Styrka
Jag tycker det är starkt och modigt av alla Kvinnor att säga nej upprepande gånger fast en man tar sig friheter som han tycker han har rätt till och uppför sig dålig mot en kvinna. Ett nej till att vara nära en man på vilket sätt det än kan vara är ett nej.
- Redigerat 2025-04-19 17:13 av Sommaräng
Fast varför ska en kvinna behöva säga nej till en man upprepade ggr!?
Självklart ska dom säga nej till sånt dom inte vill, men samtidigt så
Ska det väl räcka med att säga nej en gång till en man. Respekterar han inte ett nej, så är det ju ingen karl man som kvinna vill fortsätta träffa. Eller!?
Om man nu inte gillar såna påstridiga män iofs. Alla har olika tycken och smak såklart.
Det är iaf ingen karl jag skulle fortsätta träffa.
Även om det är ett outalat nej så ska karln förstå att jag menar nej genom bara mitt kroppsspråk. Jag ska inte ens behöva uttala ordet nej. Han ska förstå ändå!
Fast ibland kanske man vill ha just den där djuriska mannen som struntar i vad man säger och bara tar en rakt upp och ner trots protester.
Iaf i fantasin. 😅
Så inte något ont som inte har något gott med sig skulle jag säga.
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Jag förstår hur du tänker. Personligen tror jag inte det handlar så mycket om mod utan man har inget annat val om en man inte respekterar ett nej.
Något som verkligen är modigt är att våga anmäla sin förövare. Och om det leder till åtal krävs massa mod för man framställs som slampa och får mycket skit slängt på sig när advokaten gör allt för att visa att offret var med på det och att offret inte är trovärd.
Det är riktigt mod ❤️
Har själv varit utsatt för detta.
När mannen inte tar ett NEJ.
Trots upprepade NEJ från min sida så fortsätter han.
Det är ett litet uns av mod att ändå fortsätta säga nej till mannen. Speciellt när man ser att han börjar bli sur och arg för att han inte får som han vill.
Det är mod att säga ifrån gång på gång. Att ta det till diskussion.
Jag tror tyvärr att flertalet Kvinnor ger efter i denna pressen. De går med på sex fastän de absolut inte vill. De har inte mod att säga ifrån mer.
Det är mod att göra en anmälan.
#3: tyvärr är ungdomar oftast de som faller offer för tjatövergrepp. Dom saknar erfarenhet och är känsligare för påtryckningar. Dom är ju fortfarande barn utan redskapen hjärnan samlar på sig under utvecklingen för att kunna möta vuxenlivet.
#3: Jag håller med dig Mia-45 . Det var modigt av dig att säga nej till mannen som gick över gränsen i sitt beteende mot dig.
- Redigerat 2025-04-24 16:23 av Sommaräng
#2: Det krävs styrka att anmäla sin förövare så det är också modigt.
#4: Det du skriver om ungdomar Honestyisdead har jag inte tänkt på det sättet. Tack för att du delade med dig av de orden.
#1:
Först tänkte jag skriva att du väl säger i mot dig själv. Men sen när du skriver "i fantasin" så kan jag väl mer förstå hur du menar…..😅
- Redigerat 2025-04-28 11:07 av snowy00