Relationer iFokus

Relationer

Etiketterförhållandekänslorleva-tillsammansotrohet
Läst 265 ggr
Numb
2023-12-01 17:25
0

Otrohet

Hej jag har varit tillsammans med en underbar man i 5år nu, vi har varit gifta i två år och har hus ihop. Men gnistan har aldrig funnits där från mitt håll. Jag kom från en väldigt destruktivt förhållande och blev antagligen kär i tryggheten än i honom som person.

Han älskar däremot mig jättemycket och skulle göra allt för mig, vilket gör allt detta fruktansvärt. Jag tänkte dumt nog att jag kunde leva i ett sådant förhållande hela mitt liv, utan gnista, att vilja ha sex med honom eller kunna mötas i samtal och förstå varandra. Han jobbar borta varannan vecka och jag saknar honom aldrig när han är borta utan tycker det snarare är jobbigt när han är hemma.

Nu är det så att för några månader sedan kom det in en ny killkompis i mitt liv genom gemensamma vänner. Vid första anblicken slog det verkligen gnistor och han kände samma sak. Han har suttit inne när han hamnade snett som 20åring men har nu rätt upp sitt liv och börjat jobba.

Nu är det så att vi i början bara tittade på varandra och inget hände. Men för ca 2 veckor sedan hände det, vi blev ensamma hos honom och det kändes helt omöjligt att inte röra vid honom, nu har vi ett förhållande vid sidan av och ligger flera gånger varje gång vi ses, kan inte ta händerna från varandra. Vi pratar massor och klickar hela tiden. Har aldrig upplevt någon liknande! Han tar på mig på ett sätt ingen någonsin gjort.

Jag har pratat med honom att jag vet att jag måste lämna mitt äktenskap men hur ska jag ha samvete att göra detta när han älskar mig så mycket? Det känns redan som att jag ska gå itu av dåligt samvete.

• Redigerat 2023-12-01 18:24 av Numb
Maria
2023-12-01 17:29
19

Du har redan ställt till det för dig och uppriktighet i ett förhållande betyder allt.
Skynda dig att bryta. Det är du skyldig till tycker jag.

/Maria

Randomel93
2023-12-02 22:27
10

Bryt upp för hans skull för han verkar förtjäna bättre än att bli behandlad såhär och han förtjänar en chans att hitta någon som kan älska honom så som han kan älska dem. Tror du att du inte sårar honom genom att hålla kvar honom i ett förhållande där han inte är älskad OCH blir bedragen?
Du borde ha mer dåligt samvete över att vara otrogen än att göra slut med honom.
Ju längre du drar ut på det desto taskigare är det, släpp honom fri nu så han får leva sitt liv.

Caeli
2023-12-03 09:32
10

Du har dåligt samvete för att lämna honom men inte för att du bedrar honom eller för att under alla år har levt med honom utan äkta känslor?

Skulle tro att din man vet om att det inte finns någon gnista och engagemang från din sida. Blir kanske en lättnad för honom att allting ställs på sin spets så att han kan gå vidare till ett riktigt förhållande.

Katti
2023-12-03 12:56
10

Du är redan för sent ute då du borde ha lämnat honom innan du inledde en ny relation. Varje dag du inte berättar för honom gör ditt svek större. Även för din egen skull är det bara att ta tjuren vid hornen. För den sits du har försatt dig och de båda männen i kommer inte att försvinna av sig själv, det är bara du som kan avsluta eländet. Eller förvisso din make om/när han kommer på ditt dubbelspel. Men det blir i så fall en långt jobbigare resa för alla inblandade. Så berätta nu. Idag.