Sexmissbruk
Hejsan. Jag söker egentligen lite hopp från före detta sexmissbrukare eller nuvarande som är under rehabprocess. Jag är lite vilsen för vart och hur jag ska söka hjälp. Jag är villig att få och ta emot hjälp oavsett priset. Jag förstår och är medveten om att det är en lång process. Jag har egentligen levt i skam i flera år för att ens vågat erkänna det för mig själv eller min sambo. Men nu inser jag hur mycket det förstört och förstör i många områden i mitt liv. För er som tidigare varit sexmissbrukare, hur blev ni ”friska”? Vart och hur sökte ni hjälp? Det här är inget jag kan göra på egen hand har jag insett.
Tyvärr har jag ingen aning, men måste ändå säga att det är starkt av dig att ha erkänt ditt problem och har viljan att ta tag i det. Det första och troligen jobbigaste steget är därmed taget.
Har du sökt på nätet? För det verkar finnas en del hjälp att få.
https://www.dbksverige.se/
#1: Hejsan och tack, det kändes ändå stöttande och motiverande.
#2: Jag har lyckats hitta mig till en klinik i Stockholm just nu, till och med fått remiss, så det känns bra, tack för hjälpen!
Jag håller tummarna. Du är modig och tuff som tar detta steg!
#5: Tack så mycket. Det gör mig verkligen glad att folk här är så stöttande mot mig och inte dömande.