat tex finns olika filter och kan vara lite kul grej.
Men annars nja, inte direkt ofta jag skickar selfie
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#8: Är väl kul om det skickas annat än bara selfies hela tiden. Det säger jag inget om.
Men när det skickas näst intill likadana selfies dag efter dag och även rena nakenbilder på Messenger…då blir jag lite lätt trött i pannan. 🙄
Snapchat är väl till för att skicka bilder enbart fattar jag det som.
#9 Ja jo men inte enbart selfies.
Men jag hade struntat i att svara om någon hade hållt på så
Det känns lite…omoget faktiskt. Något som mina kompisar i 20-årsåldern gör, inte de på 50, vare sig det är till en kompis (förhoppningsvis inga dick-pics i så fall!) eller en partner.
Det kan väl iofs vara "en kul grej" men njae - i synnerhet inte om den andra parten har hintat att det inte är så uppskattat.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Jag har varit ihop med min kille i över 2,5 år och skulle bli tokig om jag fick en dick pic, särskilt en oombedd sådan.
Skickar sällan selfies till varann och har aldrig gjort. Alla är ju olika men flera per dag tycker jag låter mycket😅
/Fia ☁️
Selfie = inte på vissa delar av kroppen som tex bröst, ben mm
#13: Jag får som sagt både selfies (ansikte) och bilder på hans lem, ben och gud vet vad.
Vet att selfies enbart är en bild på ansiktet😊
#14 Eftersom du skrev som du gjorde i #0 kan det tolkas annorlunda dock från din sida :)
#15: Jag skrev "Eller att skicka en bild på ett ben eller…."
Men bra att det är utrett nu 😊
Jag som inte alls brukar bli bra på bild och ännu sämre på selfies - tro mig, jag har fått något spontant ryck nån gång och försökt! Såg ut som ett miffo 😂
För min del ska det krävas enormt mycket innan jag skickar en selfie till nån. Och den dagen det sker får antagligen mottagaren en chock på kuppen.
Sen har jag inget emot att få selfies av någon annan, så länge det fortfarande känns inom vettiga ramar. Att få 8 st på en dag skulle nog bli lite tjatigt i längden och för min del skulle selfien tappa sin kraft om man säger så. Den gesten skulle liksom inte betyda något i slutändan om det kom i tid och otid.
Att däremot få söta selfies då och då modell "nu är jag och Fido i parken och väntar på dig", "Nu har jag kommit på tåget. Framme om 3h" eller dyligt - Det är bara gulligt. ☺
- Redigerat 2023-05-17 18:14 av Liz85
#17: Hhahaha ja sånna kan vara gulliga att få.
Men inte flera stycken hemma i hans lägenhet.
Två selfies kanske och resten bilder på nakna ben och nakenfoton.
Det tar udden av spänningen som finns.
Han har lugnat ner sej en aningens nu så hoppas att det varar så.
- Redigerat 2023-05-17 19:25 av [Mia-45]
Eftersom ni inte ens är ett par så anser jag att hans dick pics säger det mesta om vad för relation han vill ha med dig och det är inte en seriös en.
Skulle inte uppskatta om min pojkvän skicka en dickpic vilket han faktiskt aldrig heller gjort. Däremot så skickar vi ofta vanliga eller roliga selfies till varandra, mycket då vi har ett distansförhållande men händer även att han skickar en selfie när han sitter vid datorn i rummet bredvid mig och då skickar jag en tillbaka.
Kan inte se att det skulle vara nåt fel i att skicka bilder på sitt ansikte till den man dejtar eller är tillsammans med men nakenbilder från någon man precis träffat är ett big no NO om man är ute efter en seriös relation skulle i alla fall jag säga.
Hade jag fått en o-ombedd dick-pick skulle jag inte skräda orden och låtit honom veta att det är INTE ok för jag inte förstår varför jag skulle vilja se en k*k bara sådär random. Hade också kunnat ifrågasätta och liksom frågat vad han ville ha ut av att skicka en bild på tex sin fot, sitt ben eller nån annan meningslös kroppsdel. Menar inte att alla bilder behöver ha nån djupare mening, men tycker ändå man borde ha nån tanke bakom bilderna man skickar även om det typ bara är ett roligt filter för att ljusa upp personens dag eller så.