Relationer iFokus

Relationer

Etikettrelationer
Läst 569 ggr
Anonym
1

En bekant försvann

Jag hade någon som man skulle kunna kalla bekant, inte riktigt vän, men vi hördes ganska ofta i sammanhang med andra.

Hen började engagera sig i det jag gjorde, berättade hur bra det gick för mig, att jag gjorde framsteg. Som att hen var genuint intresserad.

Jag hade missat hens meddelanden under några dagar, och jag skämdes lite över att jag inte svarat, så jag kontaktade hen och bad om ursäkt att jag missat alla meddelanden.

Fick svaret att det inte gjorde något, och i samma stund slutade hen höra av sig i stort sett helt. Från att ha berättat hur bra det gick för mig, och varit engagerad till i stort sett noll.
Nu behöver jag inte höra hur bra det går för mig osv, men det var trevligt att hen var genuint intresserad av att prata med mig.

Varför försvann hen helt plötsligt? Skrämde jag iväg hen? Jag hade velat fråga, men vill inte skrämmas ännu mer.

Sindri
5

Personen kanske inte var genuint intresserad, utan bara ville att du skulle återgälda intresset, för att få någon som var intresserad av sig?
Eller så är personen väldigt snarstucken och besvikelsen går inte över.
Eller så väntar personen på att du skall fortsätta höra av dig och vara intresserad.
Vem vet?

Maria
2

Enda sättet att få reda på svaret är att fråga.
Det går knappast att spekulera.

/Maria

Anonym
0

Ja, kanske jag måste fråga om jag vill veta.
Det kan ju också vara tillfälligheter. :)

Syntium
2

Hur lång tid har det gått utan svar? Kan ju vara som för dig, livet händer och man har inte alltid tid eller ork.

"I'm too old for this shit."

Anonym
0

#4:

Har egentligen inte försökt få kontakt utan att få direkt svar, det var mer i allmänna sammanhang som svar uteblev, som det inte gjorde tidigare.

Men säkert är det så att livet kommit emellan.

Anonym
2

#1: Då jag misstänker starkt att detta inlägget handlar om mig så kan jag meddela dig om att du inte kunde ha mer fel.
Vet att du bara spekulerar här, men jag blir iallafall ledsen av att höra sådant!
och du vet, när man har mycket privat i en längre period så orkar man inte engagera sig i forum. Inte i samma utsträckning som tidigare.
Och det hade ingenting med TS att göra.

Vi har också rett ut det hela på pm under dagen.

Anonym
1

Jag som skapade tråden håller med om att det var taskigt uttryckt av dig #1. Som #6 skriver var det verkligen inte så som var fallet. Men du har uttryckt dig sårande i andra sammanhang också, tyvärr.

Anonym
4

Tillägg från TS:

Det tråden handlar om är utrett nu, och inget problem längre. Fick en bra förklaring av min vän, så det är löst.

Niklas
5

#7: Jag ser inget i #1 som verkar illa menat. Menar du #1?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Sindri
7

#6: Jag förstår ingenting heller. Vad skrev jag som var sårande?
Och vad har jag skrivit i andra trådar?
Du frågade vad folk trodde, och det finns olika svar på den frågan.
Det är väldigt bra att du tagit tag i det och löst allt själv, men du kan ju inte bli upprörd om du ställer en fråga i ett forum och får ett svar du inte vill ha.

Maria
9

Vansinnigt irriterande när anonymfunktionen missbrukas.

/Maria

Anonym
0

Jag borde nog inte ha skapat denna tråden från första början. Ber om ursäkt till alla inblandade.

Sindri
9

Eftersom parterna här är anonyma så kan jag inte PMa dem, men jag vill verkligen veta vad ni båda syftar på. Och speciellt detta i #7 "Men du har uttryckt dig sårande i andra sammanhang också, tyvärr." Det känns oerhört kränkande eftersom det inte på något sätt är jag, och det jag står för.
Så oerhört lågt att vara anonym och slänga ur sig sådana saker. Jag har endast gett ett teoretiskt svar på vad som kan göra att** någon** plötsligt drar sig undan, det handlar inte om varken TS eller den andra kontrahenten eftersom jag inte vet något om den personen.

Anonym
2

Jag ska sluta använda anonymfunktionen på iFokus eftersom man varje gång man använder den får höra att man är feg, låg och andra taskiga saker. Det är lite missvisande att ha en sån funktion på en sajt, om man alltid ska bli dåligt behandlad för att man använder den. Och varför deltar ni i anonyma trådar om ni inte kan ta det som diskuteras i dem? Varför inte bara diskutera med sådana med namn, och bild?
Merparten av kontona på iFokus är anonyma….det är till och med regelbrott att lämna ut någons riktiga uppgifter.

#13: eftersom jag är anonym kan jag inte gå in på detaljer, men du kan försöka tänka på hur du uttrycker dig, och dömmer vissa i en del av dina inlägg.

Maria
10

#14 Jag har aldrig sett Sindri döma någon.

Du om någon dömer nu.

/Maria

Sindri
6

#15: Tack Maria! Och tack Niklas!

• Redigerat 2024-02-09 19:34 av Sindri
Randomel93
8

Ojoj, om Sindris svar överhuvudtaget kan tolkas som kränkande så är jag nog en vidrig individ att ha i kommentarsfältet på iFokus 😂
Skönt för er att det löst sig men orättvist mot Sindri som bara spekulerade i en frågeställning ingen av oss kan svara på. Helt rimliga spekulationer dessutom.

Anonym
0

#13: läs om din kommentar #1.
Du förstår inte att man kan bli upprörd över att du antydde saker om ens personlighet som inte stämmer, och det efter att upptäcka att det fanns en tråd om mig?
Blev så arg att jag skakade!

#15: Du har heller inte sett alla diskussioner runt om på forumet, Sindri och jag har haft diskussioner förr där det förekommit hårda ord, och vad som kanske inte är sårande ord för dig kan vara det för en annan.

#17: "orättvist"? Skulle nog säga att det var orättvist att jag blev indragen i detta till att börja med.

God natt!

Anonym
0

Ett sista ord till Sindri dock: efter att jag hade haft chans att smälta alltihop (efter min första kommentar i tråden redan var skriven) så kunde jag se att du inte menade att beskylla mig för saker.
Troligtvis så hade du inte skrivit så om du visste vem ts pratade om.

Och hade det exempelvis handlat om nätdejting (vilket det inte gjorde) så är det inte ovanligt att bli ghostad.
För att inte tala om alla bedragare.
Så den biten kan jag förstå, och bestämde mig därför att inte ta det personligt.

Karmatarerskanise
8

#19: det hade ju varit dumt att ta något personligt när ingen vet vem du år över huvud taget, och det således inte går att skriva något personligt om dig.

Anonymfunktionen kommer tas bort ny, för ni har visat just varför den bara förstör.

Sindri
4

#19: Det här blir ju mer och mer skruvat. Jag har varit med på denna sajt i 15 år och mig veterligen inte haft någon diskussion med hårda ord med någon som handlat om den personen!
Så gott som alla är anonyma här för de flesta, så man kan aldrig veta vem personen är som man svarar.
Dessutom är det oerhört lågt att gömma sig bakom en anonymfunktion, och anklaga en medlem för något när ingen kan bedöma sakfrågan. Jag har aldrig någonsin använt anonymfunktionen heller, vet inte ens hur man gör.
Det är över en vecka sedan jag skrev mitt första svar. Tog det så lång tid att inse att jag inte hade en aning om vem TS skrev om?
Det här borde du helt och hållet tagit med TS.
Jättebra att anonymfunktionen tas bort.
Rest my case.