Vara vän eller inte
Hade glömt bort att jag var med på FB-dejting.
Där kan man endast söka vänskap också.
För ca 1 månad sedan så var där en man som ville bli vän med mig. Då vi inte bor så långt ifrån varandra, har gemensamma vänner och han såg trevlig ut så svarade jag.
Vi har skrivit en del på Messenger och sen tyckte jag det var dags för att ses över en kopp kaffe.
Han var med på det. Helgen kommer som vi bestämt att ses men varken han eller jag gör något som får det att ske.
Tyckte det var lugnt.
Sedan har vi skrivit lite mer på Messenger och i veckan som varit så föreslog jag kaffe igen. Det har inte varit han någon av gångerna.
Vi bestämde som igår. Han fick välja dag.
I fredags så var han konstig på messenger och var lite smått ironisk. Det värsta jag vet. När det övergår till spydigheter.
Han skrev att jag var pervers. Jag fick inte ihop det. Vad föranledde den meningen?
Jag ifrågasatte vad han menade men fick bara "ojojoj" till svar.
Jag lämnade vår konversation.
Så satt jag igår och undrade om det blev nåt kaffe eller inte. Det blev det ju inte.
Jag tycker att det inte bara ska vara jag som är engagerad i det utan han kunde gott ha hört av sej. Jag ska inte behöva tjata mej till en fika.
Men…jag har bestämt mej för nu att inte höra av mej till honom.
Som sagt så tycker jag han är ironisk på en konstigt sätt och det blir så fel när man inte ser människans minspel IRL.
Dels då att jag ska inte b ehöva tjata om en fikaträff. Lite engagemang måste det vara från bägge håll.
Är jag för kritisk och nitisk i detta?
Nej
Nej inte alls,tycker han låter oförskämd o inte värd tiden!
Mvh Mayhems "hönsmamma"
#1: Nää…jag är nog inne på ett Nej jag också.
#2: Exakt min tanke. Att sitta och göra sej tuff via Messenger är så oattraktivt så det smäller om det.
Ja och att visa en sån sida innan ni ens har träffats är en flagga för mig. Han kan ju vara nervös o självsabotera för dig själv men då gör du dig själv en tjänst i att inte träffs honom ändå
Mvh Mayhems "hönsmamma"
#5: Ja han har viftat med sin röda flagga ett par gånger nu.
Så attt jag ska ge han chansen att träffa han över en fika är lika med noll.
Jag kan inte med sånt beteende.
#6: det gör du rätt i,svårt att träffa människor nu för tiden men jag hoppas att du fortsätter söka o hittar någon trevlig o genuin framöver ist
Mvh Mayhems "hönsmamma"
#7: Jag letar egentligen inte. Men vore väl lite trevligt att träffa en vän som man kan umgås lite med på ett platoniskt vis. Men verkar svårt då mertalet är ute efter sex.
#8 Ja jag slutade vara på Facebook för många år sedan då det helt plötsligt var någon dejting sida för de flesta och mestadels syfte för sex o det finns specifika sidor för såna så det är tröttsamt när man faktiskt bara är social
Mvh Mayhems "hönsmamma"
#9: Ja jag håller med. Jag hade glömt bort denna sida.
Även att jag sagt till honom att det bara är vänskap jag är ute efter så har han kommit med lite sexuella anspelningar. Det tycker jag inte är ok.
Då skiter han som sagt i vad jag villl.
Jag skrev att jag bara är ute efter en vän att umgås med. Då frågade han om det var tillfälligt sex jag var ute efter…..Öhhhh?
#10: ja men jag vet inte vilka män exakt men vissa lever i den världen att Kvinnor säger motsatsen till vad vi menar. Förstår inte heller vilka dessa Kvinnor är som har orsakat detta men det är otroligt tröttsamt när man träffar såna som kanske är helt ifrån vad man själv är och tänker. Om du förstår hur jag menar
Mvh Mayhems "hönsmamma"
#11: Jag förstår hur du menar.
Men mannen kan väl iallafall lyssna på vad man säger eller skriver.
Inte bara köra över kvinnan. Då är de helt fel ute och träffar då på så klart "fel"kvinnor som gör så. Säger en sak men menar en annan.
Svårförklarat fenomen det där.