Relationer iFokus

Relationer

Läst 698 ggr
[Mia-45]
0

Avundsjuk gemensam vän

Jag har till och från träffat en man som bor nära mej. Vi har känt varandra i några år nu och från min sida så har det uppstått känslor för honom.
Och jag TROR att det gjort så för honom också.
För min del är han mannen av alla män.
Jag skrev en tråd är inne för lite sedan att jag blev lagd på is av denne man.
Fattade inte varför.
Men har nu fått förklaringen till det hela. Det var den gemensamma vännen som skapade intriger.

Denna man och jag fikade i onsdags kväll. Hade jättetrevligt.
Idag på morgonen så skrev han till mej att han tar bort mej som vän på FB då en av våra gemensamma vänner är svartsjuk på att han och jag har kontakt och träffas då och då.
Denne vän har hjälpt honom och hans dotter jättemycket innan. Hon har varit stödperson åt hans dotter och ställt upp mycket för de. Så han vill inte stöta sej med henne för hans dotters skull som har självskadebeteenden och en massa problem. Jag kan förstå det.
Så sa han vem det var och jag blev jätteledsen.
Det är en sk bästa vän från när vi gick i skolan. Hon hade sagt till honom att vi är bästa vänner men att hon blir svartsjuk när han och jag har kontakt.
Ändå är hon GIFT!!!
Det var mycket värre när jag fick veta att det var hon.
Denne skolvän har jag inte haft kontakt med sedan vi slutade gymnasiet. Vi är vänner på FB men inte så mycket mer.
Hon var på mej i skolan till och från på elaka vis. Tog min dåvarande bästa vän ifrån mej och jag fick umgås med de lite då och då, hon försökte slå split emellan min dåvarande pojkvän och mej, hon tog sönder ett lysa på sin egna cykel och ringde min mamma och sa att jag hade tagit sönder det och ville ha pengar för det och en massa andra elaka saker.
Så nu visar det sej återigen att hon inte vill att jag ska ha det bra.
VARFÖR?? Vi har ingen som helst kontakt.
Och att mannen då inte får träffa eller ha kontakt med vilka han vill….nä dte ska hon tydligen styra.
Eller var det bara för att det var jag……

Vad gör man? Jag har lovat mannen att INTE kontakta henne och det kommer jag heller inte att göra för han och hans dotters skull.
Jag är riktigt ledsen nu faktiskt för denna man är så fin på alla sätt och vis. Inte helt enkelt att träffa sånna.
han ska ringa ikväll så vi får prata om det om hur vi ska gå vidare.

Men usch vad fult gjort av henne!!

myhairlady
1

Det låter ju verkligen inte som någon bästa-vän som gjorde alla dessa saker mot dig i skolan och som nu vill hindra dig och denna man att ses trots att hon själv är gift! Förstår inte hur det hänger ihop. Låter riktigt vrickat faktiskt.
Kan inte vara sunt att fortsätta ha en sådan person i sitt liv.
Förstår att det blir knivigare i och med hans dotter med diverse problem men jag tror ändå det vore bäst för han och dottern att bryta med denna "vän"

[Mia-45]
0

#1: Jag fattar inte vad 17 jag gjort henne.
Jag pratade med en av våra gemensamma kompisar om detta. Den avundsjuka säger att denne man kontaktat många av hennes vänner på FB.
Jaha och? Att att hon då som är svartsjuk inte gillar det.
Det spelar väl ingen som helst roll anser jag. Han söker väl kontakt med nån kvinna att umgås med.
Den avundsjuka säger också till vår gemensamma vän att har hon kontakt med denne man måste hon säga det till henne (hon som är avsundsjuk). Men varför det?????
Invecklat som tusan.
Vem kan jag i detta fallet lita på?
Jag tror mer på mannen. Varför skulle han ljuga ihop något sådan här? Skulle han nu inte vilja ha kontakt med mej så skulle han säga det eller inte ens höra av sej eller vilja ses på fika.
Jag ska tala om för mannen ikväll när han ringer hurdant hon har betett sej innan.
Jag träffade henne på gymmet för några år sedan. Hon är supersmal och jag är lite kraftig. Då sa hon: "Du har mååååånga år att ta igen" lite näsvist.
Jag blev både ledsen och arg.
Så även i vuxen ålder håller hon på emot mej.

snowy00
3

#0:

Din så kallade tidigare "bästa vän" verkar vara någon med ett uppblåst ego, som har problem. Tro mig, det är inte dig det är fel på…

[Mia-45]
1

#3: Det är synd att hon även nu kan förstöra en fin vänskap.

91Marran
1

Varför är hon avundsjuk när hon är gift? Låter inte som hon har ett bra förhållande.
Han får väl umgås med vem han vill tycker jag. Avvakta och fortsätt ha kontakt med mannen. Hon vet ju inte om om ni skriver eller pratar med varandra via telefon. Hon vet ju bara om när ni träffas.

Mvh
Mig

[Mia-45]
1

#5: Nä jag fattar inte. Hon har inte rätt att vara avundsjuk ens.
Han bestämmer själv vilka han vill umgås med.
Men så var det i skolan med henne också. Hon kontollerade och manipulerade.
Jag får se vad han säger när han ringer sen.
Jag tänker föreslå att vi ändå är vänner och ses ibland. Det behöver inte hon veta.

snowy00
1

Jag håller faktiskt med. Tycker ni borde kunna ligga lite lågt, men ändå fortsätta vara vänner 😊 det där ska hon inte få kontrollera..

[Mia-45]
3

#7: Har pratat med honom nu.
Vi ska ligga lite lågt ett tag. Vara vänner utan FB.
Hon hade erkänt till honom att hon var en mobbare i skolan. Då berättade jag för honom hur hon hållt på med mej genom hela skollivet och även senare.
Han fattar inte varför hon är svartsjuk.
Och han sa att han är så trött på henne och hennes beteenden.
Jag sa till honom att han ska försöka läsgöra sej från hennes kontrollbehov och manipulerande. Hon är rädd att det ska komma in någon annan kvinna i hans liv som ställer upp för honom som hon gjort med han och hans dotter.
Hon är den som ska vara den oumbärliga.
Då fattade han.
Så både han och jag är förbannande på henne.

Karmatarerskanise
9

#0: alltså vill du ha en man som skyller på att han inte vill stöta sig med henne för att hon tidigare varit stödperson åt hans dotter? Om han inte är tillsammans med den kvinnan låter man inte en svartsjuk bekant styra över sitt kärleksliv och ens dotter börjar inte skada sig för det eftersom hon inte är involverad. Kvinnan är dessutom gift, så vad skulle hon kunna göra? Och en man som låter sig styras av en gift kvinna han inte träffar, för att dottern kan skada sig själv. Skulle kvinnan gå och berätta det flr dottern? Att kontakta en minderårig för att skada den och föräldern och hon har en förtroendeeoll som tidigare stödperson, då får hon det hett om öronen.

Om en killkompis sa så till mig om en dejt hade jag skrattat och frågat om han slått huvudet. Det är inte mitt problem eftersom vi inte är ihop.

Låter som trams allihop. Fegt sätt att slippa fler dejter eller så bor du i en stad var alla är fast i tonåren. För du möter man efter man och allihop är det intriger med och konstiga avslut med.

Du borde nog flytta till en annan del av landet var det bor vanliga män och Kvinnor. Och kanske sluta leta och vara nöjd med att vara singel.

• Redigerat 2024-11-10 00:35 av Karmatarerskanise
Karmatarerskanise
5

#8: missade detta inlägget.

Lönt att vara förbannade och ligga lågt. Ni är vuxna människor och låter på allvar en gift kvinna styra? Stödpersoner är inte oumbärliga, dom har ofta olika uppdrag och en som inbillar sig att den kan lägga sig in i vem föräldern till brukaren dejtar är oproffessionell och ska rapporteras.

Det låter fortfarande otroligt eftersom du inte är med honom för att ta hennes jobb. Och att hon skulle uteyckq svartsjuka för något sådant? Till en brukares far! Och han istället för att tala om att hon verkligen inte har med hans privatliv att göra accepterar det. Han borde se till art ny stödperson introduceras i den takt som behövs så kvinnan med uppenbara mentala problem inte är i närheten av dottern. Hon trodde redan hon var en i familjen som kunde styra. Väldigt oroande.

Eliminera faran. Det är vad vuxna gör.

Jag hade inte attraherats av någon så mesig man.

Lona
6

Är hon så att säga stöd åt dottern på ett yrkesmässigt eller privat plan? Det är otroligt manipulerande att "hota" med att utsätta dottern för detta men jag kan faktiskt förstå pappan.
En person som är så totalt egenkär som hon verkar vara skulle nog kunna stoppa i tösen en hel del lögner. Om det är rätt av mannen kan jag inte säga - men jag förstår honom som sagt.
Faktiskt så sätter han sin dotters behov främst, något de flesta föräldrar borde göra. På fel grunder men ändå.

Däremot måste jag säga en tydlig sak: Hon är inte din vän! Inte hans heller för den delen. En manipulerade, egenkär ragata där det nog inte handlar så mycket om att han är man (och att hon är gift) utan om att hon har ett näst intill sjukligt behov av att lägga sig i och förstöra för folk. Be henne dra åt pipsvängen eller värre än så!

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

• Redigerat 2024-11-10 09:51 av Lona
[Mia-45]
0

#9: Nä jag har faktiskt tänkt nu över helgen och det är andra gången jag blir satt på undantag av denna man där denna svartsjuka kvinna varit involverad varje gång. Så jag backar och kommer absolut inte ha honom ens som vän något mer.

Visst har jag träffat en del män och skulle du själv vara ute och dejta så hade du snabbt märkt vilka stolpskott det är där ute. Spelar nog ingen roll vart man bor. Men det var inte vad min tråd handlade om.

[Mia-45]
0

#11: Hon är stödperson åt dottern privat.
Jo jag förstår honom på ETT sätt men ändå inte. Dottern behöver ju inte ens veta att vi har kontakt under ett tag tills ragatan lugnar ner sej.
Som sagt så har hon varit sån här hela skoltiden emot mej.
Han har sagt att han är så trött på henne och hennes beteende men avvaktar nu för dotterns skull.
Men jag kommer inte att bli vän med honom något mer då detta är andra gången jag blir undansatt. KÄnns absolut inte schysst.
Jag sa till honom att det är just detta jag inte orkar med. Svartsjuka ragator som ska lägga sej i och förstöra.
SKA vi vara vänner så har han en del att bevisa i mina ögon.
Och så klart är hon ingen vän till mej.

Caeli
8

#13: Hur kan man vara stödperson privat?

Om dottern är skör och har problem borde väl pappan göra allt för att hålla henne borta från en så manipulerande kvinna?

Verkar ju som han är konflikträdd och inte vill ta fighten varken för dig eller dottern.

[Mia-45]
0

#14: Jag tror att man kan vara stödperson privat om de känner varandra sedan innan. Och det gör de.
Jag känner likadant. Mot sådana som henne måste man sätta sej upp emot.
Hade jag varit honom så hade jag snackat med min dotter om det.
Men men…vi är alla olka och gör olika.
Kan bara säga det att jag är inte med på detta längre.
Helst skulle jag vilja kontakta bitchen och säga ett och annat men då hamnar han och hans dotter i kläm. Och jag lovade att inte kontakta henne. Vilket känns lite mysko.

Lizello
3

Jag undrar dock… Nu kommer jag kanske med konspirationsteorier här men kan det vara så att han bara hittar på något? Har han kanske något på g med den här kvinnan?

Allt låter bara så knäppt, jag får inte det att gå ihop.

[Mia-45]
0

#16: Ja jag har också funderat på detta.
Fick veta att kvinnans äktenskap inte är bra så möjligt det har hänt något mellan de.
Vi ska inte ha kontakt på messenger heller nu. När jag skrev till honom om en vardaglig sak så fick jag till svar att vi tar allt på FB och inte privat.
Men jag kan inte kommentera ens på hans FB-sida. Enbart gilla.
Varför det då???
Jag börjar tröttna på detta ärligt talat. Liknar skit.

Lizello
5

#17: Det där låter ju konstigt. Det låter som om hon har tillgång till hans meddelanden. Nej, jag tror nog att de två har något ihop eftersom han ber dig att inte skicka privat.

Avbryt all kontakt med den här personen. Det är helt klart och tydligt att han inte är singel och har en partner som absolut inte vill att han ska ha kvinnliga vänner.

[Mia-45]
0

#18: Ja något lurt är det.
Jag har avbrutit. Orkar inte med sånna människor.
Tror med all säkerhet att kvinnan som är avundsjuk och han har något ihop trots att hon är gift.
Det är bara så fult gjort av honom gentemot mej. Och även emot kvinnans man.
Det är inte lönt att han kommer krypandes hit fler gånger.
Dörren är stängd!!
En vänskap ska absolut inte vara så här krånglig. Jag fattar inte heller varför inte skulle kunna vara vänner ändå. Även om han håller på med en gift kvinna.
Men de bägge är väl rädda att jag ska tala om hur det ligger till för hennes man eftersom jag känner henne.
Men men…..deras problem. Men HELT klart så är det något mellan dem.

[Mia-45]
0

Hhahaha fick nu en blockering på Messenger och FB.
Han skrev att han tar bort henne, mej och en annan snubbe som inte ens har med saken att göra. Öhhhhhh????? VAD har jag gjort liksom för att behandlas så här respektlöst och orättvist???
Det är inte jag som skapat detta problemet utan han och den avundsjuka.
Tydligen så är han rädd att jag ska komma på vad de sysslar med.
Likaså bra detta. Nu slipper jag vara irriterad längre…hahhahha..
Men jäkligt dåligt skött av honom kan jag tycka.

[solljust]
0

Usch och fy vilken typ en riktig toffel som inte vågar stå upp för sig själv för han är väl vuxen och måste välja sina vänner sina umgängen och låta sig styras och manipuleras så av den kvinnan det känns väldigt svagt.

Kan hon ha fler hållhakar på honom än dottern ?

Var glad om du kan göra dig av med den där Mia det finns andra människor som både ger glädje och energi och märker vi sånt här oavsett det är en man eller vänner vi måste lämna och vända ryggen för det är ärligt ingenting att ha dom kommer enbart att dränera på energi och ställa till situationer som vi inte bett om eller vill vara delaktiga i.

[Mia-45]
0

#21: Jag håller med dej. En fegis som inte våhar stå upp för sej själv och sina vänner. Men hans förlust.
Jag gjorde inget fel mer än att fråga då jag inte förstod. Det var tydligen fel att göra så.
Enligt honom så ska man bara hålla käft och acceptera hans beteende. han tål tydligen inte att man ifrågasätter konstiga saker.
Han kan leva i den bubblan om han tror att det funkar att göra så.