Gillar en kille..
Hej.
Jag gillar en kille i min klass JÄTTE mycket.
Jag har haft crush på honom i ungefär 1 år och 8 månader typ. Precis då började jag i en ny klass. Alla i denna klass började samtidigt då det är en 6-9 skola. Så alla träffades för första gången förutom några som hade gått på samma skola innan.
Iallafall, redan första dagen som jag träffade alla så fick jag genast känslor för honom. Ungefär 10-20 minuter innan jag träffade alla i min klass för första gången så sa min mamma "jag tror att du kommer bli ihop med någon som heter *" (Kommer inte säga hans namn) DÅ tror jag inte hon ens visste att det skulle gå en kille som heter så i min klass, men jag vet inte.
Hur som helst så för varje dag och för varje gång jag ser honom eller hör honom så stärks mina känslor för honom. Jag är verkligen kär i honom.
Jag har verkligen ingen att prata med om detta, mina vänner tycker att det är cringe att jag tycker om honom och tycker alla killar i vår klass är fula osv. Men asså dom kan ju inte styra om vilka jag ska gilla. En av dom har skrivit "fy fan för dig" och "Han pratar ju inte ens med dig"
Jag och denna kille är inte vänner eller något sånt. Vi pratar aldrig om vi inte har något grupparbete eller så.
Jag är väldigt blyg så jag vågar inte direkt säga till honom att jag gillar honom. Och om jag skulle berätta det för honom eller lägga typ en lapp i hans skåp så kommer typ alla börja typ "mobba" mig för det och alla kommer börja prata om det. Och det kommer bli extra mycket prat o så om han skulle svara nej eller att han inte gillar mig tillbaka då.
Vill heller inte få något "infall" och lägger en lapp i hans skåp och sen ångrar mig sekunden efter.
Vet att om jag inte skulle våga säga till honom så kanske jag ångrar mig för resten av mitt liv, men om jag kanske säger till honom så kanske jag ångrar mig??
Asså jag vet inte vad jag ska göra.
Jag skrev till min bästa kompis men hon bryr sig inte riktigt och som jag skrev tidigare så tycker hon att det är cringe och hon har skrivit lite "elaka" saker.
Hon har även sagt att han inte gillar mig, vilket jag redan vet.
I vintras (tror jag eller om det var lite tidigare) så hade han en flickvän i vår parallellklass. Hon brukade vänta på honom efter våra lektioner och dom brukade kramas. Men asså jag har inte sett dom tillsammans så jag tror att dom har gjort slut.
Jag gjorde lite "love spell" för typ 1-2 timmar sedan. Vet att man kanske inte ska tro på "magi" eller vad det är. Men jag gör ALLT för att vi ska kunna bli tillsammans. Och jag vet att man inte kan styra över andras känslor så jag kan ju inte direkt tvinga honom att bli tillsammans med mig.
Jag vet inte alls vad jag ska göra! Har ni tips eller något? Vad som helst!
/ Lilsan :>
Det första jag tänker på när jag läser ditt inlägg är att dina kompisar verkar inte vara så värst schyssta mot dig. Alltså, meningen är väl att kompisarna skall stötta en och kanske komma med tips? Inte trycka ner dig och tycka att det/du är "cringe" som gillar en kille i er klass?
(Det hade varit lite olämpligt om det var någon kille som var, låt säga fem år äldre än du.)
Det är ju inte så lätt att byta kompisar men jag skulle försökt vara öppen för andra kompisrelationer i klassen.
Nu var det ju dock inte det tråden handlade om, ursäkta delvis OT!
När du skriver att "han inte gillar dig", menar du då att han ogillar dig eller att han är mer neutral?
Han kanske inte har "sett dig"?
(Jag var en tämligen "osynlig" elev i skolan och vågade heller inte att så att säga ta första steget. Först många år senare fick jag reda på att flera av killarna i klassen hade gillat mig men ingen av oss tordes "göra något åt det". Idag kan jag ångra att jag inte vågade tro mer på mig själv.)
Kan du kanske skicka något neutralt meddelande på snap eller liknande app? Inte "Jag gillar dig" utan kanske fråga om läxor/prov/något som rör skolan och som inte vore heeelt konstigt att fråga om?
Det borde väl vara en hint om att du är lite intresserad av honom men inte så att du har gjort bort dig om han inte känner samma sak för dig?
Av någon anledning lever vi kvar i att "killen skall ta första steget" men det är inte lättare för dem! Mina tips kanske inte är de allra bästa men ja, du törs!
De flesta blir dessutom glada om någon gillar dem, även om känslorna inte är besvarade. ❤
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
För det första så försök att få nya kompisar som stöttar dej. De som du har är elaka och är mobbare.
Jag kommer själv ihåg när man var kär i nån i den åldern.
Man är blyg och vågar inte säga nåt till killen.
Om ni har skåp så skjut in en liten lapp i hans. Och skriv att du skulle vilja lära känna honom.
Vill inte han sen det så vet du ju och du får inget gensvar på lappen. Du behöver inte prata med honom sen efter det om det skulle bli ett Nej. Och är han en schysst kille så pratar han inte om det så alla kommer få veta.
Jag bad en kompis fråga chans på han jag var kär i. Och vi var tillsammans länge.
Nu är ju dina kompisar som de är och ställer inte upp på dej. Så det kan vi skippa då.
Försök att få ögonkontakt. Försök att komma nära honom tex i klassrummet eller på rasten. Stå så han ser dej.
För att få det man vill måste man våga lite.
#1: problemet med att skicka ett meddelande är att för ca 1,5 år sen så var jag väldigt ”jobbig” eller hur man ska uttrycka sig.
Men det var mest för att gillar honom, visste inte riktigt hur jag skulle bete mig osv. (Nu har jag ”växt upp” mer så nu är jag mognare och vet mer)
Så han tog bort mig från snap. Vet inte hans nummer heller.
Så kan inte skicka ett sms till honom.
Det ända sättet som går är att skicka ett mail från min skolmail, men jag tror inte han kolla sin Mail så värst ofta och nästa vecka ska vi lämna tillbaka våra datorer inför sommarlovet.
Jag känner ändå att jag vill att han ska veta att jag gillar honom INNAN sommarlovet. Men jag är bara rädd att jag ska göra något misstag eller ångra mig eller inte gillar mig tillbaka. Men om jag inte gör det så kanske jag ångrar mig.
#2: På allahjärtans dag förra året så fick jag en lapp i mitt skåp. Av honom och hans kompis. Men det var bara på skoj.
Tyckte det inte var jätte kul för det sårade ju mina känslor lite.
Jag skulle kunna lägga en lapp i hans skåp. Men som jag skrev så är jag bara rädd att han ska visa det för hans kompisar och kommer typ börja skrika i korridorerna och typ ”mobba” mig.
Ska försöka ta mig till mig imorgon och göra det.
Hade ju velat att en av mina kompisar skulle säga till honom. Men då kommer det känns som att jag är feg och inte vågar.
Jag har en tjejkompis som jag tror skulle ställa upp för det.
Tycker ni att det är fegt att be sin kompis säga till killen att jag gillar honom?
Men jag tror att han redan vet det eftersom några av mina fd kompisar har berättat för honom. Och jag tror man märker det ganska tydligt när jag är nära honom.
- Redigerat 2023-05-16 19:24 av lilsan
OKEJ UPDATE ALLIHOPA!! JAG LA ETT BREV I HANS SKÅP!
Är så glad men då nervös. Är 90% säker på att han kommer säga nej men 10% att han kommer säga ja. ÄR SÅ RÄDD!! Tror dock han kommer se den på måndag eftersom vi är lediga imorgon och på fredag men ändå!!
#4: Tänker på dig och skickar eldenergi med vinden
#4: Heja dig! Håller tummarna. ✊️
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#4: Hur gick det? Modigt av dig att våga ändå. Du vet vad man brukar säga? "Bättre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge". Eller "Satsar man inte så kan man inte vinna".
Lovespells fungerar inte och det är inget man ska pyssla med. Det går emot reglerna för trolldom. Man kan aldrig tvinga någon att få känslor. Däremot kan man kanske förstärka kärleken med love spells om den redan finns och om man tror tillräckligt mycket på det.
Tycker dina vänner var taskiga dock. Du blir ju kär i den du blir kär i och så länge det inte är en olämplig person pga ålder, missbruk eller kriminalitet så ska de bara vara glada för din skull. Det är ju inte de som ska vara tillsammans med honom.