Relationer iFokus

Relationer

Etiketterförhållandesvartsjuka
Läst 209 ggr
nkmnyku
0

Min partners kompis hatar mig

Jag och min kille har varit tillsammans i drygt 3 år och har haft många upp och nedgångar, som man ibland vädjar om till sina nära och i dehär fallet har han nämt mycket av våra bråk till sin vän (H), Men när jag såg att (H) skickar bilder och videos till min kille på ”nakna” Kvinnor, olämpliga (hopps ni förstår vad jag menar) blev jag förstått arg och besviken (vi har tidigare haft ”bråk” om att min kille kollar på porr och ljugit om det) anywho,, jag bad min kille att be (H) sluta skicka sånt och såklart höll han med och bad honom sluta men (H) verkade inte så brydd. Jag tog bort (H) från sociala medier för jag ville inte ha nånting med han att göra, och då bröt helvetet ut. H fortsatte skicka videor och även kommentera andras kvinnors kroppar när min kille var med, dom hittade tillochmed på ett ”kodord” så att jag inte skulle få reda på att dom sa det till varandra, men jag fick ju reda på det ändå och konfronterade min partner om detta, han blev typ arg på mig för att jag reagerade på det? Aja sen har jag fått några ”hat” meddelanden från hans kompis H där han skrivit bland annat att jag skulle ”växa upp, att ingen tycker att vi ska vara tillsammans, att jag är kontrollfreak, att min kille borde lämna mig”. Tilliten är inte den bästa för min kille då han brutit den ett antal gånger 5 kanske, jag försöker verkligen lita på honom men det är svårt då hans kompis H försöker dra isär oss och min kille verkar inte kunna säga åt han att det inte är okej. Jag vill innerst inne att han ska välja mellan mig och hans kompis men de jag frågat tycker att det är dumt. Jag vet inte vad jag ska göra och vem som gör rätt och fel i vår sits, ska jag skriva till H och be han sluta eller borde min kille växa upp och säga åt han. Jag har svårt att skriva allt så det blev väldigt kortfattat nu. Förväntar mig inget bra svar på detta

Anonym
3

Om du tar det med kompisen kommer det förmodligen att bli värre.
Du måste ta det med din kille.

cdgwmynz
3

#1 har troligen rätt.

#0 Men du du skriver bara om vad DU vill. Vad vill din pojkvän? Jag försvarar inte hans beteende, men om han inte själv verkligen vill bryta sitt beteendemönster, porrkonsumtion (som ofta är ett slags beroende) och umgänge med kompisen lär han inte göra det heller, hur mycket du än tjatar, bråkar och försöker lita på honom.

• Redigerat 2023-08-20 15:11 av cdgwmynz
[Devya]
8

Det är inte din plats. Din pojkvän tycker helt tydligt om att spendera tid med den här personen och det visar också vad för sorts människa din pojkvän är. Fundera snarare på om han är rätt typ för dig mer än något annat. Det låter som om ni har alltför olika värderingar.

Min man skulle aldrig vara bekväm med att en av hans kompisar skulle skicka random nakenbilder på Kvinnor. Han ser på porr, men han vill inte hans vänner ska börja beblanda sig i den delen av hans liv. Jag har valt en man som har liknande värderingar som mig och du borde kanske söka efter en som har samma värderingar som dig själv.

Sen det här att de kallar dig för ett kontrollfreak förstår jag dock fullständigt. Du blandar dig i hans privatliv. Du säger åt honom att säga åt hans vän att sluta skicka ditten och datten. Det att du säger åt honom göra detta är kontrollerande och absolut inte din plats och det måste du få in i ditt huvud. Du har absolut ingen rätt att börja säga åt din pojkvän vad hans vän får och får inte göra. Totalt oacceptabelt. Du kan säga att du känner dig obekväm med detta men där går gränsen. Jag skulle aldrig få för mig att säga åt min man att han måste säga åt hans kompisar att de måste sluta göra något. Det är verkligen kontrollerande så din pojkväns kompisar har fullständigt rätt i att kalla dig kontrollerande och jag förstår varför du inte är omtyckt av dem. Sen igen förstår jag varför du inte tycker om dessa vänner som håller på som de gör! Men din pojkvän är ju precis likadan som dem! De har ju även hittat på kodord. Snälla, försök förstå att det är inte bara hans vänner som är på det här viset, din kille är precis likadan.

Vad än du gör, kontakta INTE hans kompis. Säg INTE åt honom vad han ska göra. Då bekräftar du bara ännu en gång att du är verkligen ett kontrollfreak. Jag tror det är du som måste inse att du och din kille passar inte ihop. Hans vänner har insett det men tydligen inte du eller din pojkvän. Gå vidare och skaffa en kille som förstår dig och respekterar dig och även andra Kvinnor för din pojkvän gör ju det inte och inte hans vänner heller. Du förtjänar bättre.

Draken
2

Håller med Devya här.

Det kanske är så att du och din kille inte skall vara tillsammans ? för han anser uppenbarligen att kompisen är viktigare än dig.

Maken har kompisar som han umgås med sedan långt innan jkag träffade honom (över 30 år nu) men han skulle aldrig godta att någon av dem var otrevliga mot mig. Han tottar gärna på bilder av snygga Kvinnor, även nakna. Det stör mig överhuvudtaget inte.

Däremot så skulle han aldrig godta att kompisarna börjar skicka nakenbilder eller porr till honom, och han skulle aldrig skicka det till någon annan.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Lona
3

Vad menar du när du skrivit att han har brutit din tillit 5 ggr? Att han har varit otrogen eller gäller det att kompisen och han skickar bilder etc?
I vilket fall, om han vet att han går över dina gränser så spelar det egentligen inte någon roll vem av er som har "rimliga krav". Någon som sviker mig flera gånger hade jag lämnat, att ha ett sånt förhållande mår man knappast bra av.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com