Jag är ett❔
Så, jag har en vän som kontaktade mig för ett tag sen och ville att vi skulle gå samma kurs inom ett ämne. Ja, sade jag och vi gjorde så. Vi pratade fram och tillbaka om innehållet och båda tycktes uppskatta kursen och konversationen om den.
Helt plötsligt slutade hon svara och jag fick veta på omvägar att hon skjuter, och låter bli att svara mig om detta mer, även fast det var hon som föreslog att båda skulle gå kursen. Tydligen blev det bara ett "jobb" att prata med mig om detta… Utan att hon visade det alls
Varför kan hon inte säga detta till mig direkt? Varför måste jag få veta på omvägar? Varför kontaktade hon mig om att ta kursen för att sedan inte ens förmå sig att förklara varför hon slutar svara?
Jag är ett frågetecken som vanligt❔
Kanske inte vågar säga att hon ångrat sig?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#0 Fråga henne😉
/Maria
#1: kanske är så.
#2: jag vet inte, får fundera på det. Kände bara att jag gav upp.(för tillfället)😛 det får bero ett tag.
Nu talar jag helt ur eget perspektiv och menar inte att säga att det är såhär i ert fall så jag hoppas inte du tar illa upp, men jag kom att tänka på en grej när jag läste detta.
Jag var tidigare i livet en person som kunde se fram emot något men om en vän som var med blev superduper-hype (hon kunde lätt bli det) om samma grej så tappade jag intresset, jag är inte helt säker på varför.. men när allt skulle handla om den aktuella grejen och det var det enda man kunde prata om så tror jag att jag kände "jag ser fram emot det men inte alls lika mycket som dig, så det kanske inte är min grej alls egentligen?"
Jag vet inte. Jag bara tappade lusten typ. Det kändes som att det blev lite av en tävling om vem som älskade något mest och då försvann glädjen hos mig, det kändes lite som prestationsångest.
Som sagt, jag säger inte att det är såhär i ditt fall, ville bara dela med mig av det då jag fick flashbacks när jag läste tråden 🌺
Om du känner att du inte kan släppa det och att det påverkar dig så tycker jag du ska prata med henne för att reda ut allt. Prata öga mot öga.
Det som sägs på omvägar är kanske inte sant.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Det var något av ett missförstånd och jag förstår nu varför hon gjorde så.😊 Så ingen fara längre. Tack för er feedback ändå…!
- Redigerat 2023-07-01 17:54 av snowy00
#4:
Har tänkt lite på vad du skrev här. Kan vara lite av den anledningen också. Jag blev rätt så ivrig och engagerad när hon frågade mig om vi skulle göra kursen. Det blev en hel del långa meddelanden (från oss båda då), men jag fick sen veta att hon inte orkat svara de långa meddelandena mer.
Men jag har svårt att inte vara engagerad oftast… Men visst, jag vet ju själv om någon är "överengagerad" när jag gör något med den, så känner man sig lite kvävd och "blockerad".
Ändå så frågade jag henne om jag pratade på för mycket osv, men hon sade då att det inte var någon fara. Så det är ju inte så lätt att veta och anpassa sig då heller från min sida
#8: Låter som en AI har skrivit den texten 😄
#9 det är ett spamkonto
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#10: Ah…