Kärleksproblem
Nu har jag kärleksproblem.. igen…
Jag och min sambo sen 4 år tbx gjord ju slut för 5 månader sen ungefär och kort därefter fatta jag tycke för en ny kille. Jag tycker om han jättemycket men problemet är att vi har/haft väldigt dålig kommunikation med varandra ang vad vi tycker och känner om varandra! Vi båda är konflikträdda och han har oftast tagit upp saker han tkr är problem på fyllan vilket har gjort att vi, inte bråkat riktigt men lite småtjafs. Och jag känner det är jobbigt vi ej kan prata ut ordentligt för han känns som han sätter på ett "skyddsnät" när han är nykter för han har öppnat upp sig mest när han druckit! Han känner nog också mer för mig än vad jag känner för han, men de är för jag vill ej ge mig in i ett förhållande om allt inte känns 100% bra! Och det är han mkt ledsen över också. På nyår sa han t.o.m han älskar mig men jag sa ej de tbx då jag ej känner så.. än! Och samma kväll tjafsa vi också igen pga han ej tkr jag visar lika mkt för han osv men han ser inte de saker jag faktiskt gör! T.ex. kör över 50 mil tur och retur för att vara med han osv! Så detta skrämmer mig att vi på 5 månadet redan haft små tjafs mrn kan ju ej hjälpa jag tycker om han heller så..
Nu ett annat problem är att ett väldigt gammalt ex som jag var endast tillsammans med ett halvår cirka så jag minns typ ej riktigt hur de va mellan oss då vi va väldigt unga (båda två kändes väldigt omogna) Nu har han hört av sig några gånger efter vi träffades på krogen för några veckor sen igen och de känns blandat. För han verka ha bättra på sig och blivit vuxnare liksom. Och jag är bara rädd att jag gick för fort fram med den andra killen efter mitt andra förhållande som tog slut nyss och liksom tog "första bästa". Och att vi har så mycket oklart kring oss och typ ej kan prata me varandra! Nu menar jag inte direkt att jag ska bara byta ut den andra killen med exet nu som hör av sig men jag vet inte hur jag ska tänka med allt! Blir bara tokig.
Hur ska man ens tänka med ex som hör av sig efter över 4 år liksom??
Är det här en av killarna du skrev om i din förra tråd eller en ny?
Rent spontant tänker jag "Bromsa lite!". Inte för att du inte kan dejta eller måste vara singel ett visst tag för att du nyligen lämnat ett förhållande men det känns som att det skulle vara bra om du kunde landa lite och "hitta dig själv" som det så fint heter innan du hittar någon annan.
Ge det lite tid, låt det komma lite mer av sig självt. Om du hela tiden känner att du måste jämföra, vända och vrida på personerna och era relationer så kanske ingen av dem är rätt helt enkelt?
Självklart kan man fundera över sin partner och sitt förhållande men om man jämför, väger olika presumtiva partners mot varandra och så vidare så tror jag att man har hamnat fel - den rätte finns någon annanstans. Eller så är det rätta att vara singel ett tag och inte ge sig in i ett förhållande som inte känns bra?
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#0: Ja varför blev exet ett ex från början kan du ju fråga dig?
Om han var så pass bra varför blev han ett ex liksom..Visst om det var länge sen så kan han givetvis blivit "vuxnare" och klokare, men samtidigt så mycket förändras man väl inte kanske..
Ett ex är ett ex av en anledning oftast..
Med det sagt så är det väl inte en omöjlighet att bara för ni inte passade så bra ihop som yngre inte skulla kunna passa ihop som äldre såklart…
Sen om du inte känner eller har en känsla av att du bara VET att en av killarna är den rätta (för stunden åtm) så kanske det inte är någon av just dom som är den "rätta"..
Om du inte vet vem du vill ha så skulle jag iaf säga att inte någon av dom behöver vara rätt..
Jag tycker man har känt när man har träffat rätt man..och man liksom bara vet vem som är rätt..Det kan väl givetvis variera från person till person antar jag, men jag tror du känner när du träffat "rätt"…
Det ska kännas bra helt enkelt..tror jag iaf..
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Ja ena killen är från förra tråden det är ju killen. Men exet är ju sen länge sedan (inte mitt NUVARANDE ex om jag säger så utan ett ex för typ 5 år sedan)
Ja jag vet inte blir bara förvirrad när han skriver och jag vet han delar samma intressen som jag och visar mer kommunikation och ha konversationer med mig och visa intresse än den jag är osäker på men ändå tycker jättemycket om!
Jo jag vet jag skulle egentligen bara vara själv egentligen vet jag innerst inne..