Relationer iFokus

Relationer

Läst 311 ggr
[Mia-45]
2023-07-13 08:33
1

"Kollad" och misstrodd?

Om man dejtar någon och har kommit överens om att vara seriösa med varandra och ärliga.
Man har sagt till varandra att man tagit bort alla sina dejtingsidor och appar.
Sedan får man reda på att mannen ändå har varit ute på en av sina dejtingsidor och frågar honom om detta.
Mannen blir arg och säger att han inte vill bli kollad (vilket inte skett medvetet utan att en kompis till kvinnan sett honom där) och avslutar.
Han tål inte att man misstänker och misstror.

Vad anser ni om detta? Skumt att han ens blev arg och inte bara gav en förklaring?
Detta handlar inte om mej nu men en i min närhet.

Jag tycker att hans beteende verkar skumt. Han kunde bara sagt att han absolut inte vart ute på dejtingsidan igen. Eller erkänt och bett om ursäkt….
Men när denne blir arg och kastar skit på kvinnan han är tillsammans med så tycker jag det låter som om han håller på med nåt som hon inte vet om.

Tycker man verkligen om varandra så pratar man i genom detta och inte bara kastar in handduken.
Kan förstå mannen samtidigt….att man vill inte bli misstrodd när man lovat ärlighet. Men då kan man prata om det och inte bara fara ut i ren ilska.

Fridaaaa
2023-07-13 08:59
3

Han kanske varit med om förhållande där han blivit kollad jämt?
Försvarsmekanismen går in då?

Förklarade du hur det upptäcktes att han hade kvar den?

Dejtar man = är man inte tillsammans.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zadeira
2023-07-13 09:02
3

Om man inte vill bli "kollad" ska man inte finnas på appar. Inte för att nån medvetet skulle jaga och leta efter om han fanns nånstans, utan för att det kan finnas vänner, bekanta, arbetskamrater osv som hittar hans konto av ren slump och berättar det för kvinnan. Då har inte kvinnan gjort fel, hon kan ju inte hjälpa om nån utomstående hittar honom på en sån app och kanske frågar henne om det. Man måste ALLTID räkna med att nån kan känna igen en online och kan sprida det vidare. ALLTID nån som känner igen en.

Om mannen i detta fallet bara glömt ta bort appen är det inte svårt att erkänna. Om han aktivt varit inne är det väl också bara att erkänna och kommunicera om hur de ska gå vidare. Såklart känner han sig kanske kollad och jagad, men med en förklaring hur det uppdagades är såklart på sin plats. Är han fortfarande sur hade jag nog funderat en gång till om jag ville dejta vidare.

[Mia-45]
2023-07-13 09:03
0

#1: Jag vet inte mer om detta eftersom det inte gäller mej utan en kvinna i min närhet.
Kan vara så att han har blivit kollad innan och hatar sånt.
Och kvinnan i min närhet förklarade för honom att en vän till henne hade sett honom där ute så hon snokade inte.
Jag tycker ändå att reagera med ren ilska och avsluta är väl lite väl att ta i.

[Mia-45]
2023-07-13 09:06
0

#2: Håller med i varje ord du skriver.
Jag ska visa kvinnan detta som skrivs här i tråden för hon är riktigt ledsen.

Som du skriver Zadeira så är risken att bli igenkänd på appar och sidor mycket stor.
Jag tycker också att han kunde förklara för henne hur det förhåller sig.
Man kan visst glömma att ta bort/pausa sitt konto men är man där ute medvetet…vilket tydligen hänt…så ska man väl kunna prata om det.
Men det kanske kommer under dagen.

Zadeira
2023-07-13 09:21
2

#4 Det absolut viktigaste är ju kommunikation. Inte bara från en sida utan båda. Kan de sätta sig ner och sansat föra ett samtal kring det? Att kvinnan får förklara hur hon hörde om hans konto där och visa på att hon inte aktivt stalkat honom utan att det faktiskt är utomstående som sett hans profil och fått henne att själv undra kring det. Och att han dels får förklara varför han hade appen, men även varför han är så rädd att bli stalkad och kontrollerad.

Det är två vuxna människor (tolkar jag det som) och då borde kommunikation inte vara för svår (även om jag vet att den är det för många). Låt ilskan och känslorna svalna lite så de inte är uppe i affekt båda två och sätta sig ner och lugnt tala om det kanske efter en dag eller så.

[Mia-45]
2023-07-13 09:30
0

#5: Det handlar om min ena systerdotter. Vi har kontakt fastän syrran och jag inte är vänner längre.
Hon är halvvuxen kan man väl säga…runt 30.
Jag ska prata med henne om detta och har sagt att kommunikation är jätteviktigt.
Hon skrev till mej nu att hennes kompis hade sett att han hade tagit bort sin profil nu så förhoppningsvis tänker han om och förstår hennes synvinkel också.

Jillyana
2023-07-13 10:53
0

Någon kan ju använda hand bild för att catfisha.

[Mia-45]
2023-07-16 09:32
0

Uppdatering:
Min systerdotter ringde mej igår och var upprörd.
Han har sagt att det blev fel på dejtingsidan och han tog bort/pausat den på riktigt nu.
Men samtidigt så har han fått för sig nu då att hon är misstänksam och han blev sur då han kvällen innan ändå hade suttit och talat om saker för henne.
Han är rädd för att hon kommer styra och ställa med honom så att han måste tassa på tå för henne. Men hon är inte sån och hon har försökt förklara det.
Men ändå går det inte in.
Han har nu vänt från att vilja så mycket till att v ilja ha tid för sej själv och fundera.
Senare igår hade han skrivit att han fokuserar så mycket på tjejen han träffar och gör henne till sin bästa vän. Och när sen når händer så det tar slut så står han där ensam.
Och hans barn hade frågat honom om han hade tid för de på sin semester. Han ville inte sätta sig i den situationen att behöva välja mellan barn och förhållande…
Men det har ju inte vart några problem för de innan när han ska ha barnen. Min systerdotter har aldrig klagat på det.

Både hon och jag tycker detta låter märkligt och hon är nu jätteledsen över att hon inte ens får chansen nu att visa att han har fel.

oh-la
2023-07-16 13:21
8

Det är jättesvårt att ge råd åt något håll. Ingen förutom din systerdotter och den här mannen vat ju hur diskussionen verkligen gick. Ingen utom dem vet om bagage och tidigare erfarenheter. Det låter lite som den här mannen har sådanna, men vem vet? Man har ingen aning om hur fyndet lades fram när de pratade. Kan han ha en historia av kontrollerande Kvinnor och är rädd att hamna där igen? I slutändan är valet bara hans att avsluta eller fortsätta utifrån de förutsättningar som ges. Tråkigt? Absolut! Men det finns för lite bakgrund för att kunna bestämma att hans beteende är si eller så.

Och 30 är absolut inte halvvuxen. Då är man vuxen.