Skriver bara av mig lite
Hejsan och god fortsättning på er alla!
Måste bara skriva av mig lite. Igen, denna såpa tar visst aldrig slut. Mitt ex som inte förstår ännu att det inte finns nån framtid för oss, mailade och frågade om jag inte skulle flytta hem nu när det är nytt år. Och jag försöker förklara att jag inte känner nåt för honom etc. Då skriver han tillbaka att jag iallfalla fick bo billigt under många år. jag har studerat rätt mycket, varit sjukskriven och inte alltid haft så bra lön. Men jag har bidragit med det jag har kunnat. Men nu känner jag mig bara som en jävla utsugare. Att jag har levt på honom som en amöba. Men om han har kännt sig utnyttjad så varför har han då inte sagt nåt. Jag kan inte heller läsa tankar. Så han ser det tydligen som om han har ställt upp för mig när jag pluggat och varit sjukskriven, men att jag inte har gett nåt tillbaka. Så nu känner jag mig verkligen elak,
Önskar att jag inte skulle vara så känslosam. Blev mera blödig sen jag varit sjukskriven. Tänker för mycket, så jag blir helt slut. Det blir väl kanske bättre nån gång. Önskar bara att jag nån gång kunde tro på mig själv.

Jag tror han gav dig ett sting tillbaka eftersom han själv blev sårad för att du inte ville ha honom tillbaka. Inget att bry sig om alltså. Och det som har varit, det har varit. Det ska du inte få dåligt samvete över nu. Det är nytt år. Blicka framåt! =)
Men gisses. Han är inte första karln och inte heller den sista som alltid drar till med det där med pengar vettu. *suck*
"Och jag köpte dig det där jävla halsbandet det ska jag ha tillbaka…"
"Du fick fan både en jacka och…."
"Efter allt jag lagt på henne så bara drog hon…."
"Hon tog allt jag hade och ägde när hon stack…"
"Gardinerna och allt porslin var ju egentligen mitt…"
Ja, jag har hört mycket från vänner, bekanta och av egen erfarenhet. Även om jag inte snott någons porslin så har jag väl fått en jacka och ett halsband. Men det lämnade jag tillbaka. Jag tror att killar lägger in sina känslor i det ekonomiska. De ger sin kärlek genom att ge ekonomisk trygghet, gåvor m.m. Mannen ställer upp på sin kärlek genom att ibland bära den tyngsta bördan ekonomiskt. Men kvinnan lägger in sin kärlek i omtanke, tjänster och på många annat sätt än just ekonomiskt.
Men så kommer dolkstöten när mannen sitter där övergiven och ensam. Vad ska han dra till med? Han måste ju få ge dig dåligt samvete på något sätt. Du har egentligen bara varit en stor börda som uppepå detta bara utnyttjade honom. Fy vad hemsk du är. Egentligen borde du skämmas så hårt och mycket att du kommer krypande tillbaka. Bölandes, helst.
Nänä, Trazzel. Ta inte åt dig. Kärleken ni delade handlade om så mycket annat än pengar. Det kan han inte lasta dig för i efterhand.
*kramar om*
Hoppas på ett kanonår för dig!!
Tack vad ni är goa. Och han har ju inte gett så mycket utöver presenter i samband med födelsedag och jul. Halsbandet fick jag nästan tigga mig till, sen gav han ett på eget bevåg. Och köksmaskiner och sånt jag fick lämnade jag kvar.
Han drog till och med till med att han skulle komma med på rådgivning bara jag kommer på att jag vill flytta tillbaka. Men konstigt sätt då att visa att jag ska komma tillbaka, genom att säga så. Visst fanns tanken förut att kanske gå tillbaka, om han ändrade på sig, men han uppvaktade mig inget eller så, bara säger ordligt att han vill ha mig tillbaka för att i nästa stund säga att jag "utnyttjar" honom.
Jag har ju fått uppleva vad jag har saknat sen jag separerade. Att kramar och kyssar kan vara så fint och sex, hade inte en aning. Och att sitta och prata länge med nån om allt möjligt.
Ska verkligen försöka blicka framåt, men jobbigt när jag tillåter mig att bli nerdragen emellanåt. Borde ju egentligen vara stark och så vidare. Men men ibland funkar det inte så. Vet ju att "life is a bitch" ibland.
Tack för att ni lyssnar

Trazzel, Du är stark. Och du är medveten om din situation. Det ser jag som väldigt positivt.
Ditt ex sitter just nu o plockar fram alla trick han har i sin trollerilåda för att trolla bort sin egen ensamhet. Och när den svarta magin slår tillbaka på honom själv, så slänger han smutsen på första bästa.
Nej, du grabben! Din tid har varit. Trazzel står på egna ben nu och förtjänar det allra bästa! Så det så!
Heja Trazzel!
Jag har också varit med om en kille som ville ha tillbaks alla "prylar" han gett mig. Jag bad honom dra åt h-e! Då började han böla.
#4 bra liknelse med trollerilådan :-) . Men om han håller på så hur kan han ens sen tro att jag skulle vilja komma tillbaka?? Helt konstigt. Börja vräka mig i må bra böcker som till exempel Mia Törnblom, för att se om jag kan hitta styrkan inom mig som -pson- tycker jag har (tack för det, känns bra, ska bara se till att hitta den nu). Börjar bli trött på att känna mig "liten" och elak. Hoppas det nya året kan ge mig en spark i baken framåt.
#6 Och dig har han utnyttjat för marktjänst…säg att bytt är bytt och aldrig kommer tillbaka..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#6 he he, bra liknelse. Sant jag har oftast varit den som åkt oc handlat, för han tycker inte det är kul. Och hur kul trodde han at jag tyckte det var? Stod för mesta städningen och tvätten. Visst hjälpte han till med allt, men mest var det jag. Och ibland när han tvättade, tvättade han bara sina egna kläder. Men kul, så ibland sket jag i att tvätta, handla och städa. Tills dammråttorna kom i armeér och anföll.
Tänk vad konstigt att se det från mitt håll. Att han också gjort nåt fel och inte bara jag.
Hurra för relationer i fokus!
Varför gör de så, killar som blir sårade?! Tar till det värsta de kan bara för att såra tillbaka! Om du säger att du inte känner något för honom längre, så får han fatta det! Det var därför du lämnade honom!
Du är stark och vet vad du vill, tjejen och för honom har det antagligen gått upp ett ljus att du aldrig kommer tillbaka igen … Så varför inte försöka hacka lite … ?
Sluta inte leva för dig själv för att han är taskig mot dig. Fortsätt att lev ditt liv som du själv vill och lämna tankarna bakom dig. Se framåt och följ ditt hjärta!
Kramiz Mia
#9 tack för de värmande orden :-) Känn så jobbigt när det ska vara så här. Hoppas det blir bättre med tiden. Visst är det en utmaning att efter så många år börja leva själv, på ett vis är det skönt och på ett vis skrämmande "att stå på egna ben". Men jag ska inte falla till föga, vill jag nån gång gå tillbaka ska det vara för att JAG vill och har lust till det och till honom. Tror ju inte det kommer att hända, för allt det känslomässiga är dött. Jag ser han bara som en kompis!
Som du skrev Mia, jag måste följa mitt hjärta är ju bara 34 år, nog måste livet ha mera sex och närhet i beredskap till mig, hoppas jag. Nån som vill ha mig i sitt liv på allvar, och kunna mysa och inte bara ägna sig åt det han vill. Visst ska man ha skilda intressen, men lite måste man ju kunna umgås också.
Annars får jag väl sitta på glasberget och glo.
Herreguuud …det finns så mycket karlar där ute..Vill du bara ha sex så går det oxå och fixa…skaffa en KK…Tids nog kommer prinsen på sin vita häst*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/