Relationer iFokus

Relationer

Etiketterallmäntförhållandekänslordejtingotrohetbarnrelationerhjälp
Läst 180 ggr
Privvvat
2024-07-10 06:52
1

Killproblem hjälp mig!!!

Hej jag är en tjej på 17 år som har killproblem och vill ha hjälp/perspektiv utifrån.

Bertil är killen jag gillar och Samantha är min bästa vän

Jag och Bertil har känt varandra sedan vi var typ 8 år. Vi gick i samma thaiboxningsgrupp och jag och mina tjejkompisar brukade alltid tävla med Bertil och hans 2 klasskamrater på alla lekar och bråkade om yogabollarna innan träningen osv. Efter några år bytte vi lokal och vår grupp bytte tränare men vi fortsatte skojbråka och tävla osv.
Sedan blev vi för gamla för barngruppen så vi fick byta till andra grupper och de flesta från den gamla lokalen slutade. Jag trodde Bertil och hans vänner också slutade eftersom att jag inte såg dem längre men jag brydde mig inte ett skit.
I 9an hamnade jag och Bertil i samma vuxengrupp på lördagar. Han och Samantha var dom ända i den gruppen som faktiskt gick och köra med för alla vuxna var mycket större än mig och Samantha var inte där så ofta på lördagar så jag och Bertil körde väldigt ofta. Jag gillade att köra med honom för han visste vad jag tålde så jag fick utmaning när jag körde med honom och det var hyfsat jämt ändå även om han var starkare än mig och vi hade kul tillsammans och skojbråkade och retades fortfarande som små barn men det var kul.
I slutet på 9an ville jag och Samantha ha mera festkontakter och vi visste att Bertil visste feta fester så vi tänkte be om hans snap men han hade tydligen slutat så vi gjorde det ända rimliga- försökte stalka upp hans insta men det fanns typ 4 konton som kunde vara han så jag börjar följa alla men vågar inte skriva något. Det hände ingenting så jag släppte det och glömde bort det helt tills han ett år senare skrev till mig på insta dom och bad om min snap.

Vi började snapa som vänner och höll fortfarande på att retas och skojbråka massor och mina vänner tyckte vi skrev flörtigt men för mig var vi bara vänner. Vi börjar skriva mer och börjar fråga hur den andra mår och vad den ska göra varje dag och mina vänner säger att dom tror att han gillar mig. Han frågar mig hur det går med killarna och jag svarar att jag inte håller på med någon för jag vill fokusera på skolan och träningen och frågar hur det går med tjejerna och han säger att han träffar någon men att han tror han gillar någon annan mer (dvs mig).
När jag var och letade efter klänning till ett bröllop ville han ha bild på klänningen och när den jag ville ha inte fanns i min storlek försökte han göra mig gladare och skrev att den jag köpte var lika fin. Han är supersnäll och bryr sig jättemycket om mig och jag litar på honom och känner mig väldigt trygg med honom.
Jag skojmobbade honom för att han kör golf och har försökte övertala mig att vi skulle köra golf så han kunde visa hur kul det var.
Sedan blev Samanthas kille misshandlad av en man som jag och Samantha haft problem med och när jag la upp det på min privata story blev Bertil orolig och erbjöd sig att följa mig till och från mina träningar så att han kunde skydda mig om jag stötte på mannen. Jag berättade det för Samantha och avlutade med ”lite cjute ju” och hon svarade ”omg första gången jag hör dig kalla en kille för cjute”. Men jag skadade mig så att jag inte kunde träna så det behövdes inte och då skrev han ”fan då kan jag inte vara din personliga livvakt😢 men det kan vi ju ta igen ändå”
Efter det började vi skriva mer och det var tydligt att båda gillade varandra och vi skrev godnatt och godmorgon varje dag. Han tjatade fortfarande om att köra golf och jag väntade på att han skulle planera det men han fattade inte att jag var med på det eftersom jag sa ok men sedan mobbade sönder förslaget.
Inför skolavslutningen frågade han hur jag skulle fira och när jag sa att jag skulle ut erbjöd han sig att dricka extra lite på sin kompis fest och dra tidigt och åka ca 30 min för att eskortera hem mig så jag skulle komma hem säkert från min fest trots att jag bara hade 15 min hem och sedan skulle han ha 40 min hem igen men min fest ställdes in så det behövdes inte. Jag träffade mina vänner tidigare och kom hem tidigt men Samantha och Bertil var på fester så jag satt uppe och väntade på att dom skulle skriva att dom kom hem säkert. Jag la upp på min privata story ”snacksen i väntan på att alla ska komma hem från sina fester så jag kan sova” och när Bertil kom hem svarade han på min story ”Jag är hemma så du kan sova nu för det var säkert mig du väntade på😌🫶”
Några dagar senare träffade jag en killkompis och då blev Bertil lite orolig att jag skulle lämna han så jag skrev och lugnade honom och redde ut det så att han inte var orolig. 8 dagar senare gick han på promenad med en tjejkompis efter en fest vilket jag tycker är helt ok men efter det var han ovanligt kall i några dagar så jag blev orolig men han blev vanlig sen igen. Han berättade att han hade kört golf med en jättebra kompis som lärt han massor och jag skrev ”fan då blir jag ännu mer slaktad när vi kör golf” och han svarade ”omg jaaa du är med på att köra😁”
En vecka senare (förra veckan) var han på fest igen och efter festen mötte han upp en tjej som han sa att han kanske gillar och efter det blev han jättekall mot mig men nu ska vi ses snart och golfa som vänner. Efter det snapade vi bara takbilder och skrev inget.
Jag älskar honom och han är min första kärlek men jag va fine med att bara vara vänner för att behålla kontakten med honom för han är jättesnäll.
I föregår svarade han på mina storys och började skriva massor med mig igen så nu skriver vi typ som förut men utan att skriva godnatt och godmorgon (än så länge).

Notera att vi är 17år också så vi snackar om en tonårskille som lägger all denna effort på mig.

Så nu till mina frågor.

Vad ska jag göra nu?

Ska vi ses som vänner eller som en första dejt?

Är han ett as för han träffade henne?
Jag fattar att det var dåligt men vi är ju inte tillsammans och har inte ens träffats sen han sluta på thaiboxningen för över ett år sedan så han har ju egentligen inte skyldighet att vara lojal. Dessutom var jag ju inte den enklaste som dels sagt att jag inte vill ha förhållande/ hålla på med killar alls under gymnasiet både till honom och i min privata story och ställt in både när han ville hjälpa mig med mannen och hjälpa mig hem från festen och dissat hans golfförslag 150 gånger typ. Och innan vi började gilla varandra snackade vi om våra killtyper/tjejtyper och min killtyp va inte så lika honom då och jag kan va rätt elak när vi skojbråka och skämtade om att jag skulle gå till en kille han hatar så jag är ju inte helt felfri heller.

Är jag ett as mot tjejen han träffade om jag börjar dejta han?

• Redigerat 2024-07-10 07:19 av Privvvat