Relationer iFokus

Relationer

Etiketterförhållandekänslorkriserotrohetrelationer
Läst 279 ggr
Fisk79
0

Sårad av min man

Min man hade för ca 1 1/2 år sedan en flört med en annan kvinna. Min man och kvinnan hade kontakt via meddelande. Jag kom på det när jag en natt såg min man skriva ett meddelande till henne. Enlig de båda har de endast träffats en gång och fikat. Inget fysiskt har hänt. Men det erkänner att de skrivit flörtigt till varandra. Och gått övergränsen för vad som är okej när man är i ett förhållande. Till saken hör att vi alla tre jobbar inom samma bransch så jag känner till den här kvinnan sen innan. Och stöter ibland på henne på jobbet.
När detta uppdagades så bad jag min man att avsluta alla kontakt med henne och avfölja henne på socialmedier.
Nu har det alltså gått 1 1/2 år och jag har trott att dom inte haft kontakt vilket dom visst har haft ändå men enligt min man skriver de bara vardagliga saker till varandra och frågar varandra ibland om tips och råd i olika situationer. Jag har frågat mer specifikt vad dom skriver och fått fram att min man delat som jag tycker väldigt privat delar ur vårat liv med henne. Jag anser att situationen för 1 1/2 år sedan kan klassas som otrohet då det är känslor inblandat min tycker inte att det är otrohet. Min fråga i allt detta är. Är det för mycket begärt att han inte ska ha kontakt med denna kvinna alls på något sätt även om dom nu säger att det inte är flörtigt denna gång? Min man tycker att han ska få prata med vem han vill. Men jag känner att jag inte klarar av att ha denna kvinnan i mitt liv.
Ska tilläggas att detta är en liten del av historien och både jag och min man har kommit fram till att vi inte ska skilja oss utan jobba på vår relation och gå i parterapi. Men vore intressant att höra andras åsikter

Sindri
1

Både min man och jag har kompisar av motsatt kön, oftast såna vi känt innan vi träffades. Jag tycker verkligen enormt mycket om ett par killkompisar, men det är absolut inget annat inblandat.
Och vi känner alla varandra nu och umgås.
Jag pratar däremot aldrig om mitt äktenskap med någon av våra vänner, som med alla förhållanden kan det var sämre ibland, men det är något man pratar med sin partner om, eller med en terapeut.
Jag tycker att det i princip är ok att din man har en kvinnlig vän, men kanske kunde han ha en som han inte har flörtat med.
Jag tycker inte det är OK att han pratar om ert förhållande och på så sätt lämnar ut dig till en person som du möter i ditt jobb.
Om du tycker att det känns jobbigt att han pratar förtroligt med just denna kvinnan så tycker jag att din man skall respektera det. Speciellt som det inte är en gammal barndomskompis som han har en lång historia med.

Jag hoppas att du får stöd om det av terapeuten.

Draken
3

Både jag och min man har kompisar av andra könet. Jag har manliga vänner som jag tycker mycket om, och han har kvinnliga vänner han tycker mycket om.

Jag tycker inte det är något fel idet, så länge man är ärlig och öppen med varandra när det gäller den andra personen. Det är absolut inget fysisk varken för mig eller min man, utan det är bara en mycket djup och långvarig vänskap.

Min man döljer inte konversationer och umgänge med dessa personer för mig. Lika lite som jag döljer mitt umgänge och konversationer med dessa personer för honom.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

snowy00
1

#0:

Det här är nog något som alla tycker och känner olika om, men jag tycker nog att du verkar vara lite väl hård mot din man i frågan.

• Redigerat 2023-12-30 05:40 av snowy00