Otrohet
Hur går man vidare om man vill kämpa för äktenskapet efter otrohet? Är det okej att ha fortsatt kontakt med den man varit otrogen med?
Jag anser att min man varit otrogen då han under en längre tid haft kontakt med en kvinna på ett känslomässigt plan de har bland annat skrivit till varandra att de älskar varandra. De säger att det ej varit fysiska men ändå att det finns känslor. Jag tycker att min man ska sluta ha kontakt med kvinnan men han vill inte avsluta kontakten då han nu säger att dom bara är vänner.
Detta är långt ifrån hela historien. Men kort och gott tycker ni att man ska ha fortsatt kontakt med nån man haft känslor för om man vill rädda äktenskapet? Han vill fortsatt vara gift med mig men hur ska jag kunna lita på min man om han ska ha kontakt med kvinnan?
- Redigerat 2024-02-29 00:47 av Fisk79
Om ni ska fortsätta måste det bygga på ärlighet, respekt och tillit från båda håll.
Det låter lite som att han både vill äta kakan och ha den kvar.
Vill fortsätta ha kontakt med den andra, men samtidigt ha kvar ert förhållande.
Om man inte slutar prata med ett kull,när och ska försöka rädda ert har han redan stämplat ut.
#1: Precis så sa jag hos terapeuten att man kan inte äta kakan och han den kvar. Han säger hela tiden att han älskar mig och vill ha mig mig men samtidigt kan han inte sluta ha kontakt med henne. Jag kan inte leva i ett äktenskap där han ska ha kontakt med henne för jag har ingen tillit till vad det leder till. Det är så jobbigt så jag vet inte vad jag ska göra. Mycke som står på spel…
Du är inte viktigast och borde lämna direkt. Han är fortsatt respektlös mot dig och kommertsätta vara.
Be honom flytta så dom kan sköta sitt annorstädes och du kan få in frisk luft. Att du har högre krav på mannen du ska kunna älska.
Varför ska du respektera honom om han inte kan respektera dig? Det låter inte som att han värderar dina känslor.