Hur ska jag gilla killar igen?
Ja, som rubriken lyder. Hur ska jag lära mig att gilla killar igen?
Eller ja, killar/män osv.
Kan börja med att jag har en killkompis, som är helt underbar, vi är som bästa vänner typ, han vet alltid hur man uppmuntrar mig och så. Han är den ändå killen som jag har en sån relation till som jag verkligen litar fullt på.
Mina manliga förebilder… jaa…
Min pappa har i stort sett övergett mig och min syster. Han är rullstolsbunden, och efter att mina föräldrar skildes (var 12år då, är 15år nu), så tappade jag i stort sett kontakten helt. Det verkar som om han inte vill ha med oss att göra längre, han har mitt och min syrras nummer, men ringer inte alls ofta…
Och min nuvarande styvpappa… Ibland är han jättevänlig, men ibland så kan han bli som ett monster, hehe, okej, det var nog en överdrift, men han kan bli förbannad på ingenting. Jag vågar inte längre vara med honom ensam, för det känns som om vad jag än gör så är det fel för honom.
Min förrförra pojkvän tog första bästa chans att försöka ha sex med mig. Jag var 14år gammal då, han var 17. Och min förra pojkvän utnyttjade mig sexuellt, jag var 15år då, han 17år. Han brydde sig inte alls om mina känslor, jag mådde hemskt dåligt, det var i början av min depression, och han kom bara hit för att ligga med mig. Ush!!
Jag har även fått en hel del medelanden på ett antal internet sidor där män vill att jag ska visa mig i webbcam, och flera försöker få mig att träffas. Och många skriver perversa medelanden.
Numera litar jag bara fullt på tjejer och Kvinnor. Jag kan bara inte lita på någon av det motsatta könet längre, för alla skadar mig om inte fysiskt så psykiskt. Alla killar som skriver till mig på internet verkar trevliga i början, men ganska snabbt visar det sig att det vill något helt annat än vad jag vill.
Det är bara Danne, hans bror, och en vän här i närheten som är kille. Som jag litar på. Mest Danne, synd att han bor så långt borta, så vi kan sällan träffas…
Jag tycker att det är så obehagligt att umgås med män, såväl lärare i skolan, som ja… lite överallt.
Hur ska jag komma över detta? Jag har själv märkt att jag ibland kan bete mig orättvist mot killar, och är extremt lättretlig. Allt bara för mina tidigare upplevelser…
Nu blev det ett långt medelande! Om ni orkade läsa allt så är ni väldigt snälla, hihi :). Mvh Antonia

Jag läste hela=) men har väl ingen bra lösning… träffa min man? Han är go och gla doch sviker aldrig

jag läste oxå hela men jag har heller ingen aning..
Alla killar är inte dumma och kåta även om det nu verkar så på chattsidor eller andra internetsajter, man kan absolut inte dra alla över en kam ;-). Jag vet inte vad du är inne på för sidor men.. tips är väl att försöka vara tydlig på dina medlemspresentaioner att du inte vill ha oseriösa svar. Skulle du sen få jobbiga meddelande så är det bara att blocka dem..
Du har ju trots allt bra killkompisar, något jag saknar så.. Du vet ju att bra killar finns, svårigheten är väl att hitta dem.
PS Var du bisexuell? Eller har jag blandat ihop det.. hmm
Skit i män på internet. Du är ju bara 15 år.
För övrigt så tror jag du bara haft otur. Det finns så många goa män/killar. Du känner ju t.om. ett par stycken.
Jag har heller ingen aning om hur du ska bära dig åt.
/Maria
Tråkigt att höra om dina dåliga kontakter med killar/män - men jag lovar: Vi är inte sådana - inte alla av oss.
Om jag skall försöka komma med konkreta tips så är kanske det tråkigaste, att du inledningsvis drar dig lite tillbaka från de forum där du får de här "attackerna" av män som vill se dig i cam och som vill ligga med dig. Jag vet inte vilka sajter det är men vet att problemet är ökande även på "vanliga" sajter och inte på de rena sexkontaktsidorna endast.
Detta för att ge dig lite tid att fundera över vad du vill, vilka sorts kontakter du vill ha och vilka du inte vill ha. Och att du under tiden slipper se de här plumpa meddelandena samt kanske slipper svara på dem - vet inte om du brukar göra det?
Har du en presentationssida på de sidorna så gör som Fotokrafs skriver, var tydlig med vad du söker och eventuellt är ute efter, samt vad du absolut inte är ute efter. Finns möjlighet så blocka de som skickar den typen av meddelande, eller anmäl dem till någon "abuse-avdelning". Det brukar finnas på de flesta större community. Och framförallt, svara inte på de meddelande som bara är direkt förargliga. Det leder bara till att du lägger negativ energi på dem och blir ledsen och irriterad. Lägg energin på att svara och och skriva till de som verkar trevliga.
Angående din nuvarande styvpappa - så skall du inte behöva ha det. Kan du inte prata med din syster eller din mamma om det, så att ni gemensamt kan lösa det? Du är inte vuxen än - men stor nog att ha ett ord med i laget. De är däremot vuxna och jag tycker att de åtminstone måste lyssna på vad du tycker om hur det är att vara ensam med honom osv.
Jag tycker det verkar som att du har ganska stora problem med det här, och det är ju jobbigt att inte kunna umgås med halva befolkningen, och framförallt om det gäller folk i din familj (styvpappan) men även lärare. Jag tycker du skall försöka prata med någon professionell om det här, skolkuratorn kan vara ett bra ställe att börja på.
Lycka till! Och har du fler frågor eller funderingar, så är det bara att skriva - det finns gott om folk här med bra ideér och som gärna hjälper till!
mvh Martin

Lyssna på marnyman:-D
Oj, det blev många svar, och snabbt! :)
Och fotokrafs, jag är lesbisk, har gjort mina försök att ha pojkvänner, då jag tidigare var rädd över hur min mamma skulle reagera när hon skulle få reda på min läggning. Men nu har jag gett upp och insett att jag bara dras till tjejer. Och min mamma har fått reda på det och reagerade faktiskt oväntat lungt, "bara du är lycklig så", jag blev så lättad över det svaret!
Men åter till ämnet hehe, jag vill bara ha killkompisar och inget mer… Kanske stör även det min relation till killar/män…
2 gånger har en pedofil (eller ja, den ena erkände, den andra är jag inte säker på om han var det), kommit in på en sida som heter zoonen.com. En djursida, den första gången skrev jag till en administratör direkt, den andra gången var det en annan drabbad som skrev till admin.
Ett flertal gånger har killar skrivit olämpliga saker till mig på sidan bilddagboken, den sidan känner nog många till :). Och där har jag blockat direkt.
En vän tipsade mig om sidan Qruiser.com (eller om det var .se), eftersom jag har haft så svårt att hitta andra bisexuella/lesbiska i min ålder.
Men där insåg jag snabbt att jag inte hörde hemma. Fick dagligen perversa medelanden:
Jag kanske bara har haft otur… Jag går på bup, men har inte nämnt detta tidigare, har vart så mycket samtal om mina ätstörningar samt min depression…
Jag tycker också det är svårt att hitta killkompisar och har kanske också svårt att lita på killar (även folk generellt). Så jag hoppas du får bra tips och svar.. som även jag kan dra nytta av :-)
Vad kul att din mamma fått reda på det och reagerade så sunt. :-)
Kram. Hoppas du får mer tur nu!
Jag skulle tro att du i en kombination har haft en väldig otur med dom killar du har träffat, stött på och att du kanske inte riktigt har hittat dej själv. Om man är osäker och otrygg i sej själv så blir det väldigt svårt att sätta gränser som är bra för en själv. Nu går du ju på bup och det är ju kanonbra, och jag hoppas verkligen att den behandling du får funkar.
Att du sen är i den ålder du är gör ju inte saken lättare, det är inte nån dans på rosor när man kommer upp i 15-16 års åldern. Man är varken barn eller vuxen.
Jag tror att om du bara låter tiden gå och tänker på det marnyman skrivit i kombination med den behandling och hjälp du får på bup så kommer du att klara dej kanonfint.
Lycka till.

Jag tänker oxå att du inte behöver ha så bråttom med att liksom gå ut och "skaffa" dig kompisar. Umgås med de du känner dig trygg med nu så kommer det andra i sinom tid. Sår och smärtor måste få läka och det tar tid. Så ge dina känslor en chans att bara få vara ifred (utan att isolera sig förstås) och läka så kommer du att få distans till det svåra med tiden. Vila från de där sidorna du får pervopåhopp ifrån och häng här istället :-P och/eller på andra sidor där det inte händer tills du är redo att möta och hantera det.
Lycka till från mig med!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

verkar jättejobbigt. många kloka råd folk har gett här
det gäller att inte tappa hoppet. ibland tror man att alla är idioter men det är inte så. "bara" skit i dom som är jobbiga.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan