Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 291 ggr
MonicaLagerquist
1

Ta bort vänner på FB

Sitter och funderar på om jag ska rensa bland mina "vänner" på FB.
Har vänner där som jag bara är vän med för att de är bekanta inom katteriet.
Vnner jag i princip aldrig träffat men som jag blivit vän med för att det föder upp samma ras
Hur gör ni som har FB .

Stolt ägare till tre La permer

beem
1

Genom åren har det tillkommit vänner av skilda anledningar ung som du beskriver. Jag har tagit bort alla som jag inte har intresse av att följa längre eller de som inte uppdaterar längre.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

mayhem87
3

Slutade använda den för många år sen,för då när jag rensade listan så tog vissa människor det personligt. Och orkar inte hålla koll på vem som är någons vän osv. Tycker Facebook är stressande på något vis

Mvh Mayhems "hönsmamma"

Fridaaaa
0

Rensar ibland men inte speciellt ofta

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

91Marran
0

Jag borde rensa. Har en vän som är min kompis exs brors fru. Vet inte varför hon är kvar. Följer inte henne heller. Osäker på om jag ens har träffat henne.
Har runt 250 vänner. Kan det flesta när vi blev vänner men jag har ingen aning mer än namnet och när vi blev vänner. Ser jag bilder kan jag inte koppla ihop alla med namn. Så ja jag borde rensa rejält.

Min kompis hade plötsligt en vän som hette, fjärrkontroll.

Mvh
Mig

Calcifer
1

Har typ 30 vänner på fb. Rensade för typ 10 år sen från några hundra när jag flyttade hem till Sverige igen för jag insåg att 90% av de här människorna är inte intresserade av mitt liv och jag är inte intresserad av deras. Varför ha kvar dem då. 🤷‍♀️

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Scorpio97
2

Jag har aldrig rensat och känner inget behov av det heller. Jag har cirka hundra vänner på Facebook, och även om jag inte skulle kalla alla för nära vänner eller familj så är det inga okända heller. Jag vet vilka alla är och skulle hälsa om jag mötte de på stan. Några skulle jag väl inte sakna om de tog bort mig men jag tycker ändå det är intressant att se vad de pysslar med nu för tiden. Exempelvis gamla klasskompisar eller föredetta kollegor.
Sen är det väl en del som inte är aktiva längre och som jag skulle kunna rensa utan att förlora något, men för mig känns det onödigt att lägga tid på det.

//Jessie

snowy00
0

#0:

Jag har ingen personlig FB. Men har prövat att ha en vid flertalet gånger… Slutar alltid med att jag bara tar bort hela kontot, inklusive alla vänner där (som sällan varit över 20 st).
Så Fb har aldrig varit min grej, och jag har inte orkat brytt mig så mycket om någon tar illa upp pga att jag tar bort kontot.
Nu har jag ju en personlig Instagram (som jag ändå gillar mer än Fb) för mina foton. Den är jag iofs ganska rädd om ändå. Håller inte på att mixtra med att ta bort "följningar" och så…då man kan tänka sig hur en del tar en sådan sak

nätdejtare
1

Har 16 vänner på FB och de är verkligen mina vänner. Har varken rensat eller lagt till fler än så.

RackarFia
1

Jag rensar då och då utan dåligt samvete. Kikade på min lista nu. Har 50 vänner och behövde inte rensa denna gång, alla är vänner/familj jag vill ha kvar på fb.

Tar inte illa upp om någon plockar bort mig som vän. Den som gör det har säkert en bra anledning. Man kan tappa intresset eller glida isär, sånt händer 😊

/Fia ☁️

Katti
4

Har bara tagit bort två personer från FB och det är såna som har radikala åsikter och skriver skit på varenda inlägg man delar. Alltså inte bara för att de har en annan åsikt än jag, det får man gärna ha! Har 752 vänner som alla finns där av någon anledning. Ofta har vi ett gemensamt intresse för djur, att de har samma hund- eller kattras som jag eller också föder upp kaniner. Många har köpt djur av mig. Tycker det är väldigt kul att jag har flera vänner som köpte valp från min fösta kull 1991. Långt före Facebook!

Jag har mist först min son och sedan min man inom några år. Det är helt otroligt hur mycket kärlek och stöd jag har fått, även från människor som jag inte känner personligen. Så hos mig får man vara kvar!