Kvinna efter kvinna
Jag har en killkompis.
Har funderat en del på hans beteende vad gällande Kvinnor.
Inte min business egentligen men det blir ju det när han ringer mej och "gnäller" och pratar skit om dessa.
Först så träffar en en kvinna som har lite handikapp och nervsmärtor. Då slår han ner på det. Hon blir kär i honom och visar och säger detta.
Han backar då och säger att de enbart kan vara vänner. Men hon ligger på ändå med sina känslor.
Jag sa då till honom att menar du inget seriöst med henne så ska du avbryta helt. För hon kommer tjata ihjäl dej.
Nädå…han är där och springer ändå. Han säger att hon vet att han bara vill vara vän. Jo ja…..men hon har likväl känslor och hoppas ju stenhårt på att det ska bli de.
Kvinna nr 2.
Blir samma problem där. Hon får känslor men inte han. Ändå är han där och springer så fort hon lockar med middag. Hon köper han saker, säger att hon vill att han ska flytta in i hennes hus då det är så tomt osv.
Men nääää….de är bara vänner säger han och hon vet det. Men TROTS detta så hoppas ju även denna kvinna på att det ska bli de.
Samtidigt så har han en kvinna nr 3. Där finns det känslor emellan de.
Men han är hos de andra mer än han är med henne.
Jag tycker det är ok om bägge är medvetna om att endast kan bli vänskap. Men dessa andra 2 hoppas ju och gör allt för att få honom dit.
Jag tycker det är jättefel av honom att behålla dessa två när han vet vad de känner samtidigt som han då har den som han gillar.
Igår sa han till mej att det är bra att ha de andra som bjuder på middag för då slipper man laga själv eller kosta på sej mat.
Men hallå….
Som sagt så är inte detta min sak utan hans. Men jag blir ju involverad då han sen ringer och klagar på vad de gör. Jag har sagt till honom att detta är fel av honom. Spoliera de andra och bry dej bara om henne där det finns känslor från bägge hållen.
Ville bara skriva av mej lite då jag tycker detta är så fel av honom.
Är det en vän?
Sådana vänner hade jag lätt klarat mig utan.
/Maria
#1: Ja det är en vän.
Funderar på att avsluta vår vänskap.
Han har ju inte gjort mej något men jag anser att hans beteende är att leka med dessa kvinnors känslor och utnyttja de för egen vinnings skull. Och sånt hatar jag.
Risken är att han förstör för sig själv.
Att gilla en kvinna samtidgt som man umgås med två andra, om de nu är kära i honom, det känns som det kan vara upplagt för problem.
Så fort man träffat någon man gillar är det bäst att lägga fokuset på den för att det ska fungera. Sen kan man ha vänner vid sidan av, självklart! Men det där låter mer som utnyttjande.
#3: Absolut…det håller jag med om. Självklart ska man kunna ha vänner av motsatt kön. Men där man VET att inga känslor finns.
Dessa två Kvinnor tror ju att ju mer de fjäska för honom desto mer kommer han att tycka om de. Att få känslor för de.
Och de vet inte om varandra heller.
Sen sitter han på Singelsidan och gullar med en annan.
Ja han kommer förstöra för sej själv. Frågan är bara hur många han sårar på vägen dit.
Var hittar du alla stollar?
/Maria
#5: Vadå "hittar"??
Vi har varit vänner ett bra tag. Genom en annan vän. Så vet inte vad du syftar på riktigt. Det är ingen jag dejtat om du tror det.
Jag menar att du känner så många som verkar helt vrickade. Det är ju inte ditt första inlägg om någon man som beter sig skumt.
/Maria
#7: Ok.
Ja men jag har även bra vänner och bra folk omkring mej.
Och jag är nog inte den enda som träffar på/är vän med skumt folk.
Jag skriver nog bara mer om det än vad andra gör.
- Redigerat 2025-01-03 16:04 av [Mia-45]