Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1491 ggr
Kizz
0

barn vid tidig ålder

Själv så blev jag med barn vid 16års ålderna då kändes det som om livet skulle gå under och att jag aldrig skulle få göra som jag vill nå mer. Men det är inget jag ångrar nu <3 Min mamma gav mej aööt stöd jag behövde och var verkligen guld värd.

När blev ni med erat första barn och vad tyckte era föräldrar om det?

[SharpMissy]
0

Jag var 22 när jag blev gravid. Jag tyckte det var lagom.

Idag kan jag tänka att jag nog var rätt ung, att jag hade så bråttom. Men what-the-heck? Samtidigt är det så att ju yngre mamma man är från början, desto yngre är man när ungarna är tonåringar och då är man fortfarande snygg, fräsch, cool och kan göra allt det där man fick skippa i 20-årsåldern. Fast då istället med 40-åringens mognad och intellekt. Jajjamen! Jag ångrar INGET.

Jag tror inte unga mammor (16-20 år) är sämre mammor. Många gånger är det nog helt tvärtom!!! Det finns 40+ mammor som är osäkra, har knepiga idéer om hur barn sköts bäst, med mera.

Jag tycker man kan vara en stolt ung mamma om man är 17, det behöver inte bara vara negativt. (Det enda negativa är att man missar alla fyllor, alla one-night stands, alla krognätter, alla storbölande polare som kräks och har ångest för att de legat med nån de ångrar osv osv…) Men det tar man igen senare, var så säker! *garvar*

Nicka
0

Jag var 21 när Min första föddes. När Jag var 28 hade Jag Mina tre barn…Faktiskt så var Jag en riktig "husfru" hihi, lagade mat, bakade, städade för jämnan. Aldrig att Jag skulle ångrat det. Stortrivdes, med Min egna familj.

Kinna1
0

Jag var 24 när jag fick min första.

pson
0

Mamma var 21 när hon fick första och 28 när jag kom till världen…    Det beror helt och hållet på hur mogen man är som person. En 21 åring kan vara redo att bli förälder, medan som t.ex jag som är 28 inte känner för att bli förälder än…

AusaBausa
0

Jag vart gravid vid 21 o min man o jag hade känt varandra i 3 månader… så ung var jag väl inte men det gick ju snabbt m barn o så!

Jossan86
0

Jag var 17 och det var kanske det besta beslut vi tagit, förutom att vi fick världens underbaraste lilla pojke så växte jag otroligt mycket som person..
Nu är jag 21 och barn nr. 2 är på väg =)

Karmatarerskanise
0

#6 grattis :)

tindra21
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag tillhör väl den unga mamma, med min snart 14 åriga dotter som kom när jag var 18…

Det har dock varit många och jobbiga dagar framförallt att behöva växa upp på så kort tid och börja ta ansvar inte bara för sig själv utan för ytterligare en..

Men idag så är det många som tror att jag är hennes storasyster och det är ganska roligt.. Min dotter uppskattar mycket att ha en ung mamma och säger det ofta…

[Sajberlena]
0

Jag var 23 när jag fick min första, och han var oerhört välplanerad och kom som på beställning.

Eva51
0

Min flicka kom i juli som jag fyllde 20 i oktober. Sen kom min son 8 år efter.

Telefonkontakt
0

jag är 19 och harf första barnet i magen :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

adiafora
0

23.

Föräldrarna tyckte att jag var för ung, men de var beredda på det. Jag hade ju redan gubbe, villa och Saab. *ryser*

april4
0

Jag var nyss fyllda 17 när min dotter såg dagens ljus. Idag är hon 37 och har själv en dotter på 19 ch en grabb på 16.

Rosaparaply
0

Jag var 25. Tyckte då att det var lämpligt och det var det säkert. Idag förstår jag inte varför jag hade så bråttom. Å andra sidan är det skönt nu när barnen är så stora nästan självgående (om de någonsin blir det).

Maria
0

Jag var 21 år och nygift när jag väntade sonen. Han är det bästa vi har…

/Maria

[SharpMissy]
0

#14 Jag håller med helt och fullt, man tänker efteråt att "varför hade jag så bråttom?" Men idag är man rätt glad ändå, att man fortfarande är på banan och barnen börjar bli självgående.