Relationen till våra djur
Nu har vi utökat rubrikerna i forumet till att även omfatta relationen till våra husdjur.
För visst älskar, saknar, blir irriterad på, skrattar med och glädjs vi åt våra husdjur. Och när de en dag blir sjuka eller dör, så blir man minst lika ledsen och sörjer minst lika djupt, som man sörjer en människa.
Djuren förtjänar en plats i våra hjärtan. Djuren, förtjänar en plats på Relationer.

Åh, här skulle jag ju lagt in ett foto på min hund Isolde som jag hade och älskade över allt annat förr i tiden innan barnen kom…. men alla foton är i ett album i källaren. Så snart jag orkar gräva fram det så ska jag baske mig scanna in massa bilder på jordens vackraste och bästa hund.
Det var en Whippet. Bästa rasen, enligt mig. Kelig, värmeälskande och mysig. Var det ösregn eller kallt, så gick man ut och hon uträttade sina behov omgående för SEN SKULLE HON IN!!

Min foppa..har blivit kändis då dom gjorde 2 helsidor i nerikes allehanda med intervju av honom i somras..Han sover på disken i butiken bl.a
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#10 Tss.. de är faktist MIN katt som heter Mòri;)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#12 Jag var först! :P

Ja utan mina djur skulle jag inte orka leva så dom är allt för mig. Tre illrar och en hund bor det här förutom jag och maken och oftast en inneboede med två illrar
Jag skulle nog inte klara av ett liv utan djur.
Har knäppien Mexx…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Vad fina djur alla har, jättekul ide' det här!!
Jag älskar djur mest av allt.. Har arbetat ideellt på katthem i tre år nu.
Har en chihuahuahane på tre år som heter Gizmo, en orientaltjej, Puma, 1,5 år en Cornish rexkatt som heter Näsan och en huskatt som jag köpt på katthemmet som är fem, han heter Nilsson

Va vore livet utan ponnysar…. På bilden vår älskade avelshingst, Tejas Monljus….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#20 Det va mej en fin hund, när kan du skicka ner honom till oss??

Jag har tre katter som är mina små ögonstenar. Hur skulle livet vara utan gosiga, söta och busiga katter överallt
Jag gillar inte hästar, men den var en mycket fin häst 

#30 Om du menar min så säger jag, TACK!
Ja det var den jag menade =)
Här kommer mina älskade djur. ^^ (7 bilder)
Först min söta guldhamster Majsan.
Gammeltanten här hemma.
Lite drygt 2 år och gråhårig. *skrattar*
Älsklingstösen Fia! ^^
Synd bara att hon står hos föräldrarna som bor 7 mil bort.
Uppfödd av mig, så hon och jag har ett litet speciellt band. =)
Järnsaxa, min stora klumpeduns. ^^
Är väl uppe i 8kg nu! =D
Min absoluta favorit bland kaninerna!
Är alltid så kelgo och hälsar på mig genom att springa otåligt fram och tillbaka, samtidigt som han ger ifrån sig ett knorrande ljud.
Så fort han kommer upp i famnen nästan somnar han! ^^
Har man honom lös och ropar, så kommer han på en gång.
Zvinto, gubben min. =) Har hunnit bli 3,5 år nu. ^^

Och sist, men absolut inte minst - våran vovve Balder.
Liten rottiskille på 4 månader. ^^
Mammas lilla älskling. =)
Bonusbild: Lillvovven som inte vuxit i sina öron än.
OBS! Varning för skratt! 

Vargnatt - Du vet att jag snart måste hälsa på dig och ta med mig Aramis va? DU behöver inte va hemma ens… jag hittar ut själv ;P
Jag saknar att ha djur… får ju låna mammas o pappas lilla morrhoppa ibland iof… men det är ju inte samma sak!!!… Här är iaf en bild på henne. Världens mysigaste morrhoppa Nikki.
#42 *skratt* Tror jag ska börja ta betalt för att folk ska få ta ut honom på promenad eller något :P Skulle bli rik! ;)
Du kan få låna! Men han är min!:P

vargnatt - låna går inte. Lån-platsen är ju redan tagen av mina föräldrars golvmopp. Finns bara en plats där. Och en sån där Aramis ska man ju ha på heltid!! Han är ju en nallebjörn!
Sandra: Japp en nallebjörn är han verkligen! Speciellt på morgonen när han kommer och hoppar upp i sängen och lägger sig med nosen tryckt mot ansiktet på en eller lägger sig tvärs över magen på en ;)

Sånt kan jag ta! Inga problem!
Djur är verkligen mysiga… bara tanken på att de tycker om en för den man är och inte bryr sig om nånting gör en ju varm i hela kroppen. ÅH!!! Jag börjar få abstinens utan djur. Iof är jag ju inte hemma så mycke heller… dumma jobb!
Precis det är sådant man kan leva med ;).
Ja visst är dom :). Det är verkligen villkorslös kärlek de ger
åh, vilken rolig tråd…
Här är min ögonsten:Englatassens Jindra Posh, en guldhamster hona i min uppfödning.
Här är min andra ögonsten, Silverdalens Varm Choklad "Mimmi".
Och egenuppfödd ögonsten vid namn Fred Astaire.

#56 VILKEN söt nos!! En sötnos, helt enkelt! =)
#56 En sån liten gosegris!!! Dyngsöt!!!
#58 Vilken söt liten tjockis!!
Det kallas valpfett ;)
Nu äter han inte ofta tyvärr :/ Har tydligen ngt med åldern att göra, tonåren :P
#60 Men finns det nåt gosigare och sötare än valpmagar? Att pussa på och lukta på och klappa på!!!!
Nää, de finns nog inte de :) Synd han inte stannade i den storleken ;)

#56 Alltså, seriöst Lisette, jag kan vara hundvakt åt dig - from nu och framåt! Du kan ju ringa ibland och kolla så Ecko mår bra bara. 

#66 Näää, visa inte sånna bilder. Jag blir ju helt VALPSJUK! Tittar på min egen rugguggla på golvet och tänker att det nästan är värt att byta henne mot en bebisvovve…. Eller,,, hm, kanske inte. 
Här kommer en av mina hamster bebisar…kanske inte lika söt som en valp, men gullig.

Mina djur är det som får mitt hjärta att slå men och att gå i tusen bitar när man förlorar dem…
#71 Bara hojta till…har en kull planerad efter en ursöt liten tjejja…här är bild på Luffa.

#75 Vilken sötnos!!!! Har alla burar och allting kvar…vet inte om det är mitt undermedvetna som sparat dom…. Har faktiskt lyckats vara utan gnagare i 2 år nu men snart blir jag desperat. Har man haft hamstrar och/eller råttor i 18 år och sen blir utan så är det tomt…. När beräknas dom komma då??
Har ett litet zoo här hemma som en del släktingar så fint kallar det. Mitt lilla monster Althalus var först in i mitt hjärta när jag fick hem honom för lite mer än ett år sedan.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Fyra månader senare kom Anki och gjorde oss sällskap. Bilden är tagen samma dag vi var och hämtade henne när hon var sju veckor gammal. Snart fyller hon ett år och har vuxit sig större än monstret på bilden i förra inlägget.
Värdinna på Fantasy
Efter Anki övertog jag ett akvarium från en kompis med lite sötvattensfisk. Så lossade några skruva i somras och jag fick hem busfröna Mordor, Meriadoc och Peregrin. Det är min fasta övertygelse att de bara matades med rent adrenalin från den dag de föddes tills jag fick dem.
Värdinna på Fantasy
Och det senast tillskottet står min pojkvän för. Vi hade varit hemma hos en vän som har katt och när jag satt på jobbet senare på natten fick jag ett sms från pojken om anklagade kompisen och mig för att vi hade djur. För nu kunde han inte sova eftersom han låg och tänkte på hur det skulle vara att ha katt igen. Så han satte sig vid datorn klockan två på natten och började titta på annonser på katter.
Lite intressant är det dock att dagen efteråt får pojkvännen veta att en annan kompis katt hade fått ungar under dagen. Hur det slutade är nog inte det minsta svårt att gissa. Pyret närmast kameran på bilden kommer flytta hem till pojkvännen i början på februari…
(Det är jag som har döpt henne till Shinigami, pojkvännen har inte bestämt sig för vad hon ska heta så jag har valt att kalla henne det sålänge.)
Värdinna på Fantasy
#77 Jag ska para henne nu i December troligast, så går hon dräktig 16 dagar. Då sammanlagt är dom leveransklara i Januari/februari. Dom säljs med stamtavla och så med. Vart bor du i vårt avlånga land?

Här är två av småttingarna på bild. Elliott och Moyry.
#83 ååå vad fina råttisar :)

#87 Tackar 

#82 Jag bor i kramfors… 10 mil norr om sundsvall..:)

hamstrar tycker jag är så söta fick en när jag fyllde 6 (är 31 nu så det va lääääänge sen) men iaf dom är ju sååå söta. Men jag har 2 ponnys russ, 2 kaniner,3 katter,4 kattungar 1 av dom ska vi spara så det blir 4 missar här. Har bara köpt 1 av alla djur det var våran Mizzan dom andra är rädda-livet-djur, kan säga att alla är mattegrisar även dom små kattungarna. På bilden är en kattunge som ahr flyttathemifrån nyligen.

Här en bild på våran katt Lisa från i sommras. Snart 9 år.Hon blev sjuk alldeles före jul så vi var till veterinären med henne. Han konstaterade att hon troligtvis fått vingelsjukan eller borelia. Så vi har gett henne en kur med antibiotika nu. Det sorgliga är att hon inte blivit bättre så det är troligen vingelsjukan hon fått. Jag gråter i mitt hjärta, då det inte finns något bot för detta. Hon blir sakta sämre och kan nu inte ens hoppa upp i sängen. Vi får lyfta upp henne och hon står bara och tittar på oss och jamar när hon vill ha hjälp. Vi måste de närmsta dagarna fatta ett mycket svårt beslut. Jag vill ju inte att hon ska lida och samtidigt är det ju så svårt att bestämma att hon inte ska få leva längre. DET GÖR ONT !!!

#97..Usch så sorgligt..Förstår precis hur Du känner,,har Själv fått uppleva samma, men då med en hund. Jag blev verkligen galen, så ledsen Usch, hemska tanke !! Imorgon ska Jag ringa veten Om Min nuvarande vovve..han har en stor knöl som måste opereras bort. Inte roligt när djuren blir sjuka, allra helst när De inte kan prata som Vi människor.
Din Lisa, är verkligen en fin katt. Har hon någon värk ?? Hon kanske inte lider så mycket ?? Vänta & se hur hon blir framöver..Hur som helst, så Lider Jag verkligen med Dig.
Här är Min Vovve, Nicko
Styrke-Kramar till Dig & Lisa..från Oss

Jag kan inte säga om hon har ont. Men hon har stort behov att vara nära nu. Följer oss som en skugga och vill vara där vi är. Men det syns på henne att det är något som är fel. Inte bara att hon har svårt att röra sig utan det märks även mentalt. Det är precis som hon är lite "borta" emellanåt. Jag vet inte om synen påverkats för när hon ska dricka börjar hon lapa långt innan tungan kommit ner till vätskan, precis som hon inte skulle se var ytan är. Det är så jobbigt att se henne så hjälplös.
Hon har gett mig och familjen så mycket glädje och kärlek under dessa år och jag är så tacksam för det.

#100..Oj,Oj, Det låter inte bra, när djur följer, som Du beskriver…som en skugga…! ( Du tog orden från Min mun ) Lisa känner sig absolut hjälplös Stackars katt ! Prata med veten..Om? något kan bero på medicin ? Är det endast antibiotika och dess biverkningar ? Man försöker ju finna annat än vingelsjuka eller borelia !
Men stackars Lisa, har blivit så sjuk, på kort tid
..Ser inte bra ut..Usch !
Tänker på Er & stor Kram..från Oss.

#99..Tajjsson..ser så genom-snäll ut och fin-fina färger
#101 Haha
..vilket underbart gulligt Go's-Troll..
#102 Åh
..så härligt foto..Jag älskar hästar

#104 Tajjsson är genomsnäll, mysigaste rottisen jag vet…*S*…och har lyckats kombinera alla goda egenskaperna från mina tidigare två våvvar…Sigge en blandis på 52 kg och Jocke en Engelsk Springer med ett hjärta av renaste Guld….*S
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
# Pma mig gärna om intresse finns….honan ska få bebbar den 7 januari, alltså om några få dagar…