Relationer iFokus

Relationer

Läst 763 ggr
rosahimmel456
2025-08-16 02:47
0

Överreagerar jag??

Hej! Jag fick en känsla av att min dejt kanske pratade med andra tjejer och fick ibland känslan av att han var ointresserad av mig så jag bestämde mig dumt nog för att skaffa en profil på fb dejting för att se om han hade en profil där tyvärr så hade han en profil där…, jag blev ledsen och sårad och skrev till honom: Jaha när tänkte du berätta att du dejtar andra tjejer då ?! Jag trodde att du sa att bara dejtade mig men tydligen så hade jag fel 💔. Han svarade va vad pratar du om nu ??? Jag skrev : ja du har ju tydligen en profil på fb dejting. Han svarade: ja du med ?? Jag svarade: nej jag tog bort min profil där när vi började skriva med varandra och sen skrev jag men kul att veta att du ligger med andra tjejer när vi dejtar… 💔 Han svarade: ja därför du hittade mig nu….. Sen skrev han : det tror du bara då hade jag inte svarat dig . Sen skrev han när han var sur : det kanske är lika bra att du tar bort mig igen och hittar en ny kille som du kan knulla med… Överreagerar jag ?! Borde man inte ta bort sin dejting profil om man dejtar någon ? Varför har han kvar sin dejting profil om han säger att han bara pratar med mig och att han vill dejta mig seriöst ?? Är så ledsen och kan inte sova efter vårat bråk jag har försökt skriva till honom men han svarade inte på mina senaste meddelanden för han är sur, vad händer nu vill inte bråka med honom blir ledsen , vad ska jag göra ?

Lona
2025-08-16 12:43
5

Men du, släpp honom. Ni är inte tillsammans, han får dig uppenbarligen att må dåligt och jag tror faktiskt att det är ömsesidigt.
Du är värd någon som får dig att må bra, där du inte grubblar och vänder och vrider på allt. Där du känner dig trygg och kan landa i att han tycker om dig, där du inte behöver undra och, faktiskt, "snoka" för att kolla på vad han gör.
Det är i och för sig vanligt att man kikar runt lite på en dejt men att försöka styra upp på det sättet och bestämma över någon annan innan ni faktiskt är tillsammans tenderar att vara ganska svartsjukt och kvävande.
Jag menar inte att trycka ner dig utan skriver det som ett råd - du vill ju ha hjälp att reda ut situationen?
För din egen skull, släpp och gå vidare nu.
Det här leder inte till något bra utan är snarare en destruktiv spiral.
Om han ansåg att ni var tillsammans och hade samma syn på er relation som du har så hade han betett sig helt annorlunda.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

OberonsMatte
2025-08-16 13:50
3

"Dejta" betyder väl att man träffas på riktigt?

Sajtvärd Katter iFokus

Draken
2025-08-17 09:18
0

Jag skulle inte fortsätta med honom, han är uppenbarligen ute efter en (eller troligtvis flera) "knullkompis".
Det finns bättre killar där ute.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

rosahimmel456
2025-08-17 11:07
0

#3: Ok varför tror du det ? Det står på hans dejtingprofil att han söker seriöst förhållande och han har sagt till mig att han vill dejta seriöst.

rosahimmel456
2025-08-17 11:12
0

Förtillfället så ignorerar han mig och är sur vet inte vad jag ska göra. Är inte redo att släppa det här än . Vad ska jag skriva OM jag hör av mig ? Ska jag be om ursäkt ? Jag har sagt att jag bara pratar med honom och att jag bara vill ha honom. Vill att vi löser bråket nu och glömmer det och att vi fortsätter som vanligt igen blir ledsen när han ignorerar mig och typ ghostar mig i flera timmar 😢🥺

Lona
2025-08-17 11:58
6

#5: Låt honom vara ett tag i alla fall. Att spamma honom gör sannolikt saken sämre.
Jag tror att du är väldigt intensiv i din kontakt, som flera redan har påpekat så dra ner på tempot rejält.
En "knullkompis" är det knappast han är ute efter, ni har ju inte setts än?
Du skriver att han har sagt att han kan åka och hälsa på dig - så varför har han inte gjort det? Om han verkligen hade velat så hade han gjort det för länge sedan, såvida det inte är du som är otillgänglig?
Jag upprepar, släpp honom för din egen skull.
Har han skrivit klart och tydligt att han känner samma sak för dig som du gör för honom? Jag tror faktiskt inte att han gör det utan mest sitter och chattar.
Det är förstås bara en spekulation från min sida men han verkar inte vara så värst engagerad egentligen.
Om du ser tillbaks de senaste veckorna, hur mycket oro och osäkerhet har den här situationen gett dig?

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Flodbis]
2025-08-18 02:38
6

Vad är det för vits att inleda ett förhållande om du bara mår dåligt av det? Ni har inte ens träffats ännu och du mår redan så dåligt över allt detta, jag har inte sett en enda positiv sak du nämnt på forumet. Det har bara varit bekymmer, katastrofttankar och negativitet.

Draken
2025-08-18 08:02
3

#4: Han låter inte seriös av det du själv berättar.

Vad man skriver i en datingprofil på nätet behöver inte alltid stämma överens med verkligheten.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Undertaker]
2025-08-18 08:17
9

#0: Jag skulle nog också bli sur om någon kom med sådana påhopp enbart baserat på faktumet att jag har konton på dejtingappar.

Vet du om han aktivt använde sig av dessa appar eller bara hade kvar kontot?

Ni dejtar, ni är inte i ett förhållande. Tror det är väldigt vanligt att personer som dejtar låter sina konton vara kvar men slutar avända apparna.

Har du andra bevis för dina påhopp eller är det bara att kontona existerar som är ditt bevis?

Du verkar enligt mig inte lita på honom, och oavsett om du nu har bevis för att han gjort något fel eller inte, så är grundproblemet ändå bristen på tillit. Hur ska ni ha en gemensam framtid med ett förhållande om du hela tiden är rädd för vad han gör bakom din rygg och ifrågasätter allt i hans liv?

Även om han nu har dejtat andra medan han dejtat dig: Varför känner du behovet av att "övervaka" vad han gör online? Det kan inte bli ett friskt förhållande om du inte klarar att lita på honom. För även när man är i ett förhållande har man sina egna liv, sina egna vänner, sina egna aktiviteter. Och man måste ha nog tillit för att låta sin partner leva.

En relation är en berikelse, inget som ska leda till massa stress och ångest. Framförallt inte innan man ens har en relation.

Så nu oavsett på om han verkligen vill träffa dig och verkligen vill ha en relation med dig: Tror du att du skulle kunna släppa ditt behov att ha koll på vem han har vad för kontakt med?

alva03
2025-08-18 08:48
6

TS du måste börja med att jobba på dig själv och din självkänsla. Jag tror inte han är rätt person för dig och jag tror inte du är riktigt redo för ett förhållande i dagsläget.

MVH Alva <3

rosahimmel456
2025-08-18 10:55
0

#9: Jag vet inte om han använde dejtingsidan när vi pratade med varandra eller om han bara hade kvar profilen där ändå. Det enda jag kan tänka mig att man har kvar dejtingprofil fast man planerar att träffas är att man letar efter någon annan bättre eller träffa nån tillfälligt som man kan ligga med… Han trodde att jag skaffade dejtingprofilen när jag snokade på honom för att jag skulle prata med andra killar och det gjorde jag inte. Och det sa jag till honom men han tror inte på mig. Igår tog han iaf bort mig på snapchat men han har inte blockat mig iaf.. jag valde igår kväll att skicka ett sista meddelande till honom på messenger där jag skrev att jag var ledsen att vi hade bråkat och att jag sa saker jag inte menade när jag var arg och sårad och jag skrev att jag tycker om honom jättemycket och att jag vill att vi försöker igen och men att jag förstår om han är arg och inte vill ha med mig att göra och så skrev jag att jag saknar honom ❤️ tror tyvärr inte han kommer svara men jag kände att jag ville höra av mig en sista gång och bevil ursäkt och försöka lösa bråket så nu får vi väl se vad som händer om han svarar eller inte

alva03
2025-08-18 11:01
4

#11: Ser du en framtid i en relation om ni redan nu har svåra problem med att kommunicera och flera saker med honom får dig att ifrågasätta sitt intresse för dig?

MVH Alva <3

alva03
2025-08-18 11:04
5

I alla mina relationer har bråk först dykt upp efter honeymoon phase. Först då har det blivit missförstånd eller liknande, som lösts med kommunikation. Vi har aldrig hållt på att bråka innan vi ens träffats i verkligheten och påbörjat en relation. Skulle vi ha gjort det skulle vi nog aldrig ha träffats. För vad ska två mer eller mindre främligar bråka om innan man väljer att ens ha gemensamma liv?

MVH Alva <3

OberonsMatte
2025-08-18 11:19
6

#11: Skönt att han äntligen satte stopp för det här. Det borde han ha gjort för länge sedan eftersom han måste ha märkt hur mycket den här "relationen" upptog din tid och att du önskade och på riktigt verkade tro att ni skulle träffas. Min uppfattning är att han har utnyttjat dig.

Råd inför framtiden är att vara väldigt noga med vilken sorts bilder och meddelanden du skickar till personer du aldrig träffat. Om intentionen är seriös relation måste första steget vara vänskap. Om det går vidare till något annat märks först när man träffas (på riktigt), för djupare kärleksrelation är inget någon kan utlova på förhand.

Sajtvärd Katter iFokus

[Undertaker]
2025-08-18 11:24
6

#14: Tack för att du tog upp det! Ville precis nämna det.

Enligt mig kan ingen långvarig kärleksrelation byggas om man inte har en vänskap i grunden. Min partner är absolut min partner men han är först och främst min bästa vän. Vi började inte ens med relation i åtanke, vi båda såg det enbart som en möjlighet till en nära vän.

Man måste klara av så många olika situationer tillsammans när man är i en relation och det är nog omöjligt om det hela enbart bygger på kärlek och inte även en god vänskap.

rosahimmel456
2025-08-18 12:11
0

#14: På vilket sätt har han utnyttjat mig ??

OberonsMatte
2025-08-18 12:20
4

#16: Du har själv skrivit att ni pratat en del om sex, att han sagt att han tycker att du är sexig och du har väl fortfarande inte svarat på vad det är för slags bilder du skickat till honom?

Sajtvärd Katter iFokus

rosahimmel456
2025-08-18 13:00
0

#17: det är en del avklädda bilder ja men det är selfies och andra vanliga bilder också och han har ju skickat bilder på sig också.

OberonsMatte
2025-08-18 13:16
10

#18: Varför ens skicka en avklädd bild till någon du aldrig har träffat? Det kan mycket väl vara det enda han var ute efter eller så blev det det enda efter att du började skicka dem, för det känns inte särskilt seriöst.

Sajtvärd Katter iFokus

[Undertaker]
2025-08-18 13:26
8

#18: Nu har jag enbart vänner som rör sig på dejtingappar, själv är jag i en relation, men det jag har lärt mig av dem är att nakenbilder är något man får på appar eller av personer som är ute efter sex eller en sexuell relation som kanske håller ett tag.

Jag känner ingen som skickar eller får nakenbilder medan de börjat bygga upp ett seriöst framtida förhållande.

Jag känner ännu färre som är i en fast relation och någonsin skickat en nakenbild til sin partner.

Detta kanske har att göra med vad för kretsar jag rör mig inom, vad vet jag. Men jag är 21 och kan säga att jag varken vill skicka eller få nakenbilder. På mig gör det inget seriöst intryck. Kärlek och en relation är så så mycket mer än att tycka en kropp är attraktiv.

Det finns många människor både jag och min partner tycker ser snygga ut, men ingen av dem skulle vi någonsin vilja ha ett förhållande med. Det jag vill få sagt är att mer sexuella relationer inte automatiskt går hand i hand med romantiska förhållanden. Och man kan finna en sexuell relation i någon medan man fortfarande jagar efter en romantisk relation med andra.

[Flodbis]
2025-08-18 14:32
4

Jag vill också bara tillägga att när jag dejtar brukar jag inte heller ta bort mina dejtingprofiler. Skulle det inte funka så är det störigt att behöva skapa en ny profil varje gång. Det fanns en kille jag dejtade och under tiden vi träffades tog jag inte bort mina profiler, hade han velat vara i ett förhållande med mig och jag med honom så hade jag tagit bort dem. Efter att vi träffats i några månader kom vi fram till att det inte fungerade och vi var aldrig pojkvän/flickvän under den tiden trots att vi sågs i verkligheten. Jag chattade aldrig med någon under den tiden heller. Hade han börjat anklaga mig för att chatta med andra och varit så intensiv mot mig hade jag cuttat kontakten direkt.

[Undertaker]
2025-08-18 14:35
3

#21: Jag tror de flesta gör så. För precis som du säger så vet man inte om den andre passar en. Och även när båda vill ha ett förhållande så kan man inse att det inte kommer funka med just den personen.

Man har svårt att förutspå sådant innan man träffats några gånger.

[Flodbis]
2025-08-18 14:38
1

#22: Precis. Det är väldigt stor skillnad på hur man upplevs på internet och hur man upplevs i verkligheten.

rosahimmel456
2025-08-18 15:59
0

Ja ok men han verkar ju uppenbarligen ha varit aktiv på dejtingsidan när vi började skriva med varandra för hans profilbild som han la upp på fb nån vecka efter att vi hade börjat skriva med varandra hade han på sin dejtingprofil och den bilden hade han inte när vi matchade där några veckor tidigare..

[Flodbis]
2025-08-18 16:03
5

Det spelar ingen roll. Ni har inte träffats ännu

Jag tycker helt ärligt bara att du går vidare, han är inte värd din tid då du bara mår dåligt av honom. Jobba på dig själv och ta hand om dig!

• Redigerat 2025-08-18 16:05 av [Flodbis]
rosahimmel456
2025-08-18 16:24
0

#25: jag har skickat såhär till honom på messenger som ett sista meddelande svarar han inte på det heller eller om jag inte har hört något från honom om senast en vecka så skiter jag i det.

Hej! Jag vill be om ursäkt för i fredags , jag sa saker som jag inte menade när vi bråkade jag ångrar det jag sa jag men jag förstår om du är arg . Jag tycker om dig jättemycket och önskar att vi kunde börja om igen men jag förstår om du inte vill. Ska inte störa dig mer ville bara säga förlåt ❤️ Jag saknar dig jättemycket snälla förlåt 🥺❤️

[Flodbis]
2025-08-18 16:27
9

Som sagt, alla här ber dig att gå vidare men gör du tvärtemot det vi föreslår så är det inte lönt att ta tiden och ge dig förslag. Förlåt men så känner jag i alla fall. Det är ditt liv ocj dina val, jag önskar dig lycka till.

rosahimmel456
2025-08-18 18:47
0

#27: tack

Draken
2025-08-20 08:52
8

#24: Eftersom ni inte ens har träffat, så har han inga skyldigheter gentemot dig, lika lite som du har skyldigheter gentemot honom.

Han vill uppenbarligen bryta kontakten med dig, eftersom han inte ens svarar när du skriver till honom. Släpp det och gå vidare är mitt råd.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Lizello
2025-08-25 17:33
9

#26: Åh, om jag vore honom skulle jag nog hålla mig långt borta. Om en kille hade betett sig så där innan jag ens träffat honom hade jag tänkt att något inte stod riktigt rätt till. Jag skulle ha sprungit iväg asap.

Du verkar väldigt påträngande och klängig, och ni har ju inte ens setts än! Försök ta det lite lugnare, annars riskerar du att skrämma bort folk med det här sättet. Kanske skulle det också vara bra att prata med någon om det, eftersom du verkar fästa dig väldigt snabbt vid personer du inte känner så väl.