Relationer iFokus

Relationer

Läst 234 ggr
[Nilsson97]
2023-09-24 13:00
0

Gjort slut

Hej!

Jag och min partner under två år gjorde nyligen slut, trots att vi båda älskar varandra. Jag känner viss lättnad över att inte längre bli besviken på hur hon i slutet av vår relation slutade prioritera oss, även fast jag vet att jag kommer sakna det som var bra.

Hur kommer man över någon man fortfarande älskar?

johan
2023-09-24 21:13
3

Man gråter som fan och låter det vara ok att vara ledsen. Tids nog har tillräckligt med tid gått för att du mår bättre, eller kanske hittar någon annan som du inser matchar dig bättre.

Men åtminstone jag slutar aldrig att känna en sorg över sådana händelser, även om jag inte vill gå tillbaka.

Och en smula klyschigt tyckte jag faktiskt också att det hjälpte att ha sex med någon annan. Det bättrade på känslan av att känna att man är älskvärd.

Mvh // Johan

SannaPannan
2023-09-25 15:32
3

Jag gjorde också nyligen slut med mitt ex, älskade honom väldigt mycket och gör det fortfarande. I början var det väldigt jobbigt och jag kände mig väldigt ensam.

Som #1 sa så kommer man tyvärr inte undan att vara ledsen till en början och det är bara att rida ut det. Till slut kommer tiden att göra att det känns lättare. Det hjälper också om du försöker intala dig själv att det var för det bästa att det tog slut, det funkade inte för en anledning och det finns något bättre som väntar på dig i framtiden. Ta lite tid att fokusera på dig själv och att må bra.

För mig hjälpte det att hålla mig distraherad genom att prata med andra, få lite bekräftelse antar jag så man inte känner sig så ensam. Du klarar dig!

/Sanna

[Nilsson97]
2023-09-27 17:56
0

#1: tack för svar! Antar att man får försöka acceptera sorgen samtidigt som man glädjer det som var fint.

[Nilsson97]
2023-09-27 17:57
1

#2: skönt att höra att det är fler än jag! Ja verkligen, är så otroligt lätt att börja romantisera allt det som var fint och lite glömma varför det tog slut. Tack!