Relationer iFokus

Relationer

Läst 379 ggr
[sorgmantel567]
2025-07-31 19:16
0

Hjälp

Förstår inte vad jag gör för fel eller hur jag ska bete mig längre 😢. Jag har skrivit med en kille på snapchat i ca 1 1/2 månad vi skriver med varandra varje dag. Vi flörtar mycket med varandra, pratar en del om sex, vi är väldigt attraherade av varandra och har pratat om att träffas nåt snart. Jag känner mig ledsen och osäker på om han är intresserad av mig eller inte. Det är oftast jag som hör av mig till honom, han brukar dock alltid svara och han svarar snabbt,jag ser att han kollar på mina stories som jag lägger ut,vi brukar skriva godnatt till varandra varje kväll. En dag när jag var ledsen så skrev jag att han får säga att jag är fin, fråga hur jag mår, ringa mig och visa att han vill ha mig om han verkligen är intresserad av mig på riktigt. Han bad om ursäkt och sa att han är dålig på sånt. Jag kände mig dissad för att han inte skrev nånting på min selfie som jag skickade, han har sagt att han inte riktigt gillar att prata i telefon och det är väl ok men jag blir ledsen att vi inte har pratat i telefon ännu, jag skrev "ska kanske busa lite ikväll hehe 😏" han reagerade med ett hjärta på min bild jag skickade sen skrev jag ingenting på några timmar för jag hade hoppats på att han skulle skriva nånting till min bild sen senare igår kväll skrev han "nehepp" . Han skickar väldigt sällan selfies han verkar ganska blyg och har dåligt självförtroende och känner sig osäker tror jag. Jag känner mig osäker på honom när han inte visar så mycket intresse genom att höra av sig först och säga att jag är fin och så. Han säger att han vill träffa mig och dejta seriöst men varför visar han inte att han vill ha mig då ?! varför vill han inte att vi ska vara vänner på fb än ?! Varför varför varför jag förstår ingenting det gör mig ledsen att han håller på såhär. Jag är inte redo att ge upp det här än men jag känner att om han inte bättrar sig snart så orkar jag inte längre 😢 det här är på mitt redan dåliga självförtroende. Tycker det är lite jobbigt att han är nära vän med din dotters mamma kan inte låta bli att jämföra mig med henne och om han var såhär mot henne och vad dom gjorde när dom hade sex m.m är osäker på min kropp och känner mig tjock och ful förstår inte vad han ser hos mig 😢han säger att jag är sexig men jag vet inte. förlåt för långt och rörigt inlägg.

Liz85
2025-07-31 19:21
4

Att han inte vill vara vän på fb än kan ha att göra med att han vill veta på riktigt vem han lägger till där först.
Och vill ses iaf en gång så han ser att det verkligen är du och att du inte utger dig för att vara någon annan.

Så är jag iaf. Lägger absolut inte till någon utan att först ha setts irl och sett om det är nån som är trevlig och vettig så att säga.

[sorgmantel567]
2025-07-31 20:05
0

#1: Ok, men tror du han är seriöst intresserad ?

Liz85
2025-07-31 20:08
2

#2: just den biten kan jag inte svara på. Du får försöka ta reda på det själv. Så får du bäst svar.

Torparmor
2025-07-31 20:22
7

Hur gammal är du? Jag får en känsla av att du är väldigt ung. Snapchattar du med fler tjejer och killar? Jag misstänker att du är lite för på. Försök hitta andra att chatta med och släpp honom ett tag så får du se om han tar nåt initiativ.

Om han har en liten dotter så kan det påverka hur han beter sig. Han kanske inte är klar med sin tidigare relation

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Sindri
2025-07-31 20:48
4

Ingen annan kan råda dig till något helt enkelt, för ingen av oss känner ju denna kille. Det finns flera olika alternativ till varför han gör som han gör.

1) Han är verkligen så socialt handikappad som han skriver. Många män/killar har svårt med komplimanger och att uttrycka känslor. Kanske var det därför det tog slut med dotterns mamma?
2) Du är bara ett tidsfördriv - kanske en önskan om att våga komma någon annan nära, men i verkligheten vågar han inte.
3) Han samlar på tjejer - skriver med många, ett sätt att få bekräftelse, men han kommer aldrig att gå längre med någon.

Du låter väldigt ung och lite desperat. Om du vore äldre och mer mogen skulle du vara glad över att han har en bra relation till sitt barns mamma. Förälder förblir man livet ut, och att ha en trasslig relation med den andra föräldern gör livet surt för många, och skulle det bli något mellan er så skulle det drabba både dig och ert förhållande.

Mitt råd är att tagga ner lite och hitta andra värden i livet än att få komplimanger av en kille. En kille som du inte ens vet om du skulle gilla i verkligheten.

[sorgmantel567]
2025-07-31 21:10
0

#5: Ok ja jag misstänker att han kanske har en diagnos men det skulle inte göra mig något om han har en diagnos jag har själv autism så tycker mest det skulle vara skönt om han också har det så man funkar liknande. Jahapp ok… 😢 Jo det är väl bra att han har bra kontakt med sitt barns mamma men jag gillar inte att hon skriver hjärtan och puss emojis på hans bilder på fb… Får känslan av att hon har känslor kvar för honom. Jag vill att han lägger till mig på fb för att visa andra tjejer att han är "min" vi är inte tillsammans men vi är definitivt mer än bara vänner.

[sorgmantel567]
2025-07-31 21:13
0

#4: Spelar ingen roll hur gammal jag eller han är. Nej jag pratar inte med andra killar än honom och han säger att han inte pratar med andra tjejer än mig. Ok vet inte hur längesen det var som han och hans dotters mamma gjorde slut men han säger att han har varit singel i 2 år.

[sorgmantel567]
2025-07-31 21:17
0

#3: tycker det är lite konstigt att han inte vill att vi blir vänner på fb förrän vi har träffats för vi matchade med varandra på fb dejting i juni

Sindri
2025-07-31 21:23
1

#8: Då har du lite alternativa orsaker att fundera på…

OberonsMatte
2025-07-31 21:32
3

Är det selfies med eller utan filter du skickat? Är det sexiga bilder eller vanliga påklädda?

Är ni i samma ålder? Bor ni långt ifrån varandra eller skulle ni kunna träffas även med kort varsel?

Sajtvärd Katter iFokus

Suddgummit
2025-07-31 21:38
6

#0: Jag tänker nog lite såsom många andra varit inne på… Jag tror att det du behöver lägga vikt på är relationen med dig själv. Jag har också varit väldigt osäker i mig själv och sökt någon som kan "rädda" och bekräfta mig när jag var yngre, men en dag insåg jag att det egentligen var mig själv jag sökte. Ingen främmande man kan ge dig den bekräftelsen och tryggheten du behöver. Jag säger det inte för att låta hård, och det kan låta som en klyscha, utan för att jag också upplevt hur skönt det är när jag börjat må bättre i relationen till mig själv. ❤️‍🩹

Angående den här mannen kan vi bara spekulera. Jag skulle inte heller lägga till folk på sociala medier innan vi har träffats, och som någon nämnde, har vissa svårare än andra att ge komplimanger eller att visa känslor. Nu verkar ni dessutom bara ha haft kontakt i någon månad, så att han tar det lite lugnt ser jag inget konstigt i alls. Har han barn tar säkert barnen upp en del av hans tid och kan även vara ytterligare en anledning att han vill ta det lite lugnt.

Jag förstår att du kan känna osäkerhet över att hans ex verkar kärleksfull på fb, men det kan ju vara så att det bara är deras sätt att kommunicera. Eller så har de inte riktigt kommit över varandra. Alternativt så är deras relation inte över…
Men att du känner ett behov av ett slags ägande över honom, att han ska visa att du är "hans" känns inte okej. Den typen av kontrollbehov är inget man ska ta med sig in i relationer. Det här är dessutom en man du inte har träffat och ännu mindre känner. Du kanske inte ens gillar honom om/när ni väl ses?

• Redigerat 2025-07-31 21:42 av Suddgummit
[sorgmantel567]
2025-07-31 21:56
0

#11: Nä ok men om han nu vill nåt seriöst med mig så får han väl ändå visa det snart. Har ingen aning om han har pratat med sina kompisar om mig eller om jag är hemlig. Jag kräver inte att vi ska skriva att vi är i ett förhållande men både han och jag vill dejta seriöst jag pratar inte med andra killar och han pratar inte med andra tjejer så jag förstår inte varför jag inte kan få vara vän med han på fb och bara skriva ett hjärta på hans profilbild. Sen kan jag väl vänta tills vi har träffats men vet inte när vi kommer träffas.

Lona
2025-07-31 22:10
3

Varför träffas ni inte helt enkelt och ser om ni har något att bygga på IRL också?
En del kan ha svårt att kommunicera via nätet med okända även om ni "träffades" via FB, själv skulle jag absolut inte börja ett dejtade med telefonsamtal - vi funkar alla olika.

Så varför inte bestämma en dejt?

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[sorgmantel567]
2025-07-31 22:20
1

#13: Jag har föreslagit att träffas flera gånger och han säger jaaa 😍😍😍 och han har sagt flera gånger att han vill träffas men han kanske inte kan träffas när som helst för att han har barn jag känner dock att jag vill planera lite innan han känns mer spontan

Suddgummit
2025-07-31 22:30
2

#12: Jag hör vad du säger, det är klart att det ska kännas tryggt.
Kanske kan du fundera över vad som känns viktigast för dig, vad du allra mest behöver veta eller vill fråga honom om för att sen ställa en specifik fråga. T ex "det är viktigt för mig att kunna planera saker i lugn och ro, kan du kolla i kalendern om det är någon dag som passar dig att ses så kan vi planera in det?". Jag tänker att ett första steg är att ni öht ses.
Men om du upplever att kontakten fortsätter kännas osäker och att han inte får dig att känna dig uppskattad så är det kanske inte rätt. Försök tänka mer på om du tycker om honom än om han tycker om dig. 😊

[sorgmantel567]
2025-07-31 23:20
0

#10: Jag har skickat selfies utan filter. Det skiljer 1 år på oss. Vi bor ca 1 h och 30 minuter med bil från varandra så vi borde kunna träffas med kort varsel. Jag vet dock inte om han träffar sin dotter vissa veckodagar eller om han och barnets mamma kommer överens om nån dag som passar vill inte störa honom när jag han träffar sin dotter fast han säger att jag inte stör.