Relationer iFokus

Relationer

Läst 478 ggr
[Mia-45]
2025-02-22 11:57
0

Vad är ok?

Jag har en flyktig kompis, som snart inte är en kompis.
Han träffar en tjej då de säger sej ha känslor för varandra.
Samtidigt träffar han en annan tjej där hon har känslor men inte han. Men han träffar henne mer än den där det finns känslor från bägge hållen.
På Alla Hjärtans Dag var han med den andra tjejen som han inte känner något för och gav henne gelehjärtan.
Inatt hade han sovit över hos henne och hållt hennes hand både på natten och vid frukostbordet.
Jag tycker detta är att ge henne falska förhoppningar om att det kan bli något på detta sätt.
Och jag tror inte att tjejen där det finns känslor från bägge håll, vet om att han sover hos den andra och ger henne saker.

Gör man så här? Eller är det jag som överreagerar?
Hade varit en annan sak om tjejen inte hade haft känslor för honom utan att det bara var enbart som vänner.
Och hade varit ok i mina ögon om han inte hade haft den andra tjejen på G.
Är jag gammalmodig? Jag känner bara att detta är såååå fel.
Jag har ju egentligen inget med detta att göra men tänker på den tjejen där det finns känslor från bägge håll, Hon är genomsnäll och reko. Och vill inte att hon ska bli sårad.

• Redigerat 2025-02-22 12:06 av [Mia-45]
Maria
2025-02-22 12:14
3

Är det han som berättar allt detta för dig?

/Maria

[Mia-45]
2025-02-22 12:19
0

#1: Han pratar om själva känslorna för bägge…Och får reda på en del av den tjejen som han inte har känslor för. Hon lägger även upp en del av det på FB….tex när han har varit där och vad hon fått av honom. Vi är vänner så jag ser ju vad hon lägger ut utan att snoka.

Kan känna att jag överreagerar ibland på detta men jag tycker det är fel. Både mot hon som där finns känslor emot och fel emot henne där det inte finns.
Jag har ju inget med det att göra men blir sur på honom när han gör så här.
Känns lite som han leker med deras känslor.

• Redigerat 2025-02-22 12:28 av [Mia-45]
Sommaräng
2025-02-22 12:45
1

#2: Jag förstår dina känslor om att denna killen leker med tjejens känslor. Vet du om han vill vara tillsammans med en av tjejerna eller bara vara vän med dem ?
Om man tycker att något är fel så tycker jag att det är förståligt att man reagerar på det som man tycker är fel.

• Redigerat 2025-02-22 12:47 av Sommaräng
[Mia-45]
2025-02-22 12:58
0

#3: Han lämnar det öppet på alla sätt och vis. Den tjejen som han säger sej ha känslor för vill han ta det lugnt med.
Och den han umgås mest med säger han sej bara vilja vara vän med. Men varför beter han sej så då med henne som om han vill något?

Ja jag tycker inte detta är ok alls.
Eftersom han håller de på hållhake så att säga. Och när det finns känslor från bägge utav tjejerna.

• Redigerat 2025-02-22 13:00 av [Mia-45]
Sommaräng
2025-02-22 13:14
2

Ja han har ett sätt mot dessa två tjejer som är märkligt eftersom tjejerna har känslor för honom.
Det känns inte bekvämt alls i mitt sätt att se på det. Jag tycker inte att man ska leka med en annans persons känslor på detta sätt som den här killen gör.

[Mia-45]
2025-02-22 13:21
0

#5: Rätt ord du skrev…inte bekvämt….det är så jag känner det…det är jäkligt obekvämt i mina ögon sett.
Jag har sagt till honom gång på gång att sluta leka med de men han bara rycker på axlarna.

Sommaräng
2025-02-22 13:28
1

#6: Bra gjort av dig att du har sagt åt honom. Sen vad han gör är ju hans sak. Men det är en jobbig situation eftersom du känner honom.
Vet den tjejen som har känslor för honom och han har känslor för henne om den andra tjejen ?

• Redigerat 2025-02-22 13:31 av Sommaräng
[Mia-45]
2025-02-22 13:37
0

#7: Jag tror INTE han berättar hur mycket han träffar den andra för den som tror att de ska få ihop det. Och han säger till henne att det bara är vänskap mellan han och den andra, till henne. Men tycker inte man håller handen och ger henne gelehjärtan på Alla Hjärtans Dag då. Ger helt fel signaler.
Jag tror heller inte att den andra som han inte har känslor för vet om att det finns en annan.
Han smusslar ganska mycket.

• Redigerat 2025-02-22 13:39 av [Mia-45]
Sommaräng
2025-02-22 14:09
1

Okej ja då verkar det som om han vill vara med dem båda två och att tjejerna inget ska veta något om vad han gör mot dem båda.

[Flodbis]
2025-02-22 14:09
2

Om du ändå ska cutta kontakten med denna snubben, berätta för båda tjejerna om hur han beter sig. Du kan tillochmed ha en liten tjejkväll tillsammans med båda tjejerna och hitta på något skoj tillsammans

Visst, du har inget med detta att göra. Å andra sidan är du heller inte skyldig att hålla något hemligt. Om något gör en upprörd tycker jag att för ens egna skull och alla involverade så är ärlighet och öppenhet befriande.

[Mia-45]
2025-02-22 14:20
0

#9: Exakt.
#10 Tanken har slagit mej att berätta för de bägge två. Den ena har fått en varning redan av en av hans kompisar. Att han inte är bra för henne.
Men hon sa då bara att hon och han får väl umgås med vilka de vill. Men då tror jag inte att hon vet om att den andra finns.
Den som han inte har känslor för, brukar skriva till mej ibland. Ska invänta nästa gång hon gör det och sen ska jag fråga hur det är med honom.
Det är inte jag som är taskig utan han.

Sommaräng
2025-02-22 14:33
0

Det han gör mot dessa tjejer är inte ok.

[Mia-45]
2025-02-22 14:45
0

#12: Nej det är det inte.
Han tycker om att vara eftertraktad har jag förstått. Sedan om han sårar och går bakom ryggen på de, det struntar han i. Jag tror han tycker han är tuff. När jag säger till honom så sitter han bara och säger Ja eller nääää. Det är liksom ingen hemma.

[Flodbis]
2025-02-22 14:52
0

#11: Nä precis, du är inte taskig för att berätta sanningen. Det är ju han som sårar dem. Kanske hade dessa tjejerna råkat stöta på varandra förr eller senare på ett eller annat sätt, det är egentligen bara en tidsfråga så jag tycker att du gör dem en tjänst.

Jag tror också att den tjejen inte förstod att han hade någon annan, att höra att någon är dålig för en men utan att veta varför kan kännas som att andra försöker kontrollera vem man umgås med.

Sommaräng
2025-02-22 14:59
0

Det är inte lätt när det är två tjejer som råkar ut för samma killes beteende. När han vill vara eftertraktad då är han kanske en sån person som vill själv bestämma hur han ska behandla tjejerna. Men problemet är ju att det sårar säkert tjejerna om de visste eller förstod vad han verkligen gör mot dem.

• Redigerat 2025-02-22 15:00 av Sommaräng
[Mia-45]
2025-02-22 15:03
0

#14: Ja precis så är det. Jag tror inte att hon som han sov över hos inatt vet att han har en annan på samma sätt som med henne.
Det känns nästan ibland som att jag kontrollerar vem han umgås med när jag säger till honom. Han tycker ju inte att jag har med det och göra och stänger av.
Jag HAR inte med det att göra men skulle jag blivit behandlad så som de blir så hade jag blivit glad om nån berättade hur det låg till.

Jag vet att idag och ikväll så umgås han med den andra som sover över hos honom. Och fortsätter umgås hela dagen i morgon.
Sedan när veckan kommer så umgås han med den andra då den andra jobbar.

#15 Du slog huvudet på spiken med att han vill bestämma hur han ska behandla de själv. Han tänker inte på att han sårar de. Verka inte som om han tar in det när jag säger det till han. Antingen skiter han i det och kör sitt race och han risken att bli påkommen.

Sommaräng
2025-02-22 15:09
0

#16:Så är det säkert. Han kör sitt race så länge han kan det. Det verkar som om att han är med dessa två tjejer nu när han kan och gör det för han vill ha dem båda två även om det är olika relationer med dem båda. Sen om han bli påkommen då tänker han kanske den dagen den sorgen.

• Redigerat 2025-02-22 15:10 av Sommaräng
Sommaräng
2025-02-22 15:12
0

Känner du tjejerna han är med eller känner du bara honom. ?Jag har nog missat det om du skrivit om det.

[Mia-45]
2025-02-22 16:07
0

#18: Jag känner den mer som han inte har känslor för än henne där det finns från bägge håll. Men har pratat med henne också en del då vi är med i samma Singelgrupp och har träffats på fikaträffar.

Sommaräng
2025-02-22 16:42
0

#19: Okej då förstår jag.

Sommaräng
2025-02-22 16:46
0

Men den tjejen som han har känslor för och hon som har känslor för honom är de ihop som pojkvän och flickvän? Eller umgås de som vänner med varandra på dagarna?

[Mia-45]
2025-02-22 16:53
0

#21: Han säger att de är vänner….men de försöker att få ihop ettt förhållande men på ett sakta och lugnt vis eftersom de är kära i varandra. Enligt hans utsago.
De umgås mest på helgerna och sover över hos varandra.
Men om man försöker få ihop något seriöst med någon man gillar så tycer inte jag att man gör som han. Gullar med en annan.

Sommaräng
2025-02-22 18:17
0

#22: Jag håller med dig. Jag tycker att om han vill vara serös med den ena tjejen då ska han inte göra som han gör mot den andra tjejen och gulla hit och dit med dem.
Pratar han ofta med dig om dessa två tjejer?

• Redigerat 2025-02-22 18:17 av Sommaräng
Lona
2025-02-22 21:29
2

Jag är i så fall lika gammaldags som du. 😉
Nej, man "håller inte på" med två tjejer (eller killar) samtidigt. Även om det inte är att vara otrogen så är det ganska fult, i synnerhet om den ena parten har känslor för honom som hon tror är besvarade.

Själv skulle jag känna mig väldigt obekväm att bli uppvaktad av någon som verkade ha känslor för mig och jag inte kände detsamma. Smickrad och glad förmodligen, men där skulle det vara stopp. Absolut inte uppmuntrat personens intresse genom att sova över, hålla handen och ge Alla hjärtans dag-presenter!
Hade jag dessutom "något på gång" med en annan person där känslorna var besvarade så hade jag verkligen inte hållit på med båda två!

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Mia-45]
2025-02-22 21:48
0

#24: Nä usch!!!
Hade ju som sagt varit en annan sak om ingen utav de hade känslor…då umgås man med vem man vill och hur man vill. Men absolut INTE när båda dessa tjejer har känslor.
Man kan bara gå till sej själv. Om jag hade träffat någon som jag börjat gilla och vill ha seriöst framöver med…så är jag väl inte med en annan som jag vet har känslor för mej men jag inte har för den.
Det avbryter man ju då.
Men inte han inte!! Jag är faktiskt lite spyfärdig.
Skrev till han idag att jag tycker faktiskt synd om bägge Kvinnor.
Men…som vanligt så skiter han i vad jag tycker…hahahah..
Han tycker förmodlingen att han är tuff när han är eftertraktad av dessa två.

[Mia-45]
2025-02-22 21:52
0

#23: Han gjorde ett tag men när jag blev förbannad på honom så slutade han.
Numera ser jag ju på FB när han har varit hos den ena då hon lägger ut händelser som han säkert tror att jag inte ser.
Och vi pratar nångång i veckan och då får jag reda på att den andra och han umgås om helgerna som jag skrev i ett inlägg ovan nånstans.

Sommaräng
2025-02-22 22:02
0

#26: Han tycker väl då att det han gör är okej men för mig är det som vi sagt innan väldigt obekvämt. Han kanske också tänker att på något sätt kan han ha båda tjejerna . Jag tycker det är bra av dig Mia-45 att du har sagt till honom vad du tycker om hur han behandlar tjejerna. Han kanske lyssnar någon gång på dig.

[Mia-45]
2025-02-22 22:04
0

#27: Han kommer inte lyssna på mej. Detta har pågått ett tag nu.
Han brukade ringa mej när den tjejen som han inte känner något för, skickade hjärtan i sms och när han fick en kudde av henne med text på att hon älskade honom. Då beklagade han sej..hahahhaha…
Jag sa då till honom att inte umgås med henne. Men han gör det oftare nu än innan.
Ja du jösses. Jag får bara hoppas att det kommer fram vad han håller på med.

[Mia-45]
2025-02-22 22:06
0

Han skickade mej denna idag då jag hade sagt till honom.

image.png

Vet inte hur jag ska ta detta…hahahhaha

Sommaräng
2025-02-22 22:17
0

#28: Okej ja förr eller senare så känns det som det han gör inte håller i längden.

Sommaräng
2025-02-22 22:18
0

#29: Haha men vilken björnkram. Ja hur du ska tolka det är ju frågan efter att du sa till honom.

[Mia-45]
2025-02-23 11:16
0

#31: Hhahah jag tror han försökte blidka mej lite där då det i stort sett var svaret på att jag hade skrivit att det var synd om tjejerna.
Han har skickat lite snusk-skämt innan så det kan också vara så att han försöker få mej att gilla honom på det viset. Ser ingen anledning till att skicka sånt annars.
Men det kan han glömma. Alla brudar gillar faktiskt inte honom.

Sommaräng
2025-02-23 16:52
0

#32: Ja han vill säkert att många Kvinnor ska gilla honom.

• Redigerat 2025-02-23 17:22 av Sommaräng